SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Afazja u osób dorosłych: diagnostyka neurologopedyczna  
Od Sobota, 9.11.2019 -  10:00
Do Niedziela, 10.11.2019 - 16:15
Odsłon : 263  

 

Temat:

,, Afazja u osób dorosłych: diagnostyka neurologopedyczna”

Prowadzący:

dr hab. Małgorzata Rutkiewicz-Hanczewska

Forma:

Szkolenie

Termin:

09-10.11.2019

Godziny zajęć:

10.00-17.15 [sobota]
10.00-16.15 [niedziela]

Miejsce :

Ul. Traugutta 2, 81-388 Gdynia

Cena:

400 zł

Organizator:

Fundacja Wsparcia Osób z Zaburzeniami Komunikacji ”Między Słowami”

e-mail: szkolenia@miedzy-slowami@org.pl

tel.: 535 936 019

 

 

Małgorzata Rutkiewicz-Hanczewska

Językoznawca, neurologopeda, pracuje w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz w Klinice Neurologii i Chorób Naczyniowych Układu Nerwowego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu (w szpitalu MSWiA im. prof. L. Bierkowskiego). Podejmuje badania z zakresu zaburzeń lingwistycznych, głównie o charakterze afazji. Zajmuje się przede wszystkim zaburzeniami nazywania, ich neurobiologicznym podłożem, specyfiką leksykonu mentalnego. Diagnozuje i prowadzi terapię pacjentów z udarem mózgu oraz z chorobami neurodegeneracyjnymi. Pracuje w Klubie Afatyka, który działa w ramach Stowarzyszenia Afazja.

 

Dla kogo przeznaczona jest konferencja?

logopedzi, neurologopedzi, neuropsycholodzy z doświadczeniem w pracy z osobami dorosłymi z afazją

Program: szkolenie ma charakter warsztatów, w trakcie których słuchacze zobaczą prezentacje audiowizualne do wszystkich omawianych jednostek deficytów, w drugiej części szkolenia na podstawie danych neuroobrazowych i obserwacji klinicznej dokonają diagnozy poszczególnych zaburzeń (w tym diagnozy różnicowej).

  1. Neurobiologiczne podstawy języka
  2. Modele językowego przetwarzania informacji

-modele topologiczne

-modele hodologiczne (dwustrumieniowy model G. Hickoka i D. Poeppela)

  1. Modularność języka w świetle afazji
  2. Epidemiologia afazji: co powinien wiedzieć neurologopeda?
  3. Problemy diagnostyczne afazji
  4. Podział dualny a podziały szkoły rosyjskiej
  5. Diagnoza różnicowa afazji

-afazja motoryczna

-afazja sensoryczna

-afazja transkorowa (ruchowa, czuciowa, mieszana)

-afazja podkorowa (torebkowo-prążkowiowe, wzgórzowe)

-afazja przewodzeniowa

-afazja skrzyżowana

  1. Anomia w afazji i afazja anomiczna

-czym jest i czym nie jest anomia

-anomia jako zaburzenie uniwersalne

-typy anomii

-syndrom TOT

-anomia semantyczna

-anomia fonologiczna

-anomia optyczna

-typologia kompensacji zaburzeń anomicznych

  1. Apraksja mowy

-cechy AOS i problemy terminologiczne

-diagnoza różnicowa

-apraksja mowy a afazja

-apraksja mowy a dyzartria

-apraksja mowy a neurogenne jąkanie

-typy apraksji mowy

-mechanizm apraksji mowy

-etiologia apraksji mowy

-specyfika terapii

  1. Pierwotna afazja postępująca /w zależności od potrzeb słuchaczy

-kryteria diagnostyczne

-diagnoza różnicowa

-typologia PPA

-PPA ruchowa

-PPA semantyczna

-PPA logopeniczna

-inne typy PPA: dynamiczna, anomiczna, mieszana

-PPA a pierwotna postępująca apraksja mowy

  1. Laboratorium neurologopedyczne

-budowa opinii neurologopedycznej

-symultaniczne studia przypadków (afazje i pierwotne postępujące afazje)Wykorzystanie wyników diagnozy jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia w planowaniu programu terapeutycznego dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

 

Miejsce Gdynia
Kontakt e-mail: szkolenia@miedzy-slowami@org.pl tel.: 535 936 019