Temat:
|
Zaburzenia Mowy a Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (CAPD, APD)
|
Prowadzący:
|
mgr Magdalena Mazur
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
09.11.2019
|
Godziny zajęć:
|
9:00-17:00 [sobota]
|
Miejsce:
|
Katowice
|
Cena:
|
490 zł
|
Organizator:
|
EgoSelect - Akademia Terapeuty
www.egoselect.pl
szkolenia@egoselect.pl
501 460 069
|
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
studenci logopedii , logopedzi, neurologopedzi, surdologopdzi, pedagodzy, psycholodzy, oligofrenopedagodzy, pedagodzy specjalni, neurodydaktycy, nauczyciele.
PROWADZĄCA: mgr Magdalena Mazur
Surdologopeda, neurologopedia, terapeuta Empathy Dolls, terapeuta karmienia, providerer – terapeuta metody Johansena IAS, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta kinesiotapingu neurologopedycznego, entuzjastka wykorzystania regulatorów funkcji MFS w terapii logopedycznej oraz zagorzała fanka terapii neurobiologicznej prof. Cieszyńskiej, jeden z redaktorów bloga "Logopedia Damsko- męska", dyrektor Centrum Neuroterapii i Neurorehabilitacj NSL w Gorzowie Wielkopolskim.
PROGRAM:
I. CZĘŚĆ TEORETYCZNA:
1. Jak słyszymy.
2. Wpływ słuchu na rozwój mowy: słuch fizyczny i fonematyczny.
3. Słuch – własne wyniki badań audiometrycznych dzieci z zaburzeniami mowy.
4. Nadwrażliwość słuchowa a zaburzenia mowy – wyniki badań własnych popartych literaturą tematu.
5. Asymetria czynnościowa wynikająca z różnic w budowie i funkcjach obu półkul mózgowych.
6. Wpływ zaburzeń prawopółkulowych i lewopółkulowych na mowę.
7. Składowe badań CAPD: badanie audiometryczne jedno- i obu uszne, Test Dychotyczny dla Mowy, całościowe badanie lateralizacji.
8. Analiza wyników badań CAPD w procesie przygotowywana planu terapii logopedycznej i pedagogicznej.
10. Najnowocześniejsze technologie wspierające terapię dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.
11. Terapie wspomagające dziecko z CAPD/APD – w zasięgu każdego terapeuty.
12. Indywidualna Symulacja Słuchu dr K. Johansena IAS dla dzieci, młodzieży, dorosłych z trudnościami w słuchaniu, mówieniu i pisaniu – wyniki badań własnych.
II. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
1. Otoskop prawdę Ci powie!
Badanie otoskopem – praktyczna nauka rozpoznawania prawidłowej budowy przewodu słuchowego oraz błony bębenkowej z ocena drożności przewodu słuchowego zewnętrznego.
2. Jaka piramida jest prawidłowa?
Badanie tympanometryczne wysokiej jakości sprzętem diagnostycznym EasyTymp – ręcznym urządzeniem do wykonywania badań przesiewowych ucha środkowego, wykonującym szybkie i dokładne pomiary impedancji i odruchów ipsilateralnych.
Wykonanie badania na chętnych uczestnikach szkolenia – wspólne omawianie wyników i nauka ich interpretacji.
3.Co z tym bananem?
Badanie audiometryczne wysokiej jakości sprzętem diagnostycznym Audiometrem MA 33 – zbadanie przewodnictwa powietrznego chętnego uczestnika szkolenia, wspólne omawianie wyników i nauka ich interpretacji na podstawie banana mowy – częstotliwości dźwięków mowy umieszczonej na siatce audiometrycznej.
4.Wspomaganie terapii CAPD w gabinecie logopedy i pedagoga.
5.Wywiad w kierunku zagrożenia CAPD – w zasięgu każdego logopedy i pedagoga.
Szkolenie wspierane własnym materiałem dydaktycznym, filmowym i fotograficznym.
Zaznacza się, iż od uczestników szkolenia/warsztatów oczekuje się wiedzy dotyczącej następujących pojęć:
• Słuch fonetyczny, fonematyczny, fonemowy;
• Ćwiczenia słuchu mownego;
• Ćwiczenia słuchowe usprawniające terapię logopedyczną.
• Rozwój mowy dziecka norma i odstępstwa od normy;
• Terapia neurobiologiczna, metoda Krakowska prof. Cieszyńskiej;
• Negatywny wpływ wysokich technologii na rozwój mózgu i mowy dziecka.
Zapisz się na szkolenie - rejestracja online
|