SZKOLENIA KOMLOGO
korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego APD - praktyczny model postępowania diagnostycznego, w ujęciu pedagogicznym i audiologicznym.  
Niedziela, 6.10.2019, 09:00 - 16:45
Odsłon : 597  

III Ogólnopolskie Sympozjum Logopedyczne

 Temat:

Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego APD - praktyczny model postępowania diagnostycznego, w ujęciu pedagogicznym i audiologicznym.

Prowadzący:

mgr Aleksandra Stojak

Forma:

Warsztat

Termin:

6.10.2019 r.

Liczba godzin

9.00-16.45 (9 godzin dydaktycznych)

Miejsce:

Kampus Wielicki - Powiatowy Park Rozwoju Sp. z o.o.

ul. Piłsudskiego 105, 32-020 Wieliczka

Cena:

340,00 zł

Organizator:

Wydawnictwo Komlogo,ul. Wiejska 21, 47-143 Niezdrowice,

www: www.komlogo.pl, e-mail: info@komlogo.pl,

tel.: (32) 233-54-71, 504-245-737

Rejestracja:

przejdź do rejestracji

 

mgr Aleksandra Stojak - protetyk słuchu ogólny i dziecięcy, pedagog specjalny, surdopedagog, certyfikowany terapeuta Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena IAS oraz metody Warnkego, provider Neuroflow ATS, założycielka Centrum Protezowania i Rehabilitacji Słuchu Fonetika w Warszawie, wykładowca.

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz Uniwersytetu Akademii Medycznej w Poznaniu, gdzie zdobywała wiedzę i uprawnienia z zakresu diagnostyki niedosłuchów u noworodków, w tym badań obiektywnych słuchu. W celu zdobycia uprawnień państwowych do protezowania osób z wadą słuchu ukończyła Medyczne Studium Protetyki Słuchu w Warszawie. W latach 2013-2015 zdobyła uprawnienia do prowadzenia terapii słuchu metodą Johansena IAS oraz Neuroflow ATS u dzieci ze zdiagnozowaną nadwrażliwością słuchową oraz zaburzeniami przetwarzania słuchowego APD.

Od 10 lat zajmuje się osobami z zaburzeniami słuchu pod względem diagnostyki, protezowania, terapii oraz ich rodzinami. W swojej pracy wykorzystuje wiedzę surdopedagogiczną, korzysta z metod audytywno- werbalnej rehabilitacji słuchu i mowy oraz współpracuje z osobami Głuchymi w języku migowym. Zwolenniczka multidyscyplinarnego oddziaływania terapeutycznego. W 2015 roku założyła Centrum Protezowania i Rehabilitacji Słuchu FONETIKA w Warszawie, które obecnie prężnie objęło opieką setki dzieci z zaburzeniami słuchu. Oprócz badań słuchu, doboru aparatów słuchowych, konsultacji specjalistycznych, terapii słuchowych, Centrum FONETIKA prowadzi badania naukowe w zakresie zaburzeń wyższych funkcji słuchowych APD. Centrum zatrudnia i współpracuje z najwyższej klasy specjalistami w dziedzinie słuchu i mowy.

Główne zainteresowania zawodowe: diagnostyka niedosłuchów u dzieci, centralne zaburzenia słuchu APD, terapie słuchowe oraz szeroko rozumiany świat osób niesłyszących.

 

Dla kogo przeznaczony jest warsztat?

Warsztat adresowany jest dla logopedów, neurologopedów, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w aspekcie analizy badań audiologicznych oceniających wyższe funkcje słuchowe. Celem warsztatów jest również przedstawienie autorskiego modelu postępowania diagnostycznego w warunkach gabinetu logopedycznego lub poradni w aspekcie pedagogicznym.

 

Tematyka: Warsztat obejmuje tematykę z zakresu diagnostyki wyższych funkcji słuchowych, odpowiedzialnych za takie aspekty funkcjonowania dziecka, jak: koncentracja uwagi, pamięć słuchowa, analiza i synteza słuchowa, słuch fonematyczny. Celem warsztatu jest pogłębienie wiedzy uczestników z zakresu dostępnych badań słuchu, jak również przygotowanie do wstępnej oceny dziecka oraz rozpoznania dzieci z grupy ryzyka APD na podstawie przeprowadzonych badań własnych. Warsztat obejmuje praktyczne ćwiczenia przygotowujące do pracy własnej w gabinecie logopedycznym lub poradni.

 

Program szkolenia:

  1. Anatomia i fizjologia słyszenia z ujęciem wyższych pięter drogi słuchowej.
  2. Zaburzenia przetwarzania słuchowego na tle niedosłuchów.
  3. Definicje, objawy, etiologia zaburzeń przetwarzania słuchowego.
  4. Kwestionariusz wywiadu w ujęciu diagnozy zaburzeń przetwarzania słuchowego APD.
  5. Diagnoza w ujęciu audiologicznym- omówienie i analiza badań słuchu.
  6. Lateralizacja – omówienie tematu w kontekście diagnostyki zaburzeń APD.
  7. Diagnostyka lateralizacji usznej- przedstawienie przesiewowego narzędzia diagnostycznego.
  8. Model postępowania pedagogicznego, czyli jak wyłonić dziecko z grupy ryzyka APD.
  9. Co dalej? – czyli jak wygląda dalszy proces postępowania terapeutycznego z dzieckiem z diagnozą APD.
  10. Pytania i dyskusja.

 

#WIELICZKA

Miejsce Wieliczka
Kontakt e-mail: info@komlogo.pl, tel.: (32) 233-54-71, 504-245-737