Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego APD - praktyczny model postępowania diagnostycznego, w ujęciu pedagogicznym i audiologicznym. | |||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
mgr Aleksandra Stojak - protetyk słuchu ogólny i dziecięcy, pedagog specjalny, surdopedagog, certyfikowany terapeuta Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena IAS oraz metody Warnkego, provider Neuroflow ATS, założycielka Centrum Protezowania i Rehabilitacji Słuchu Fonetika w Warszawie, wykładowca. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz Uniwersytetu Akademii Medycznej w Poznaniu, gdzie zdobywała wiedzę i uprawnienia z zakresu diagnostyki niedosłuchów u noworodków, w tym badań obiektywnych słuchu. W celu zdobycia uprawnień państwowych do protezowania osób z wadą słuchu ukończyła Medyczne Studium Protetyki Słuchu w Warszawie. W latach 2013-2015 zdobyła uprawnienia do prowadzenia terapii słuchu metodą Johansena IAS oraz Neuroflow ATS u dzieci ze zdiagnozowaną nadwrażliwością słuchową oraz zaburzeniami przetwarzania słuchowego APD. Od 10 lat zajmuje się osobami z zaburzeniami słuchu pod względem diagnostyki, protezowania, terapii oraz ich rodzinami. W swojej pracy wykorzystuje wiedzę surdopedagogiczną, korzysta z metod audytywno- werbalnej rehabilitacji słuchu i mowy oraz współpracuje z osobami Głuchymi w języku migowym. Zwolenniczka multidyscyplinarnego oddziaływania terapeutycznego. W 2015 roku założyła Centrum Protezowania i Rehabilitacji Słuchu FONETIKA w Warszawie, które obecnie prężnie objęło opieką setki dzieci z zaburzeniami słuchu. Oprócz badań słuchu, doboru aparatów słuchowych, konsultacji specjalistycznych, terapii słuchowych, Centrum FONETIKA prowadzi badania naukowe w zakresie zaburzeń wyższych funkcji słuchowych APD. Centrum zatrudnia i współpracuje z najwyższej klasy specjalistami w dziedzinie słuchu i mowy. Główne zainteresowania zawodowe: diagnostyka niedosłuchów u dzieci, centralne zaburzenia słuchu APD, terapie słuchowe oraz szeroko rozumiany świat osób niesłyszących.
Dla kogo przeznaczony jest warsztat? Warsztat adresowany jest dla logopedów, neurologopedów, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w aspekcie analizy badań audiologicznych oceniających wyższe funkcje słuchowe. Celem warsztatów jest również przedstawienie autorskiego modelu postępowania diagnostycznego w warunkach gabinetu logopedycznego lub poradni w aspekcie pedagogicznym.
Tematyka: Warsztat obejmuje tematykę z zakresu diagnostyki wyższych funkcji słuchowych, odpowiedzialnych za takie aspekty funkcjonowania dziecka, jak: koncentracja uwagi, pamięć słuchowa, analiza i synteza słuchowa, słuch fonematyczny. Celem warsztatu jest pogłębienie wiedzy uczestników z zakresu dostępnych badań słuchu, jak również przygotowanie do wstępnej oceny dziecka oraz rozpoznania dzieci z grupy ryzyka APD na podstawie przeprowadzonych badań własnych. Warsztat obejmuje praktyczne ćwiczenia przygotowujące do pracy własnej w gabinecie logopedycznym lub poradni.
Program szkolenia:
#WIELICZKA |
|||||||||||||||||||||
Miejsce Wieliczka | |||||||||||||||||||||
Kontakt e-mail: info@komlogo.pl, tel.: (32) 233-54-71, 504-245-737 | |||||||||||||||||||||