Szkolenie z apraksji i motorycznego uczenia się |
|
|
|
Od Sobota, 21.09.2019 - 09:00
Do Niedziela, 22.09.2019 - 15:00
|
|
Odsłon : 234 |
|
|
Temat:
|
Szkolenie z apraksji i motorycznego uczenia się
|
Prowadzący:
|
Ewa Grzelak
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
21-22.09.2019
|
Godziny zajęć:
|
09.00-16.00 [sobota]
08.30-15.00 [niedziela]
|
Miejsce :
|
Wrocław, Hotel Śląsk, ul. Oporowska 60
|
Cena:
|
580zł
|
Organizator:
|
Pareo Centrum Terapii Logo-Ped
pareologoped@gmail.com
888 302 322
|
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
Szkolenie przeznaczone jest dla logopedów/ neurologopedów pracujących z osobami z dziecięca apraksją mowy, ORM, afazja motoryczną i rozwojową itp. W czasie zajęć omawiana zostanie specyfika dziecięcej apraksji mowy oraz przedstawione zostaną zasady pracy i praktyczne strategie prowadzenia terapii w oparciu o zasady motorycznego uczenia artykulacji.
Ewa Grzelak
Logopeda, anglistka, terapeuta AAC, terapeuta metody PROMPT, SCERTS, szkoleniowiec MÓWika. Mama dziesięcioletniego Huberta, chłopca z autyzmem i apraksją mowy, użytkownika AAC. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami w komunikowaniu się i używaniu mowy artykułowanej i języka. W praktyce logopedyczne bazuje na zastosowaniu zasad motorycznego uczenia się artykulacji u dzieci z apraksja, afazją motoryczną z praktycznym wykorzystaniem metody PROMPT oraz wsparciu środowiska dziecka w tym zakresie. Ciągle pogłębia swoją wiedzę, ze szczególnym naciskiem na metody pracy z dzieckiem z autyzmem i apraksją. Uczestniczka wielu szkoleń i konferencji, zarówno w Polsce jak i zagranicą.Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się prowadząc swoją stronę internetową www.aac.info.pl oraz spotkania, prelekcje i szkolenia dla rodziców i specjalistów.
Program:
Dzień 1.
1. Dziecięca apraksja mowy (Childhood Apraxia of Speech) - cechy charakterystyczne i kryteria
diagnostyczne
2. Dziecięca apraksja mowy a apraksja oralna i dyspraksja
3. Dziecięca apraksja mowy u osób z autyzmem
4. Zasady prowadzenia terapii apraksji, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg. zasad
motorycznego uczenia
5. Zasady doboru słownictwa w terapii - wzorce sylabowe i funkcjonalny dobór słownictwa
6 Zasady planowania terapii mowy artykułowanej u osób stosujących AAC
7. Terapia wg zasad motorycznego uczenia artykulacji w oparciu o zabawę i zabawki
Dzień 2.
1. Przegląd głosek polskich w ujęciu motorycznym
2. Typy podpowiedzi : gesty artykulacyjne, gesty ruchowo-dotykowe, uczenie na łańcuchu od
przodu/od końca itp.
3. Zasady stosowania i wycofywania podpowiedzi w oparciu o model DTTC ( Dynamic Temporal
and Tactile Cueing)
4. Stosowanie uproszczeń i przybliżeń słownych
5. Praktyczne strategie i pomoce terapeutyczne wspierające terapię wg zasad motorycznego
uczenia się
6. Zasady współpracy z rodziną osoby objętej terapia wg zasad motorycznego uczenia się.
|
Miejsce Wrocław |
Kontakt e-mail: parelogoped@gmail.com tel.: 888 302 322 |
|