SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Co ma ucho do gadania  
Niedziela, 15.09.2019, 09:00 - 16:00
Odsłon : 147  

 

Temat:

,, Co ma ucho do gadania”

Prowadzący:

Magdalena Mazur

Forma:

Szkolenie

Termin:

15.09.2019

Godziny zajęć:

9.00- 16.00 

Miejsce :

Ul. Traugutta 2, 81-388 Gdynia

Cena:

350 zł

Organizator:

Fundacja Wsparcia Osób z Zaburzeniami Komunikacji ”Między Słowami”

e-mail: szkolenia@miedzy-slowami@org.pl

tel.: 535 936 019

 

Dla kogo przeznaczona jest konferencja?

Logopedzi, neurologopedzi, surdologopedzi, studenci logopedii


Magdalena Mazur

mgr Magdalena Mazur – neurologopeda, surdologopeda, terapeuta Empathy Dolls, terapeuta karmienia z wykorzystaniem m.in. elementów wg. koncepcji Human Touh, providerer – terapeuta metody Johannesa IAS, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta kinesiotapingu neurologopedycznego, terapeuta systemu MFS, terapeuta wykorzystujcy elementy kompleksowej, neurofizjologicznej koncepcji terapeutycznej Castillo Moralesa oraz wielbicielka terapii neurobiologicznej prof. Cieszyńskiej, dyrektor Centrum Neuroterapii i Neurorehabilitacj NSL Magdalena Mazur

Program:

I Część teoretyczna:

 Jak słyszymy – anatomia i fizjologia ucha.

Pierwotne i wtórne czynniki uszkadzające słuch – wywiad z rodzicem/opiekunem pacjenta: prenatalny, okołoporodowy, postnatalny. Czynniki mogące uszkodzić słuch pacjenta, analiza dokumentacji medycznej.

Rodzaje niedosłuchów.

Rozwój mowy dziecka z niedosłuchem.

Współzależność niedosłuchu z wadami zgryzu.

Słów kilka o protezach słuchu: aparaty słuchowe, implanty ślimakowe.

Grupa pacjentów szczególnie narażona na problemy ze słuchem – przykłady i ich specyfika.

Chroń swój słuch – możliwe sytuacje uszkadzające słuch i sposoby ich profilaktyki.

Mowa czynna bierna– zaburzona artykulacja głosek w przypadku niedosłuchu.

Słuch – własne wyniki badań otoskopem, tympanometrycznych i audiometrycznych dzieci z zaburzeniami mowy.

Współpraca ze specjalistami

Opracowywanie informacji po badaniach

II Część praktyczna:

Co powinien wiedzieć logopeda o badaniach słuchu i interpretacji ich wyników – demonstrowanie badań na własnym sprzęcie diagnostycznym:

Otoskop prawdę Ci powie – jak poprawnie wykonać badanie otoskopem i zinterpretować jego wynik. Uczestnicy szkolenia uczą się wykonywania badania w parach.

„Piramidy” tympanometrii – co mówią nam wyniki badania tympanometrycznego – wykonanie badania uczestnikom szkolenia z wydrukiem jego wyników.

Tajemnicze skróty dB i Hz – audiogram, demonstracja badania, analiza i interpretowanie wyników.

Dla kogo audiometria obrazkowa – demonstracja badania.

Co z tym bananem? – Co i dlaczego powinniśmy wiedzieć o paśmie dźwięków mowy ludzkiej.

Co to za słupki? – nauka interpretowania wyników otoemisji akustycznej.

Nie taki ABR straszny – analiza badania słuchowych potencjałów wywołanych pnia mózgu (od ang. auditory brainstem response)

Miejsce Gdynia
Kontakt e-mail: szkolenia@miedzy-slowami@org.pl, tel.: 535 936 019