Co ma ucho do gadania | |||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczona jest konferencja? Logopedzi, neurologopedzi, surdologopedzi, studenci logopedii
mgr Magdalena Mazur – neurologopeda, surdologopeda, terapeuta Empathy Dolls, terapeuta karmienia z wykorzystaniem m.in. elementów wg. koncepcji Human Touh, providerer – terapeuta metody Johannesa IAS, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta kinesiotapingu neurologopedycznego, terapeuta systemu MFS, terapeuta wykorzystujcy elementy kompleksowej, neurofizjologicznej koncepcji terapeutycznej Castillo Moralesa oraz wielbicielka terapii neurobiologicznej prof. Cieszyńskiej, dyrektor Centrum Neuroterapii i Neurorehabilitacj NSL Magdalena Mazur I Część teoretyczna: Jak słyszymy – anatomia i fizjologia ucha. Pierwotne i wtórne czynniki uszkadzające słuch – wywiad z rodzicem/opiekunem pacjenta: prenatalny, okołoporodowy, postnatalny. Czynniki mogące uszkodzić słuch pacjenta, analiza dokumentacji medycznej. Rodzaje niedosłuchów. Rozwój mowy dziecka z niedosłuchem. Współzależność niedosłuchu z wadami zgryzu. Słów kilka o protezach słuchu: aparaty słuchowe, implanty ślimakowe. Grupa pacjentów szczególnie narażona na problemy ze słuchem – przykłady i ich specyfika. Chroń swój słuch – możliwe sytuacje uszkadzające słuch i sposoby ich profilaktyki. Mowa czynna bierna– zaburzona artykulacja głosek w przypadku niedosłuchu. Słuch – własne wyniki badań otoskopem, tympanometrycznych i audiometrycznych dzieci z zaburzeniami mowy. Współpraca ze specjalistami Opracowywanie informacji po badaniach II Część praktyczna: Co powinien wiedzieć logopeda o badaniach słuchu i interpretacji ich wyników – demonstrowanie badań na własnym sprzęcie diagnostycznym: Otoskop prawdę Ci powie – jak poprawnie wykonać badanie otoskopem i zinterpretować jego wynik. Uczestnicy szkolenia uczą się wykonywania badania w parach. „Piramidy” tympanometrii – co mówią nam wyniki badania tympanometrycznego – wykonanie badania uczestnikom szkolenia z wydrukiem jego wyników. Tajemnicze skróty dB i Hz – audiogram, demonstracja badania, analiza i interpretowanie wyników. Dla kogo audiometria obrazkowa – demonstracja badania. Co z tym bananem? – Co i dlaczego powinniśmy wiedzieć o paśmie dźwięków mowy ludzkiej. Co to za słupki? – nauka interpretowania wyników otoemisji akustycznej. Nie taki ABR straszny – analiza badania słuchowych potencjałów wywołanych pnia mózgu (od ang. auditory brainstem response) |
|||||||||||||||||||||||||||
Miejsce Gdynia | |||||||||||||||||||||||||||
Kontakt e-mail: szkolenia@miedzy-slowami@org.pl, tel.: 535 936 019 | |||||||||||||||||||||||||||