SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć?- diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych  
Piątek, 30.08.2019, 09:30 - 16:15
Odsłon : 142  

 

Temat:

,, Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć?- diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”

Prowadzący:

dr Marzena Machoś-Nikodem

Forma:

Szkolenie

Termin:

30.08.2019

Godziny zajęć:

9.30- 16.15 [sobota]

Miejsce :

Ul. Traugutta 2, 81-388 Gdynia

Cena:

410 zł

Organizator:

Fundacja Wsparcia Osób z Zaburzeniami Komunikacji ”Między Słowami”
https://www.miedzy-slowami.org.pl/
szkolenia@miedzy-slowami@org.pl

535936019

 

Dla kogo przeznaczona jest konferencja?

Jeśli pracujesz z dzieckiem niemówiącym, agresywnym, bez kontaktu, z dzieckiem z autyzmem, z alalią, z niepełnosprawnością intelektualną… jeśli nie wiesz, od czego zacząć, to szkolenie jest dla Ciebie. Nauczysz się, jak budować bazę, poznasz fundamentalne umiejętności niezbędne do komunikowania się i wprowadzisz porządek w postępowanie terapeutyczne. Poznasz konkretne strategie, ćwiczenia, dzięki czemu będziesz w stanie prowadzić terapię dzieci „trudnych”, tych które nie patrzą, nie słuchają, nie wskazują, nie mówią. 

Dr Marzena Machoś- Nikodem

Dr Marzena Machoś-Nikodem  jest logopedą, specjalistą wczesnej logopedii klinicznej, filologiem i oligofrenopedagogiem. Od kilkunastu lat zajmuje się terapią małych dzieci. Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną noworodków i niemowląt. Jest autorką kilkudziesięciu artykułów z zakresu terapii mowy, poradników dla rodziców i logopedów oraz kart diagnozy (diagnoza neurologopedyczna niemowląt, ocena bazowych umiejętności komunikacyjnych, ocena gotowości do jedzenia – obserwacja gotowości motorycznej, sensorycznej i odruchowej, karty oceny ssania piersi i ssania butelki).

Program:

  1. Wprowadzenie: rozwój umiejętności poznawczych 1 do 12 miesiąca życia a praca ze starszym dzieckiem niemówiącym. Specyfika terapii pacjenta z deficytami w zakresie bazowych umiejętności komunikacyjnych.
  2. Po co baza? Rola czynności prymarnych i bazowych umiejętności poznawczych w rozwoju mowy
  3. Autorskie karty diagnozy bazowych umiejętności komunikacyjnych (BUK, wydawnictwo Egro-Sum, 2017) – omówienie
  4. Budowanie kontaktu wzrokowego A. I. Lovaas B. J. Cieszyńska C. Propozycje autorskie (konkretne strategie): D. Gradacja w budowaniu kontaktu wzrokowego (punkt, ruch, oko za ręką)
  5. Bazowy trening słuchowy: A. Nauka reagowania na dźwięk B. Podążanie za źródłem dźwięku C. Identyfikacja źródła dźwięku D. Pamięć słuchowa
  6. Nauka budowania wspólnego pola uwagi 6. Oko-ręka a mowa
  7. Gest wskazywania palcem, a budowanie rozumienia
  8. Pamięć słuchowa, pamięć ruchowa, pamięć wzrokowa 9. Nauka imitacji (od ruchu ręki do ruchu języka) 
Miejsce Gdynia
Kontakt e-mail: szkolenia@miedzy-slowami@org.pl, tel.:535 936 019