Afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji (pochodzenia korowego), alalia. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo. |
|
|
|
Od Sobota, 8.06.2019 - 09:00
Do Niedziela, 9.06.2019 - 14:00
|
|
Odsłon : 191 |
|
|
Temat:
|
Afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji (pochodzenia korowego), alalia. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo.
|
Prowadzący:
|
dr Marlena Kurowska - doktor nauk humanistycznych, pedagog specjalny (surdopedagog), logopeda, terapeuta SI. Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Stanowisko: adiunkt w Zakładzie Logopedii i Emisji Głosu Uniwersytetu Warszawskiego. Logopeda w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej TOP w Warszawie. Zainteresowania badawcze: Diagnoza dzieci z zaburzonym lub opóźnionym rozwojem mowy i języka – rejestracja objawów językowych i pozajęzykowych, ich analiza i interpretacja. Działania stymulujące, usprawniające rozwój mowy i języka u dzieci z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami mózgowymi przede wszystkim z tzw. afazją dziecięcą (niedokształceniem mowy o typie afazji, niedokształceniem mowy pochodzenia korowego) lub z opóźnionym rozwojem mowy. |
Forma:
|
szkolenie
|
Czas trwania:
|
8 - 9 czerwca 2019 r.
|
Godziny zajęć:
|
sobota 09:00-17:00, niedziela 09:00-14:00 (16h dydaktycznych)
|
Miejsce:
|
Lublin
|
Cena:
|
550 zł
|
Organizator:
|
Instytut Edukacji Logopedycznej
www.instytutlogopedyczny.pl
biuro@instytutlogopedyczny.pl
tel. 505 255 435
|
Dla kogo przeznaczony jest kurs?
Logopedzi, studenci logopedii
Cel szkolenia:
Zapoznanie się oraz nabycie umiejętności diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo.
Program szkolenia:
1. Wyjaśnienie terminologii (afazja dziecięca: rozwojowa, nabyta; dysfazja; niedokształcenie mowy o typie afazji, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego, alalia; SLI/ DLD).
2. Przedstawienie patomechanizmu zaburzenia (wieloczynnikowość, lokalizacja mózgowa, okres wczesnego dzieciństwa).
3. Proces diagnozowania dzieci z dysfunkcjami mózgowymi – Badania eksperymentalne: Całościowe badanie logopedyczne opracowane przez D. Emilutę-Rozya; AFA-Skala/ KOJD - AFA opracowana przez A. Paluch, E. Drewniak, L. Mikosza.
4. Prezentacja filmów DVD z zarejestrowanym badaniem logopedycznym dzieci – omówienie wykorzystanych w badaniu prób, sposobów badania, charakterystycznych zachowań (językowych i pozajęzykowych) dzieci z afazją/niedokształceniem mowy o typie afazji (pochodzenia korowego).
5. Zestawienie charakterystycznych objawów pozajęzykowych i językowych.
6. Organizacja procesu usprawniania – zasady doboru materiału językowego, prezentacja ćwiczeń i metod pracy terapeutycznej. Przedstawienie filmów DVD - przykłady ćwiczeń.
|
Miejsce Lublin |
Kontakt email: biuro@instytutlogopedyczny.pl, tel.: 505 255 435 |
Na szkolenie można uzyskać do 80% dofinansowania przez Bazę Usług Rozwojowych. |