Autyzm, Zespół Aspergera. Praca z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju w oparciu o techniki behawioralne. Rozwiązania edukacyjno – terapeutyczne. Szkolenie I stopnia. | |||||||||||||||
|
|||||||||||||||
ADRESACI SZKOLENIASzkolenie skierowane jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów , szkół ponad gimnazjalnych, nauczycieli wspomagających, rodziców dzieci z autyzmem oraz wszystkich innych osób zainteresowanych tą problematyką, pracujących lub planujących pracę z osobami z autyzmem. Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00260/2017 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy. OPIS:Szkolenie jest dwustopniowe. Przy jednoczesnym zapisie na obydwa stopnie przewidujemy zniżkę. Prosimy o taką informację przy zapisie w rubryce „pozostałe”. Uwaga! Przy jednoczesnym zapisie na dwa stopnie koszt drugiego stopnia szkolenia wynosi 350 zł (całość wynosi wówczas 750 zł.) CEL SZKOLENIA:Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności w zakresie postępowania edukacyjnego i terapeutycznego wobec ucznia ze spektrum autyzmu. Cele szczegółowe: Uczestnik szkolenia: Pozna specyfikę rozwoju ucznia ze spektrum autyzmu. Będzie potrafił scharakteryzować ucznia o cechach autystycznych. Pozna podstawowe narzędzia diagnostyczne. Podniesie własne kompetencje w zakresie pracy z uczniem ze spektrum autyzmu. Będzie mógł stosować różne formy metody i techniki stymulujące szeroko pojęty rozwój ucznia ze spektrum autyzmu. Będzie potrafił umiejętnie zaplanować system motywacyjny. Pozna narzędzia do diagnozy funkcjonalnej poziomu umiejętności jako podstawy do tworzenia indywidualnych programów terapeutycznych. Będzie potrafił skonstruować program edukacyjno terapeutyczny. Będzie potrafił dobrać właściwe procedury w przypadku wystąpienia zachowania trudnego. PROGRAM SZKOLENIA:Program szkolenia: I. Analiza zachowania – podstawy teoretyczne: 1. Rys historyczny, etiologia autyzmu. 2. Charakterystyka behawioralna dzieci z autyzmem. 3. Diagnoza i ocena poziomu funkcjonowania dzieci z autyzmem. 4. Postawy rodziców uwarunkowane diagnozą; formy pomocy i wsparcia. II. Zachowania trudne i procedury postępowania-Strategie postępowania w przypadkach zachowań trudnych: 1. Definicje zachowania trudnego. 2. Kategorie zachowań trudnych. 3. Hierarchia procedur według modelu najmniej restrykcyjnej terapii. 4. Planowanie procedur postępowania w przypadku zachowań trudnych. 5. Sposoby pomiaru i rejestracji zachowań trudnych. III. Techniki w pracy wykorzystywane przy utrwalaniu zachowań pożądanych: 1. Definicja wzmocnienia. 2. Zasady dotyczące stosowania wzmocnień. 3. Rodzaje wzmocnień. 4. Wybór potencjalnych wzmocnień. 5. Pochwała jako narzędzie pracy służące zmianie zachowania. 6. Systemy żetonowe.
IV. Konstruowanie programów edukacji uczniów autystycznych w szkole: 1. Podstawy prawne. 2. Wielospecjalistyczna diagnoza funkcjonalna ucznia. 3. Dostosowania. 4. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i jej ocena. 5. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. 6. Ocena IPE-T, (karta analizy). V. Konstruowanie programów terapeutycznych w oparciu o stosowaną analizę zachowania: Metody Szkolenia: |
|||||||||||||||
Miejsce Warszawa | |||||||||||||||
Kontakt e-mail: b.kowalewska@cwro.edu.pl, tel.: 506 067 364 | |||||||||||||||