Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz. Część teoretyczna. |
|
|
|
Od Poniedziałek, 27.05.2019 - 09:00
Do Wtorek, 28.05.2019 - 15:00
|
|
Odsłon : 183 |
|
|
Prowadzący |
Marta Bogdanowicz |
Miejsce szkolenia |
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa |
Termin |
27-28 maja 2019 r. (poniedziałek, wtorek) |
Godziny |
poniedziałek 09:00-15:00;
wtorek 8:30 – 15:00 Uwaga godziny mogą ulec zmianie |
Koszt |
400 zł |
Czas trwania |
16 godzin dyd. |
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie przeznaczone jest dla psychologów, pedagogów specjalnych, logopedów, nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, ośrodków szkolno-wychowawczych, ośrodków rehabilitacyjno-wychowawczych, szkół specjalnych, klas integracyjnych.
Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00260/2017 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.
CEL SZKOLENIA:
Informacja o podstawach teoretycznych metody, strukturze i organizacji zajęć, możliwościach zastosowania we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego, profilaktyce niepowodzeń szkolnych, edukacji , diagnozie i terapii.
PROGRAM SZKOLENIA:
I. Czytanie i pisanie a uczenie się polisensoryczne i integracja percepcyjno - motoryczna.
II. Geneza Metody Dobrego Startu (MDS):
1. Geneza metody Dobrego Startu
- film holenderski „Le Bon Depart”.
2. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz w Polsce.
III. Podstawy teoretyczne i zastosowanie Metody Dobrego Startu (MDS).
1. Założenia Metody Dobrego Startu.
2. Zastosowanie MDS we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego, terapii zaburzeń rozwoju oraz w edukacji.
3. Zastosowanie MDS w diagnostyce zaburzeń rozwoju psychoruchowego.
IV. Rodzaje ćwiczeń i struktura zajęć w MDS – omówienie i ćwiczenia praktyczne.
1. Rodzaje zajęć i ćwiczeń.
2. Struktura zajęć - film „Metoda Dobrego Startu”.
V. Wersje i programy Metody Dobrego Startu - prezentacja materiału filmowego.
1. Łatwe wzory i piosenki (dla dzieci od 2-5 r.ż).
2. Wzory literopodobne i piosenki/wierszyki (dla dzieci od 5 - 7 r.ż).
3. Litery/ cyfry i piosenki/wierszyki (dla dzieci 6 -10 letnich).
VI. Organizowanie zajęć prowadzonych MDS.
1. Zespołowe i indywidualne formy zajęć.
2. Dobór i liczebność grupy.
3. Czas trwania zajęć.
4. Urządzenie sali i pomoce do ćwiczeń.
VII. Programowanie zajęć.
1. Plan długoterminowy i krótkoterminowy (konspekt) - założenia, programowanie.
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt e-mail: b.kowalewska@cwro.edu.pl, tel.: 506 067 364 |
|