SZKOLENIA KOMLOGO
korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Metoda Strukturalna, Karty Oceny Czytania i Pisania – KOCP Diagnoza i terapia trudności w czytaniu i pisaniu  
Sobota, 27.04.2019, 09:00 - 16:00
Odsłon : 466  

 

Temat:

Metoda Strukturalna, Karty Oceny Czytania i Pisania – KOCP

Diagnoza i terapia trudności w czytaniu i pisaniu

Prowadzący:

dr Joanna Guzik-Iwińska

Forma:

Certyfikowane szkolenie podnoszące kwalifikacje

Termin:

27.04.2019

Godziny zajęć:

9.00  - 16.00 (8 godzin dydaktycznych)

Miejsce:

EDUPROGRES Joanna Guzik-Iwińska

Gliwice, ul. Perłowa 19/4

44-121 Gliwice

Cena:

200 zł (wymagane zgłoszenie i wpłata na 14 dni przed terminem szkolenia)

Organizator:

Eduprogres: joannaiwinska@wp.pl; 604443709

Rejestracja:

Wpłaty na konto:

 Eduprogres Joanna Guzik-Iwińska
36 1050 1298 1000 0091 1874 6875

Tytuł wpłaty:  imię i nazwisko uczestnika, szkolenie MS w dniu….(data szkolenia)

 PROWADZĄCY

            dr Joanna Guzik-Iwińska – autorka Metody Strukturalnej, pedagog specjalny, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta z zakresu psychopedagogiki, wykładowca akademicki, doradca metodyczny, praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Zajmuje się diagnozą i terapią uczniów z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami zachowania. Autorka licznych publikacji naukowych z zakresu pedagogiki specjalnej i terapii psychopedagogicznej.

DLA KOGO PRZEZNACZONE JEST SZKOLENIE?

Szkolenie adresowane jest do osób posiadających operatywną wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii rozwojowej ─ nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów szkolnych, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów i innych specjalistów.

            Ukończenie szkolenia i uzyskanie certyfikatu daje uprawnienia do wykorzystywania Metody Strukturalnej oraz Kart Oceny Czytania i Pisania KOCP w praktyce zawodowej.

TEMATYKA

Metoda Strukturalna oraz Karty Oceny Czytania i Pisania KOCP to nowatorskie rozwiązanie metodyczne przeznaczone do diagnozy i terapii trudności w czytaniu i pisaniu.

Narzędzie diagnostyczne KOCP przeznaczone jest do szczegółowej diagnozy poziomu czytania i pisania oraz uwarunkowań procesu nabywania tych umiejętności (funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, motorycznych oraz sfery emocjonalno-motywacyjnej). Nauczyciel/ terapeuta, na podstawie wyników badania narzędziem KOCP, uzyskuje informacje o przyczynach trudności w nauce czytania i pisania.   

Metoda Strukturalna jest bezpośrednio powiązana z KOCP – umożliwia podjęcie nauki/  terapii trudności w czytaniu i pisaniu dostosowanej do potrzeb i możliwości konkretnego ucznia.

Metoda Strukturalna zalicza się do analityczno-syntetycznych, sekwencyjnych metod nauki czytania i pisania w oparciu o sylaby. Uwzględnia wieloetapowość procesu nabywania umiejętności czytania i pisania. Pomoce do nauki umożliwiają intensywny trening   i automatyzację tych umiejętności.

Wysoka skuteczność Metody Strukturalnej została potwierdzona w eksperymentalnych badaniach naukowych prowadzonych w ramach doktoratu obronionego na Uniwersytecie Śląski oraz posiada rekomendację Polskiego Towarzystwa Dysleksji.

Metoda Strukturalna jest skuteczna w pracy z osobami, u których występują trudności
w czytaniu i pisaniu ze względu na deficyty funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, motorycznych, poznawczych oraz zaburzenia sfery emocjonalno-motywacyjnej. Najczęściej są to osoby z dysleksją rozwojową, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, niedowidzeniem, ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera, zaburzeniami zachowania, afazją i innymi problemami utrudniającymi nabywanie umiejętności czytania i pisania lub utratą tych umiejętności np. po udarach.

 

PROGRAM SZKOLENIA

Lp.

Temat

Czas trwania

Metody pracy

1.

Pojęcie czytania i pisania w Metodzie Strukturalnej.

1h

Wykład

2.

Uwarunkowania procesu nabywania umiejętności czytania i pisania.

1h

Wykład

3.

Narzędzia diagnostyczne Metody Strukturalnej – Karty Oceny Czytania i Pisania KOCP.

2h

Prezentacja narzędzia, film demonstracyjny, analiza filmu, zastosowanie praktyczne na przykładzie.

4.

Narzędzia terapeutyczne Metody Strukturalnej – ćwiczenia do nauki czytania i pisania.

1h

Prezentacja pomocy terapeutycznych, film demonstracyjny, analiza filmu.

 

Konstruowanie programu nauki/ terapii z wykorzystaniem Metody Strukturalnej w oparciu o diagnozę z wykorzystaniem KOCP.

2h

Warsztat – praca w dwuosobowych grupach.

5.

Podsumowanie szkolenia.

1h

Dyskusja, pytania i odpowiedzi, ewaluacja szkolenia.

 #MS

 

Miejsce Gliwice
Kontakt e-mail: joannaiwinska@wp.pl, tel.: 604 443 709