Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i Zespołem Downa – kurs podstawowy |
|
|
|
Niedziela, 28.04.2019, 09:00 - 15:30
|
|
Odsłon : 609 |
|
|
Temat:
|
Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i Zespołem Downa – kurs podstawowy
|
Prowadzący:
|
dr Marzena Machoś - logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej, oligofrenopedagog, filolog, kynoterapeuta. Na co dzień pracuje jako logopeda w szkole integracyjnej, poradni logopedycznej oraz ośrodku wczesnej interwencji. Jest autorką kilkudziesięciu artykułów z zakresu terapii mowy, językoznawstwa i dogoterapii. Opublikowała pierwszy polskojęzyczny dogoterapeutyczny program wspierania komunikacji dziecka z deficytami rozwojowymi. Wykładowca przedmiotów logopedycznych na kilku polskich uczelniach
|
Forma:
|
warsztaty
|
Czas trwania:
|
28 kwietnia 2019 r.
|
Godziny zajęć:
|
09.00 - 15.30
|
Miejsce :
|
Lublin
|
Cena:
|
480 zł*
|
Organizator:
|
Instytut Edukacji Logopedycznej
www.instytutlogopedyczny.pl
biuro@instytutlogopedyczny.pl
tel. 505 255 435
|
*Dla osób, które wezmą udział w obydwu szkoleniach dr Marzena Machoś przewidziano zniżkę w wysokości 30 zł na drugie szkolenie
Dla kogo przeznaczony jest kurs?
Logopedzi, studenci logopedii
Cel szkolenia:
Nabycie wiedzy na temat rozwoju mowy dzieci z upośledzeniem umysłowym i Zespołem Downa oraz doskonalenie umiejętności terapii zaburzeń mowy występujących u tych dzieci.
Program szkolenia:
Część I: Niepełnosprawność intelektualna – co warto wiedzieć.
- Stereotypie, autostymulacja i zachowania agresywne i autoagresywne.
- Od apatii do nadpobudliwości.
- Myślenie i rozumienie.
- Dotyk.
Część II: Czynności prymarne – od tego zawsze warto zacząć.
- Odruchowe reakcje oralne.
- Oddychanie.
- Połykanie.
- Od pokarmów półpłynnych do pokarmów stałych, czyli co warto wiedzieć o funkcjach pokarmowych (karmienie, picie i samodzielne jedzenie).
Część III: Bez bazy ani rusz!
- Rola bazowych funkcji komunikacyjnych.
- Oko i ucho.
- Naśladowanie.
- Modelowanie ruchu.
- Program A. Frohlicha, program O. I. Lovaasa, program J. Kielina.
Część IV: Nie rozumie – co teraz?
- Badanie rozumienia mowy.
- Ćwiczenia budujące rozumienie mowy.
Część V: Nie mówi – co robić?
- Diagnoza ( Sprawdź, jak się porozumiewam M. Grycman, Profil osiągnięć ucznia J. Kielina)
- AAC w pigułce (systemy znaków-charakterystyka, propozycje zabaw za M. Grycman , A. Smyczek)
- Strukturyzacja ramowa sterowana sygnałami jako prekomunikat dający poczucie bezpieczeństwa
- A może tak zacząć od melodii -rola sygnatury muzycznej (propozycje zabaw)
- Samogłoski na start (propozycje zabaw na podstawie „Od zabawy do mówienia”, cz. I, cz. II (w przygotowaniu).
W celu aplikacji na szkolenie, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy: http://bit.ly/Lublin_ZespółDowna
|
Miejsce Lublin |
Kontakt email: biuro@instytutlogopedyczny.pl, tel.: 505 255 435 |
Na szkolenie można uzyskać do 80% dofinansowania przez Bazę Usług Rozwojowych. |