SZKOLENIA KOMLOGO
korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i Zespołem Downa – kurs podstawowy  
Niedziela, 28.04.2019, 09:00 - 15:30
Odsłon : 609  

 

Temat:

Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i Zespołem Downa – kurs podstawowy

Prowadzący:

dr Marzena Machoś - logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej, oligofrenopedagog, filolog, kynoterapeuta. Na co dzień pracuje jako logopeda w szkole integracyjnej, poradni logopedycznej oraz ośrodku wczesnej interwencji. Jest autorką kilkudziesięciu artykułów z zakresu terapii mowy, językoznawstwa i dogoterapii. Opublikowała pierwszy polskojęzyczny dogoterapeutyczny program wspierania komunikacji dziecka z deficytami rozwojowymi. Wykładowca przedmiotów logopedycznych na kilku polskich uczelniach

Forma:

warsztaty

Czas trwania:

28 kwietnia 2019 r.

Godziny zajęć:

09.00 - 15.30

Miejsce :

Lublin

Cena:

480 zł*

Organizator:

Instytut Edukacji Logopedycznej

www.instytutlogopedyczny.pl

biuro@instytutlogopedyczny.pl

tel. 505 255 435

*Dla osób, które wezmą udział w obydwu szkoleniach dr Marzena Machoś przewidziano zniżkę w wysokości 30 zł na drugie szkolenie

Dla kogo przeznaczony jest kurs?

Logopedzi, studenci logopedii

Cel szkolenia:

Nabycie wiedzy na temat rozwoju mowy dzieci z upośledzeniem umysłowym i Zespołem Downa oraz doskonalenie umiejętności terapii zaburzeń mowy występujących u tych dzieci.

Program szkolenia:

Część I: Niepełnosprawność intelektualna – co warto wiedzieć.

  1. Stereotypie, autostymulacja i zachowania agresywne i autoagresywne.
  2. Od apatii do nadpobudliwości.
  3. Myślenie i rozumienie.
  4. Dotyk.

Część II: Czynności prymarne – od tego zawsze warto zacząć.

  1. Odruchowe reakcje oralne.
  2. Oddychanie.
  3. Połykanie.
  4. Od pokarmów półpłynnych do pokarmów stałych, czyli co warto wiedzieć o funkcjach pokarmowych (karmienie, picie i samodzielne jedzenie).

Część III: Bez bazy ani rusz!

  1. Rola bazowych funkcji komunikacyjnych.
  2. Oko i ucho.
  3. Naśladowanie.
  4. Modelowanie ruchu.
  5. Program A. Frohlicha, program O. I. Lovaasa, program J. Kielina.

Część IV: Nie rozumie – co teraz?

  1. Badanie rozumienia mowy.
  2. Ćwiczenia budujące rozumienie mowy.

Część V: Nie mówi – co robić?

  1. Diagnoza ( Sprawdź, jak się porozumiewam M. Grycman, Profil osiągnięć ucznia J. Kielina)
  2. AAC w pigułce (systemy znaków-charakterystyka, propozycje zabaw za M. Grycman , A. Smyczek)
  3. Strukturyzacja ramowa sterowana sygnałami jako prekomunikat dający poczucie bezpieczeństwa
  4. A może tak zacząć od melodii -rola sygnatury muzycznej (propozycje zabaw)
  5. Samogłoski na start (propozycje zabaw na podstawie „Od zabawy do mówienia”, cz. I, cz. II (w przygotowaniu).

W celu aplikacji na szkolenie, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy: http://bit.ly/Lublin_ZespółDowna

Miejsce Lublin
Kontakt email: biuro@instytutlogopedyczny.pl, tel.: 505 255 435
Na szkolenie można uzyskać do 80% dofinansowania przez Bazę Usług Rozwojowych.