SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Dyzartria wyzwaniem logopedy  
Sobota, 23.03.2019, 09:00 - 17:00
Odsłon : 549  

Temat

Dyzartria wyzwaniem logopedy

Prowadzący:

mgr Magdalena Mazur - neurologopeda, surdologopeda, terapeuta Empathy Dolls, terapeuta karmienia terapeutycznego z wykorzystaniem elementów koncepcji Human Touh, provider – terapeuta metody Johansena IAS, terapeuta miofunkcjonalnym, terapeuta regulatorów funkcji MFS, terapeuta kinesiotapingu neurologopedycznego oraz zagorzała entuzjastka terapii neurobiologicznej prof. Cieszyńskiej, zwłaszcza metody symultaniczno – sekwencyjnej. Właścicielka Centrum Neuroterapii i Neurorehabilitcji NSL Magdalena Mazur z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim. Posiada wieloletnie doświadczenie w placówkach oświatowych tj. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, szkoła, przedszkole. 

Forma:

warsztaty

Czas trwania:

2019-03-23

Godziny zajęć:

09:00-17:00 (10h dydaktycznych)

Miejsce :

Kraków

Cena:

450 zł

Organizator:

Instytut Edukacji Logopedycznej

www.instytutlogopedyczny.pl

biuro@instytutlogopedyczny.pl

tel. 505 255 435

Dla kogo przeznaczony jest kurs?

Neurologopedzi, logopedzi, studenci logopedii.

Cel szkolenia:
Zapoznanie uczestników z najnowszym podejściem do diagnozy i terapii zaburzeń dyzartrycznych. Wyposażenie uczestników w umiejętności planowania oddziaływań terapeutycznych i pracy z pacjentem. Zapoznanie z najnowszymi metodami terapeutycznymi.

Zakres treści:

1. CZĘŚĆ TEORETYCZNA

  1. Dyzartria, anartria – etiologia i patogeneza zaburzeń.
  2. Mowa w aspekcie zmian dyzartrycznych.
  3. Zespoły i jednostki chorobowe, którym mogą towarzyszyć zaburzenia dyzartryczne.
  4. Diagnoza dyzartrii a inne zmiany w mowie (dyzartria a afazja, anartria, apraksja języka, jąkanie, demencja).
  5. Mózgowe porażenie dziecięce – ujęcie funkcjonalne. Diagnozowanie dyzartrii w MPD.
  6. Metody diagnozy dyzartrii. Kliniczna ocena oddychania, fonacji, artykulacji i prozodii w wypowiedziach osób z różnymi typami dyzartrii.
  7. Różnice między zaburzeniami dyzartrycznymi u dzieci i u dorosłych – skala dyzartrii dla dzieci i dla dorosłych– przeprowadzanie badania i ocena wyników
  8. Dysfagia w dyzartrii: jak przebiega połykanie; zaburzenia połykania; badanie połykania; terapia dysfagii.
  9. Kompleksowa terapia pacjenta dyzartrycznego – nowoczesne podejście:
  • Ett – Hno Elastic Therapeutic taping In Hed, Neck and Orofacjal Disorders – kinesiotaping logopedyczny,
  • regulatory funkcji MFS,
  • terapia miofunkcjonalna,

2. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA

  1. Ustalanie celów terapii logopedycznej dyzartrii oraz wyznaczanie strategii postępowania terapeutycznego.
  2. Układanie pacjenta z hipertonią i hipotonią mięśniową w pozycji siedzącej i leżącej do ćwiczeń logopedycznych, oddechowych oraz do karmienia i pojenia – zapewnienie warunków do prawidłowej koordynacji mięśni fonacyjno – oddechowych i wspieranie prawidłowej pracy mięśni kompleksu oro – facjalnego.
  3. Metody terapii dyzartrii:
  • ćwiczenia oddechowe i fonacyjne
  • usprawnianie motoryki narządów mowy
  • ćwiczenia artykulacyjne i prozodyczne
  • techniki relaksacyjne
  • zastosowanie AAC
  • produkty medyczne mogące ułatwić terapię logopedyczną i codzienne funkcjonowanie pacjenta z dyzartrią.

Szkolenie wspierane własnym materiałem filmowym i dydaktycznym.


Formularz zgłoszeniowy:http://bit.ly/Dyzartria_Kraków
Miejsce Kraków
Kontakt biuro@instytutlogopedyczny.pl tel. 505 255 435
Na szkolenie można uzyskać do 80% dofinansowania przez Bazę Usług Rozwojowych.