Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka na podstawie metod neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej |
|
|
|
Od Piątek, 15.03.2019 - 09:00
Do Sobota, 16.03.2019 - 15:00
|
|
Odsłon : 399 |
|
|
Temat:
|
Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka na podstawie metod neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej
|
Prowadzący:
|
dr Teresa Kaczan
|
Forma:
|
szkolenie, 20 godzin dydaktycznych
|
Termin:
|
15-16 marca 2019
|
Godziny zajęć:
|
09.00-20.00 [piątek]
08.00-15.00 [sobota]
|
Miejsce:
|
Kraków
|
Cena:
|
670 zł
|
Organizator:
|
Gabinet Logopedyczny „Kłębuszek”
www.klebuszek.com.pl
e-mail: gabinet.klebuszek@gmail.com
505-107-257
|
Oferta dla:
- logopedów
- fizjoterapeutów
- pedagogów
- lekarzy
Dr Teresa KACZAN
dr nauk humanistycznych, logopeda, terapeuta SI, ergoterapeuta, terapeuta metody Castillo Moralesa; konsultant kliniczny na oddziałach neonatologicznych; pracuje z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju, współpracuje z zespołami interdyscyplinarnie; odbyła staże za granicą; publikuje, pracuje naukowo na Wydziale Nauk o Zdrowiu na fizjoterapii i logopedii klinicznej oraz neurologopedii Uniwersytetu Medycznego
Zarys programu:
Prawidłowy rozwój dziecka w pierwszym roku życia: czucie, kontrola posturalna
- Rozwój sensomotoryczny w okresie płodowym i jego rola.
- Ocena odruchów ważnych dla rozwoju psychofizycznego dziecka - odruch, czy funkcja.
- Rozwój dłoni-wypuszczanie, chwyt, przetwarzanie sensoryczne
- Patologia ustno – twarzowa w rożnych zespołach genetycznych, a pomoc w zakresie wczesnej interwencji
- Znaczenie ergoterapii w pediatrii, a rozwój niemowląt
- Nauka prawidłowego karmienia piersią i butelką – rola terapii ustno – twarzowej w zaburzeniach genetycznych i zespole wad wrodzonych.
- Koncepcja trójkąta – rozwój sensomotoryczny w pierwszym, drugim, trzecim i czwartym trymestrze.
- Neurofizjologia receptorów w terapii.
- Możliwości poprawy psychomotorycznej w pierwszym roku życia.
- Ćwiczenia do stymulacji oddechowych.
- Porażenie nerwu twarzowego u niemowląt , a możliwości terapeutyczne
12 Nauka jedzenia żucia i picia.
Praca z pacjentem z zaburzeniami neurologicznymi pozwala na wykorzystanie technik fizjoterapeutycznych w oparciu o metody neurofizjologiczne. Przedstawia inne formy pomocy dla pacjenta niedostępne w polskiej logopedii, a jednocześnie stanowiące podstawę w pracy zarówno z dzieckiem, jak i dorosłym.
Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu.
W szkoleniu będą uczestniczyć dzieci, omówione zostaną przykłady prowadzonych z nimi ćwiczeń.
Uwagi:
- Należy zabrać ze sobą: duży ręcznik kąpielowy, rękawiczki kosmetyczne, strój sportowy, sól fizjologiczną (jedną ampułkę), lalkę do ćwiczeń – koniecznie, oraz karimaty i wygodny strój sportowy, krem, owoce suszone, smoczek na butelkę, paluszki solone.
- W przypadku rezygnacji ze szkolenia po 01 marca nie będzie możliwy zwrot pieniędzy z uwagi na przekazanie ich prowadzącej zajęcia. Możliwe będzie jedynie wstawienie innej osoby na opłacone miejsce.
|
Miejsce Kraków |
Kontakt e-mail: gabinet.klebuszek@gmail.com, tel.: 505-107-257 |
|