Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia |
|
|
|
Od Sobota, 2.03.2019 - 09:00
Do Niedziela, 3.03.2019 - 14:00
|
|
Odsłon : 545 |
|
|
Temat:
|
Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego
uczenia
|
Prowadzący:
|
Ewa Grzelak
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
2-3. 03.2019
|
Godziny zajęć:
|
9.00-17:30 [sobota]
9.00-14:30[niedziela]
|
Miejsce :
|
Września, ul. Daszyńskiego 2 B
|
Cena:
|
520 zł
|
Organizator:
|
Pareo Centrum Terapii Logo-Ped,
Joanna Wójtowicz-Pałasz
tel. 888 302322
pareologoped@gmail.com
|
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
Szkolenie przeznaczone jest dla logopedów/ neurologopedów pracujących z osobami z dziecięca
apraksją mowy, ORM, afazja motoryczną i rozwojową itp. W czasie zajęć omawiana zostanie
specyfika dziecięcej apraksji mowy oraz przedstawione zostaną zasady pracy i praktyczne
strategie prowadzenia terapii w oparciu o zasady motorycznego uczenia artykulacji
Ewa Grzelak, logopeda, anglistka, terapeuta AAC, terapeuta metody PROMPT, SCERTS,
szkoleniowiec MÓWika. Mama dziesięcioletniego Huberta, chłopca z autyzmem i apraksją mowy,
użytkownika AAC. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami w komunikowaniu się i używaniu mowy
artykułowanej i języka. W praktyce logopedyczne bazuje na zastosowaniu zasad motorycznego
uczenia się artykulacji u dzieci z apraksja, afazją motoryczną i praktycznym stosowaniu
komunikacji wspomagającej i alternatywnej AAC oraz wsparciu środowiska dziecka w tym
zakresie. Ciągle pogłębia swoją wiedzę, ze szczególnym naciskiem na metody pracy z dzieckiem z
autyzmem i apraksją. Uczestniczka wielu szkoleń i konferencji, zarówno w Polsce jak i
zagranicą.Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się prowadząc spotkania, prelekcje i szkolenia dla
rodziców i specjalistów oraz prowadząc swoją stronę internetową poświęconą AAC
( www.aac.info.pl).
Program:
Dzień 1.
1. Dziecięca apraksja mowy (Childhood Apraxia of Speech) - cechy charakterystyczne i kryteria
diagnostyczne
2. Dziecięca apraksja mowy a apraksja oralna i dyspraksja
3. Dziecięca apraksja mowy u osób z autyzmem
4. Zasady prowadzenia terapii apraksji, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg. zasad
motorycznego uczenia
5. Zasady doboru słownictwa w terapii - wzorce sylabowe i funkcjonalny dobór słownictwa
6 Zasady planowania terapii mowy artykułowanej u osób stosujących AAC
7.Terapia wg zasad motorycznego uczenia artykulacji w oparciu o zabawę i zabawki
Dzień 2.
1. Przegląd głosek polskich w ujęciu motorycznym
2. Typy podpowiedzi : gesty artykulacyjne, gesty ruchowo-dotykowe, uczenie na łańcuchu od
przodu/od końca itp.
3. Zasady stosowania i wycofywania podpowiedzi w oparciu o model DTTC ( Dynamic Temporal
and Tactile Cueing)
4. Stosowanie uproszczeń i przybliżeń słownych
5. Praktyczne strategie i pomoce terapeutyczne wspierające terapię wg zasad motorycznego
uczenia się
6. Zasady współpracy z rodziną osoby objętej terapia wg zasad motorycznego uczenia się
|
Miejsce Września k. Poznania |
Kontakt e-mail: pareologoped@gmail.com, tel.: 888 302 322 |
|