SZKOLENIA KOMLOGO
korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Diagnoza i terapia jąkania u dzieci i młodzieży – praktyczny warsztat terapeuty jąkania  
Niedziela, 17.02.2019, 10:00 - 18:00
Odsłon : 474  

 Temat:

  Diagnoza i terapia jąkania u dzieci i młodzieży – praktyczny warsztat terapeuty jąkania

Prowadzący:

mgr Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska

Forma:

szkolenie

Termin:

17.02.2019

Godziny zajęć:

10.00-18.00 [niedziela] (10 godzin dydaktycznych)

Miejsce :

Warszawa

Cena:

390 zł

Organizator:

 Artysta Mowy - Centrum Terapii i Rozwoju

www.artystamowy.pl

kontakt@artystamowy.pl

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Logopedzi, neurologopedzi, terapeuci, rodzice.

Cel szkolenia: Celem szkolenia jest wskazanie uczestnikom metod diagnozowania jąkania wczesnodziecięcego oraz zapoznanie ich z metodyką postępowania terapeutycznego. Przedstawione zostaną różne metody terapii dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym i młodzieży.

mgr Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska

Neurologopeda kliniczny, psycholog, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, coach, pedagog specjalny, terapeuta ręki. Doktorantka Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w zakresie Psychologii i Socjologii na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Specjalizuje się w terapii jąkania dzieci, młodzieży i dorosłych. W 2016 roku otrzymała grant Gene J. Brutten Fluency Disorders Fund za działalność naukową w uznaniu jej zasług i zaangażowania w dziedzinie zaburzeń płynności mowy.

W zakresie jąkania szkoliła się u: dr Katarzyny Węsierskiej, dr Mieczysława Chęćka, dr Krzysztofa Szamburskiego, mgr Róży Sobocińskiej oraz Petera Schneidera. Doświadczenie w terapii jąkania zyskała odbywając staż w poradni psychologiczno-pedagogicznej „TOP” w Warszawie, pracując w warszawskich przedszkolach i szkołach oraz prowadząc terapię w gabinecie mowiedobrze.pl. Pracuje metodami: Palin PCI, Mini-kids, metodą Charlesa Van Ripera, metodą zmodyfikowanego programu psychofizjologicznej terapii Mieczysława Chęćka, metodą wystukiwania sylab Krzysztofa Szamburskiego. Do swojej pracy włącza również wiele technik psychologicznych i wspomagających. Prowadzi diagnozę terapii u dzieci, młodzieży oraz u osób dorosłych. Współprowadzi również warszawski Klub J. 

Koncentruje swoje zainteresowania naukowe i zawodowe wokół logopedii i psychologii łącząc w pracy te dwie kompetencje. Prowadzi wiele projektów naukowych, występuje na konferencjach naukowych prezentując wyniki swoich badań oraz organizuje konferencje logopedyczne: Europejski Dzień Logopedy-Odczulamy jąkanie, Europejski Dzień Logopedy-Logopeda Artystą mowy oraz Neuromowa, czyli człowiek widziany okiem neuropsychologa i neurologopedy. Publikuje również artykuły dotyczące wyników swoich badań nad psychologicznymi i logopedycznymi aspektami jąkania u dzieci i dorosłych w: Forum Logopedycznym oraz publikacjach pokonferencyjnych: Zaburzenia płynności. Teoria i praktyka, Edukacja. W kręgu mowy, języka i komunikacji, Oblicza logopedii. 

Program:

  1. Jąkanie wczesnodziecięce – jak je rozpoznać? Zwykła niepłynność mówienia, a jąkanie.
    2. Przyczyny i teorie jąkania
    3. Czynniki ryzyka w jąkaniu wczesnodziecięcym
    4. Charakterystyka objawów jąkania wczesnodziecięcego.
    5. Diagnoza jąkania u dzieci i młodzieży (zaprezentowanie i omówienie zastosowania testów i kwestionariuszy oraz studia przypadków)
    6. Metody terapii jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym (przegląd dostępnych metod, pomoce potrzebne do terapii, propozycje ćwiczeń, zasady współpracy z rodzicami, zwrócenie uwagi na psychologiczne aspekty terapii) – omówienie metod i zastosowanie ich w praktyce
    7. Metody terapii jąkania u dzieci w wieku szkolnym i młodzieży (metody mówienia bardziej płynnego i jąkania bardziej płynnego, schematy ćwiczeń, zasady włączania rodziców w terapię, proponowane pomoce do terapii)- omówienie metod i zastosowanie ich w praktyce
    8. Programowanie terapii jąkania u dzieci i młodzieży – kiedy i jakie działania podejmować? Studia przypadków. Prezentacja materiałów i pomocy użytecznych w terapii.
    9. Metody wspomagające terapię jąkania

 

 Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu.

Miejsce Warszawa
Kontakt e-mail: kontakt@artystamowy.pl