Diagnoza i terapia niedokształcenia mowy o typie afazji. Karty Oceny Języka Dziecka Afatycznego – KOJD-AFA narzędzie do oceny jakościowej i planowania terapii. | |||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczony jest warsztat? Warsztat adresowany jest do logopedów, psychologów, pedagogów, pragnących zapoznać się z problematyką związaną z zaburzeniem i sposobami jego oceny. Osoby prowadzące: Elżbieta Drewniak- Wołosz - psycholog, neurologopeda, od lat zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji. Obecnie pracuje w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Afatycznych Zgromadzenia Sióstr Felicjanek w Krakowie. Autorka publikacji poświęconych problematyce dzieci z n.m. o typie afazji. Anna Paluch – psycholog, logopeda, od lat zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji. Obecnie pracuje w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Krakowie. Autorka publikacji poświęconych problematyce dzieci z n.m. o typie afazji. Cel szkolenia: Zapoznanie uczestników z wiedzą teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzenia. Ćwiczenie umiejętności przeprowadzania diagnozy, w tym głównie obserwowania i analizowania objawów językowych. Praktyczne wykorzystanie narzędzia KOJD-AFA w diagnozie zaburzenia. Planowanie terapii mowy na podstawie wiedzy o zaburzeniu i prawidłowo przeprowadzonej diagnozy opisowej. Program szkolenia:
- uzasadnienie wyboru stosowanych terminów, - uzasadnienie wykluczenia terminów nieadekwatnych do istoty zaburzenia.
- niepełnosprawność intelektualna, - niedosłuch, - zaburzenia ze spektrum autyzmu, - dyzartria, - opóźniony rozwój mowy .
- rodzaje niedokształcenia mowy, charakterystyka dzieci, - objawy specyficzne (w mowie i języku) i niespecyficzne, - omówienie zaburzonych mechanizmów mowy, - analiza przykładów wypowiedzeń dzieci, - zajęcia warsztatowe (nagrania) 4. Terapia: - zasady terapii, - sposoby prowadzenia terapii, - wykorzystywane w terapii metody, - przykłady ćwiczeń.
- testy, - skale.
- budowa narzędzia: przedstawienie i omówienie obu wersji, - prezentacja kolejnych zadań i omówienie celu ich zastosowania.
- próbki z badań dzieci z przewagą zaburzeń rozumienia (percepcji) mowy, - próbki z badań dzieci z przewagą zaburzeń mowy czynnej (ekspresji).
#KOJD-AFA |
|||||||||||||||||||||
Miejsce Kraków | |||||||||||||||||||||
Kontakt e-mail: info@komlogo.pl, tel.: (32) 233-54-71 | |||||||||||||||||||||