SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Dysleksja a nauczanie języków obcych  
Od Sobota, 9.02.2019 -  09:00
Do Niedziela, 10.02.2019 - 15:00
Odsłon : 374  

 

 Temat:

Dysleksja a nauczanie języków obcych

Prowadzący:

dr Katarzyna Bogdanowicz

Forma:

kurs

Termin:

09. – 10.02.2019

Godziny zajęć:

9.00-17.00 [sobota]

9.00-15.00 [niedziela]

Miejsce :

Katowice,  ul. Bażantów , osiedle Bażantów

Cena:

390zł

Organizator:

Fundacja In Corpore

www.fundacjaincorpore.pl

kursy@fundacjaincorpore.pl

telefon 882024648

 Dla kogo przeznaczony jest kurs?
- nauczycieli, lektorów języków obcych
- nauczycieli innych przedmiotów (np. nauczyciele języka polskiego),
- pedagogów, 
- psychologów, 
- studentów (przede wszystkim kierunków filologicznych)
- osoby dorosłe z dysleksją oraz rodzice dyslektycznych uczniów

Kurs oferuje zarówno teoretyczne podstawy wiedzy o dysleksji (m.in. objawy dysleksji na lekcjach języków obcych, metodyka nauczania, ocenianie i prawa uczniów dyslektycznych), jak i umiejętności praktyczne. Szkolenie "Dysleksja a nauczanie języków obcych" to doskonałe rozwiązanie dla podwyższenia kwalifikacji zawodowych nauczycieli języków obcych, którzy na co dzień borykają się z problemem nauczania i oceniania uczniów z dysleksją.

dr Katarzyna Bogdanowicz - doktor psychologii, a także absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. Zdobyła Certificate of Proficiency in English (CPE) w Londynie. Posiada Certificate in English Teaching to Adults (CELTA), a także dyplom ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu terapii pedagogicznej. Ukończyła psychologię kliniczną w ramach studiów podyplomowych. Jest współautorką pierwszego na polskim rynku poradnika metodycznego dla nauczycieli języka angielskiego przygotowanego z myślą o nauczaniu osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania („Dyslexia in the English Classroom”), a także autorką książki pt. „Dysleksja a nauczanie języków obcych. Przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją”. Swoje artykuły poświęcone problematyce dysleksji rozwojowej w kontekście nauczania języków obcych publikowała na łamach pism wydawanych przez takie wydawnictwa jak Oxford University Press, Charaktery, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe i OPERON. Brała udział w kilku międzynarodowych projektach unijnych poświęconych problemowi pomocy osobom z dysleksją (m. in. w Focus Alpha Project, Grundtvig, Leonardo Include). Pełniła rolę konsultanta ds. dysleksji podczas powstawania podręczników wydawanych przez Oxford University Press i Nowa Era.
Ma wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego zarówno w szkołach państwowych, jak i na kursach językowych, w tym również w UK (Bell, Distinction, Stanley's School of Languages). Od wielu lat specjalizuje się w pomocy osobom z dysleksją. Pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie na stanowisku adiunkta.

RAMOWY PROGRAM KURSU:

- Burza mózgów: Czy dysleksja istnieje? i inne trudne pytania.
- Doświadczanie dysleksji
- O dysleksji w pigułce
- Opis autentycznych przypadków uczniów z dysleksją i analizowanie opinii psychologicznych
- Jak pracować z uczniem z dysleksją
- Wykorzystywanie nowoczesnej technologii w pracy z uczniem z dysleksją
- Lekcja pokazowa Good Start Method for English
- Wizyta w terapeutycznej szkole Red Rose School w UK i w Foothills Academy w Kanadzie („Style uczenia się” wg Gavina Reida)
- Tworzenie zaplecza dydaktycznego do nauki uczniów z dysleksją
- Prawa i ocenianie uczniów z dysleksją
- Podsumowanie zajęć i pytania 

Miejsce Katowice
Kontakt e-mail: kursy@fundacjaincorpore.pl