SMYKO-MULTISENSORYKA®
Czym są?
Są to jedyne zajęcia sensoryczne, których program został stworzony stworzony w oparciu o teorię integracji sensorycznej przez doświadczonego pedagoga, terapeutę integracji sensorycznej.
SMYKO – MULTISENSORYKA® są zajęciami o charakterze:
- Rozwojowym– wspierają całościowy rozwój dziecka (integrację sensoryczną).
- Profilaktycznym– zapobiegają powstawaniu deficytów sensorycznych – związanych z tzw. deprywacją sensoryczną (czyli zbyt małą ilością różnorodnych bodźców potrzebnych do prawidłowego rozwoju).
- Przesiewowym– prowadzący jest w stanie wstępnie określić profil sensoryczny dziecka- jeśli dziecko nadmiernie poszukuje lub konsekwentnie unika pewnych bodźców sensorycznych. Jest to pierwszy krok w celu wykrywania zaburzeń integracji sensorycznej.
- Edukacyjnym– rodzice i opiekunowie dowiadują się w jaki sposób prawidłowo stymulować zmysły maluszka poprzez proste aktywności i zabawę.
Dla kogo?
Zajęcia są skierowane do WSZYSTKICH dzieci od 6 miesiąca do 6 roku życia/ a nawet starszych i ich rodziców lub opiekunów, z podziałem na grupy wiekowe
Zapraszamy wszystkie dzieci, a w szczególności dzieci z grupy ryzyka zaburzeń integracji sensorycznej, czyli:
- ciąża wysokiego ryzyka (min. bliźniacze i wieloracze, zagrożone),
- nieprawidłowości okołoporodowe, – porody przez cesarskie cięcie,
- wcześniactwo,
- obniżona punktacja Apgar,
- nieprawidłowości w napięciu mięśniowym (obniżone lub wzmożone napięcie mięśniowe, asymetria)
- problemy z ssaniem,
- późne osiąganie kamieni milowych w rozwoju,
- dzieci o wysokich potrzebach „High Need Baby”(mało śpią i często się wybudzają, trudno zasypiają, bardzo dużo płaczą, chcą być ciągle noszone bądź unikają kontaktu fizycznego),
- dzieci nadwrażliwe na bodźce.
Jak są prowadzone?
- Na zajęciach stymulujemy 7 zmysłów, przede wszystkim skupiając się na 3 podstawowych systemach zmysłowych.
- Zajęcia są modyfikowane do możliwości i potrzeb poszczególnej grupy.
- Każde zajęcia przebiegają stałego planu, w specjalnie przygotowanej do tego sali.
- Zabawy i aktywności są proponowane przez prowadzącego, ale jest też czas na zabawę własną.
- Nigdy nie zmuszamy i nie robimy nic na siłę, zajęcia są tak zaaranżowane aby każdy znalazł coś dla siebie – staramy się podążać za dzieckiem na ile to tylko możliwe i pod tym kątem modyfikować zabawy.
- Rodzice dostają informacje w jaki sposób bawić się z własnym dzieckiem i dlaczego.
- Standardem na zajęciach jest również możliwość podwieszenia sprzętu stymulującego układ przedsionkowy.
- Specjalnie do programu SMYKO- MULTISENSORYKA ® została napisana ścieżka dźwiękowa (przez profesjonalnych muzyków/ muzykoterapeutów EVANA STUDIO) która odpowiada poszczególnym częściom zajęć.
Wszystko po, to żeby jak najlepiej wspierać rozwój maluszków oraz edukować rodziców: jak w prosty sposób, poprzez zabawę wspierać rozwój własnego dziecka na co dzień. Czerpiąc przy tym dużo radości i satysfakcji ze wspólnej zabawy.
Prowadząca szkolenie: : mgr Aleksandra Charęzińska. Jest pedagogiem specjalnym, terapeutą integracji sensorycznej, specjalistą diagnozy i terapii pedagogicznej, instruktorem masażu Shantala, konsultantem Memoli a także wykładowcą akademickim.Ma doświadczenie w pracy w poradnictwie, szkolnictwie ogólnodostępnym, integracyjnym i specjalnym. Pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi, z zaburzeniami i deficytami rozwoju, z dziećmi i młodzieżą w normie intelektualnej oraz z dziećmi zdolnymi. Prowadziła diagnozę i terapię integracji sensorycznej a teraz aktualnie – konsultacje domowe, zwłaszcza dla dzieci do trzeciego roku życia.
Prowadzi licencyjne szkolenia certyfikujące Smyko-Multisensoryka® dla profesjonalistów pracujących z dziećmi oraz studentów kierunków pedagogicznych (i pokrewnych) z autorskiego programu zajęć sensorycznych dla niemowląt i dzieci Smyko-Multisensoryka®. Zajęcia multisensoryczne wg. jej programu lub z wykorzystaniem jego elementów są już prowadzone w wielu miastach w Polsce i nie tylko/ aktualnie także w Belgii.
Systematycznie prowadzi otwarte zajęcia Smyko-Multisensoryka® dla niemowląt i maluchów, na które uczęszczają razem ze swoimi rodzicami i opiekunami. W grupach maluchy bawią się, stymulując wszystkie 7 systemów zmysłowych i nawiązując pierwsze relacje z rówieśnikami a rodzice mają możliwość spędzić czas w miłym towarzystwie jednocześnie podpatrując w jaki sposób można wspierać rozwój swoich dzieci w domu.
|