SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Zaburzenia Mowy a Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (CAPD/APD).  
Sobota, 26.01.2019, 09:00 - 17:00
Odsłon : 268  

 

Temat

Zaburzenia Mowy a Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (CAPD/APD).

Prowadzący:


mgr Magdalena Mazur - neurologopeda, surdologopeda, terapeuta Empathy Dolls, terapeuta karmienia, providerer – terapeuta metody Johansena IAS, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta kinesiotapingu neurologopedycznego, entuzjastka wykorzystania regulatorów funkcji MFS w terapii logopedycznej oraz wielbicielka terapii neurobiologicznej prof. Cieszyńskiej, zwłaszcza metody symultaniczno – sekwencyjnej, dyrektor Centrum Neuroterapii i Neurorehabilitacj NSL.

Forma:

warsztaty

Czas trwania:

26 stycznia 2018 r.

Godziny zajęć:

09:00 - 17:00 (10h dydaktycznych)

Miejsce :

Zielona Góra

Cena:

450 zł

Organizator:

Instytut Edukacji Logopedycznej

www.instytutlogopedyczny.pl

biuro@instytutlogopedyczny.pl

tel. 505 255 435

Dla kogo przeznaczony jest kurs?

Studenci logopedii , logopedzi, neurologopedzi, surdologopedzi, pedagodzy, psycholodzy, oligofrenopedagodzy, pedagodzy specjalni, neurodydaktycy, nauczyciele.

Cel szkolenia:

Nabycie wiedzy na temat zaburzeń słuchu i jego wpływu na mowę oraz nabycie umiejętności wykonywania badań słuchu przy użyciu różnych narzędzi.
 
Zaznacza się, iż od uczestników szkolenia/warsztatów oczekuje się wiedzy dotyczącej następujących pojęć:
 
• Słuch fonetyczny, fonematyczny, fonemowy;
• Ćwiczenia słuchu mownego;
• Ćwiczenia słuchowe usprawniające terapię logopedyczną.
• Rozwój mowy dziecka norma i odstępstwa od normy;
• Terapia neurobiologiczna, metoda Krakowska prof. Cieszyńskiej;
• Negatywny wpływ wysokich technologii na rozwój mózgu i mowy dziecka.

Zakres treści:

I CZĘŚĆ TEORETYCZNA:

1. Jak słyszymy.
2. Wpływ słuchu na rozwój mowy: słuch fizyczny i fonematyczny.
3. Słuch – własne wyniki badań audiometrycznych dzieci z zaburzeniami mowy.
4. Nadwrażliwość słuchowa a zaburzenia mowy – wyniki badań własnych popartych literaturą tematu.
5. Asymetria czynnościowa wynikająca z różnic w budowie i funkcjach obu półkul mózgowych.
6. Wpływ zaburzeń prawopółkulowych i lewopółkulowych na mowę. 
7. Składowe badań CAPD: badanie audiometryczne jedno- i obu uszne, Test Dychotyczny dla Mowy, całościowe badanie lateralizacji.
8. Analiza wyników badań CAPD w procesie przygotowywana planu terapii logopedycznej i pedagogicznej.

9. Najnowocześniejsze technologie wspierające terapię dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.

10.Terapie wspomagające dziecko z CAPD/APD – w zasięgu każdego terapeuty.

11. Indywidualna Symulacja Słuchu dr K. Johansena IAS dla dzieci, młodzieży, dorosłych z trudnościami w słuchaniu, mówieniu i pisaniu – wyniki badań własnych.

II. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA

1. Otoskop prawdę Ci powie!

 Badanie otoskopem – praktyczna nauka rozpoznawania prawidłowej budowy przewodu słuchowego oraz błony bębenkowej z ocena drożności przewodu słuchowego zewnętrznego.

2. Jaka piramida jest prawidłowa?

Badanie tympanometryczne wysokiej jakości sprzętem diagnostycznym EasyTymp – ręcznym urządzeniem do wykonywania badań przesiewowych ucha środkowego,  wykonującym szybkie i dokładne pomiary impedancji i odruchów ipsilateralnych.

Wykonanie badania na chętnych uczestnikach szkolenia – wspólne omawianie wyników i nauka ich interpretacji.

3. Co z tym bananem?

Badanie audiometryczne wysokiej jakości sprzętem diagnostycznym Audiometrem MA 33 – zbadanie przewodnictwa powietrznego chętnego uczestnika szkolenia, wspólne omawianie wyników i nauka ich interpretacji na podstawie banana mowy – częstotliwości dźwięków mowy umieszczonej na siatce audiometrycznej.

4. Wspomaganie terapii CAPD w gabinecie logopedy i pedagoga.

5. Wywiad w kierunku zagrożenia CAPD – w zasięgu każdego logopedy i pedagoga.


Szkolenie wspierane własnym materiałem dydaktycznym, filmowym i fotograficznym.

W celu aplikacji na szkolenie należy uzupełnić formularz zgłoszeniowy:

http://bit.ly/CAPD_ZielonaGóra

Miejsce Zielona Góra
Kontakt email: biuro@instytutlogopedyczny.pl, tel. 505 255 435
Na szkolenie można uzyskać do 80% dofinansowania przez Bazę Usług Rozwojowych.