Zaburzenia Mowy a Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (CAPD/APD). | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczony jest kurs? Studenci logopedii , logopedzi, neurologopedzi, surdologopedzi, pedagodzy, psycholodzy, oligofrenopedagodzy, pedagodzy specjalni, neurodydaktycy, nauczyciele.
Cel szkolenia: Nabycie wiedzy na temat zaburzeń słuchu i jego wpływu na mowę oraz nabycie umiejętności wykonywania badań słuchu przy użyciu różnych narzędzi.
Zaznacza się, iż od uczestników szkolenia/warsztatów oczekuje się wiedzy dotyczącej następujących pojęć:
• Słuch fonetyczny, fonematyczny, fonemowy;
• Ćwiczenia słuchu mownego;
• Ćwiczenia słuchowe usprawniające terapię logopedyczną.
• Rozwój mowy dziecka norma i odstępstwa od normy;
• Terapia neurobiologiczna, metoda Krakowska prof. Cieszyńskiej;
• Negatywny wpływ wysokich technologii na rozwój mózgu i mowy dziecka.
Zakres treści: I CZĘŚĆ TEORETYCZNA: 9. Najnowocześniejsze technologie wspierające terapię dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego. 10.Terapie wspomagające dziecko z CAPD/APD – w zasięgu każdego terapeuty. 11. Indywidualna Symulacja Słuchu dr K. Johansena IAS dla dzieci, młodzieży, dorosłych z trudnościami w słuchaniu, mówieniu i pisaniu – wyniki badań własnych. 1. Otoskop prawdę Ci powie! Badanie otoskopem – praktyczna nauka rozpoznawania prawidłowej budowy przewodu słuchowego oraz błony bębenkowej z ocena drożności przewodu słuchowego zewnętrznego. 2. Jaka piramida jest prawidłowa? Badanie tympanometryczne wysokiej jakości sprzętem diagnostycznym EasyTymp – ręcznym urządzeniem do wykonywania badań przesiewowych ucha środkowego, wykonującym szybkie i dokładne pomiary impedancji i odruchów ipsilateralnych. Wykonanie badania na chętnych uczestnikach szkolenia – wspólne omawianie wyników i nauka ich interpretacji. 3. Co z tym bananem? Badanie audiometryczne wysokiej jakości sprzętem diagnostycznym Audiometrem MA 33 – zbadanie przewodnictwa powietrznego chętnego uczestnika szkolenia, wspólne omawianie wyników i nauka ich interpretacji na podstawie banana mowy – częstotliwości dźwięków mowy umieszczonej na siatce audiometrycznej. 4. Wspomaganie terapii CAPD w gabinecie logopedy i pedagoga. 5. Wywiad w kierunku zagrożenia CAPD – w zasięgu każdego logopedy i pedagoga.
W celu aplikacji na szkolenie należy uzupełnić formularz zgłoszeniowy: |
|||||||||||||||||||
Miejsce Zielona Góra | |||||||||||||||||||
Kontakt email: biuro@instytutlogopedyczny.pl, tel. 505 255 435 | |||||||||||||||||||
Na szkolenie można uzyskać do 80% dofinansowania przez Bazę Usług Rozwojowych. |