Edukacja matematyczna - jak pomóc dziecku, żeby poradziło sobie z trudnościami (przedszkole, klasy 0-3). |
|
|
|
Poniedziałek, 26.11.2018, 10:00 - 16:00
|
|
Odsłon : 156 |
|
|
Temat:
|
Edukacja matematyczna - jak pomóc dziecku, żeby poradziło sobie z trudnościami (przedszkole, klasy 0-3).
|
Prowadzący:
|
Małgorzata Skura
Michał Lisicki
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
26.11.2018 r.
|
Godziny zajęć:
|
10-16
|
Miejsce :
|
Warszawa, ul. Woronicza 15/100
|
Cena:
|
250 zł
|
Organizator:
|
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
www.cwro.edu.pl
bkowalewska@cwro.edu.pl
22 847 95 41
|
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?
Nauczyciele przedszkoli i klas 0-3 oraz specjaliści z zakresu terapii pedagogicznej.
OPIS:
- Zapoznanie ze specyfiką rozwoju myślenia matematycznego dzieci.
- Prezentacja koncepcji J. Brunera (teoria reprezentacji umysłowych) oraz jej adaptacji na potrzeby planowania edukacji matematycznej dzieci.
- Zapoznanie z przyczynami trudności dzieci w uczeniu się matematyki.
- Zapoznanie z metodami rozwijania myślenia matematycznego dzieci oraz uczenia ich podstawowych pojęć matematycznych.
- Zapoznanie ze sposobami pomocy dziecku z nadmiernymi trudnościami w uczeniu się matematyki.
Przewidywane efekty szkolenia:
- Umiejętność planowania i organizowania zajęć z edukacji matematycznej w przedszkolu oraz klasach 0-3.
- Umiejętność rozpoznawania zachowań dzieci, które mogą świadczyć o nadmiernych trudnościach w uczeniu się matematyki.
- Umiejętność prowadzenia zajęć, które mogą pomóc zmniejszyć trudności w uczeniu się matematyki.
Program szkolenia:
- Podstawowe informacje o rozwoju myślenia matematycznego u dzieci:
- a) czym jest myślenie matematyczne?
- b) specyfika myślenia matematycznego: od rozumienia relacji na poziomie konkretnym po symboliczne reprezentacje,
- c) zależności między typami myślenia matematycznego.
- Teoria reprezentacji umysłowych J. Bruneta.
- Zakresy rozwoju myślenia matematycznego:
- a) od dostrzegania regularności po dostrzeganie algorytmów (rytmy),
- b) od dobierania obiektów w pary, po tworzenie zbiorów i podzbiorów (klasyfikowanie),
- c) od orientacji w schemacie własnego ciała, po wyznaczanie kierunków na kartce (orientacja w przestrzeni),
- d) od dostrzegania zdarzeń, po rozumienie wpływu zmiennych (myślenie przyczynowo - skutkowe),
- e) rozwój operacyjnego myślenia w różnych zakresach,
- f) integracja różnych aspektów liczby naturalnej.
- Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki u dzieci.
- Mechanizmy uczenia się w edukacji matematycznej.
- Rola zabawy w edukacji matematycznej.
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt e-mail: bkowalewska@cwro.edu.pl, tel.: 22 847 95 41 |
|