SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Edukacja matematyczna - jak pomóc dziecku, żeby poradziło sobie z trudnościami (przedszkole, klasy 0-3).  
Poniedziałek, 26.11.2018, 10:00 - 16:00
Odsłon : 156  

 

 Temat:

Edukacja matematyczna - jak pomóc dziecku, żeby poradziło sobie z trudnościami (przedszkole, klasy 0-3).

Prowadzący:

Małgorzata Skura
Michał Lisicki

Forma:

szkolenie

Termin:

26.11.2018 r.

Godziny zajęć:

10-16

Miejsce :

Warszawa, ul. Woronicza 15/100

Cena:

250 zł

Organizator:

Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości

www.cwro.edu.pl

bkowalewska@cwro.edu.pl

22 847 95 41

 

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Nauczyciele przedszkoli i klas 0-3 oraz specjaliści z zakresu terapii pedagogicznej.

OPIS:

  1. Zapoznanie ze specyfiką rozwoju myślenia matematycznego dzieci.
  2. Prezentacja koncepcji J. Brunera (teoria reprezentacji umysłowych) oraz jej adaptacji na potrzeby planowania edukacji matematycznej dzieci.
  3. Zapoznanie z przyczynami trudności dzieci w uczeniu się matematyki.
  4. Zapoznanie z metodami rozwijania myślenia matematycznego dzieci oraz uczenia ich podstawowych pojęć matematycznych.
  5. Zapoznanie ze sposobami  pomocy dziecku z nadmiernymi trudnościami w uczeniu się matematyki.

Przewidywane efekty szkolenia:

  1. Umiejętność planowania i organizowania zajęć z edukacji matematycznej w przedszkolu oraz klasach 0-3.
  2. Umiejętność rozpoznawania zachowań dzieci, które mogą świadczyć o nadmiernych trudnościach w uczeniu się matematyki.
  3. Umiejętność prowadzenia zajęć, które mogą pomóc zmniejszyć trudności w uczeniu się matematyki.

Program szkolenia:

  1. Podstawowe informacje o rozwoju myślenia matematycznego u dzieci:
  1. a)    czym jest myślenie matematyczne?
  2. b)    specyfika myślenia matematycznego: od rozumienia relacji na poziomie konkretnym po symboliczne reprezentacje,
  3. c)    zależności między typami myślenia matematycznego.
  1. Teoria reprezentacji umysłowych J. Bruneta.
  2. Zakresy rozwoju myślenia matematycznego:
  1. a)    od dostrzegania regularności po dostrzeganie algorytmów (rytmy),
  2. b)    od dobierania obiektów w pary, po tworzenie zbiorów i podzbiorów (klasyfikowanie),
  3. c)    od orientacji w schemacie własnego ciała, po wyznaczanie kierunków na kartce (orientacja w przestrzeni),
  4. d)    od dostrzegania zdarzeń, po rozumienie wpływu zmiennych (myślenie przyczynowo - skutkowe),
  5. e)    rozwój operacyjnego myślenia w różnych zakresach,
  6. f)     integracja różnych aspektów liczby naturalnej.
  1. Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki u dzieci.
  2. Mechanizmy uczenia się w edukacji matematycznej.
  3. Rola zabawy w edukacji matematycznej.

 

Miejsce Warszawa
Kontakt e-mail: bkowalewska@cwro.edu.pl, tel.: 22 847 95 41