Temat:
|
Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych
|
Prowadzący:
|
dr Marzena Machoś
|
Forma:
|
Szkolenie
|
Termin:
|
23.11.2018
|
Godziny zajęć:
|
14.00-20.30
|
Miejsce :
|
Katowice, ul. Bażantów 2, osiedle Bażantów
|
Cena:
|
450zł
|
Organizator:
|
Fundacja In Corpore
www.fundacjaincorpore.pl
kursy@fundacjaincorpore.pl
telefon 882024648
|
Jeśli pracujesz z dzieckiem niemówiącym, agresywnym, bez kontaktu, z dzieckiem z autyzmem, z alalią, z niepełnosprawnością intelektualną… jeśli nie wiesz, od czego zacząć, to szkolenie jest dla Ciebie. Nauczysz się, jak budować bazę, poznasz fundamentalne umiejętności niezbędne do komunikowania się i wprowadzisz porządek w postępowanie terapeutyczne. Poznasz konkretne strategie, ćwiczenia, dzięki czemu będziesz w stanie prowadzić terapię dzieci „trudnych”, tych które nie patrzą, nie słuchają, nie wskazują, nie mówią.
Instruktor szkolenia:
dr Marzena Machoś – logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej. Doktor Marzena Machoś jest zwolennikiem holistycznego podejścia do procesu terapii dziecka niemówiącego. Szkolenie prezentuję strategię wyrosłą na gruncie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z problemami w komunikowaniu się. Warsztatowa prezentacja budowania fundamentalnych zachowań komunikacyjnych u dziecka stanowi podejście eklektyczne, którego bazą jest normatywny rozwój funkcji poznawczych zdrowego dziecka. Niewątpliwą zaletą prezentowanego podejścia jest stosowanie w czasie terapii przedmiotów codziennego użytku.
Dr Machoś jest autorką licznych artykułów, Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji, Kart obserwacji bazowych umiejętności komunikacyjnych i poradników Od zabawy do mówienia i Dla oczka i uszka, pierwsze dźwięki maluszka. Wykładowca
na studiach podyplomowych na kilku uczelniach wyższych.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
Logopedów i neurologopedów,
Fizjoterapeutów,
Terapeutów zajęciowych,
Lekarzy
Ramowy Program Szkolenia:
1. Wprowadzenie: rozwój umiejętności poznawczych 1 do 12 miesiąca życia a praca ze starszym dzieckiem niemówiącym. Specyfika terapii pacjenta z deficytami w zakresie bazowych umiejętności komunikacyjnych.
2. Po co baza? Rola czynności prymarnych i bazowych umiejętności poznawczych w rozwoju mowy
3. Autorskie karty diagnozy bazowych umiejętności komunikacyjnych (BUK, wydawnictwo Egro-Sum, 2017) - omówienie
3. Budowanie kontaktu wzrokowego
A. I. Lovaas
B. J. Cieszyńska
C. Propozycje autorskie (konkretne strategie):
D. Gradacja w budowaniu kontaktu wzrokowego (punkt, ruch, oko za ręką)
4. Bazowy trening słuchowy:
A. Nauka reagowania na dźwięk
B. Podążanie za źródłem dźwięku
C. Identyfikacja źródła dźwięku
D. Pamięć słuchowa
5. Nauka budowania wspólnego pola uwagi
6. Oko-ręka a mowa
7. Gest wskazywania palcem, a budowanie rozumienia
8. Pamięć słuchowa, pamięć ruchowa, pamięć wzrokowa
9. Nauka imitacji (od ruchu ręki do ruchu języka)
|