SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Terapia dzieci autystycznych i niepełnosprawnych intelektualnie metodą WST  
Od Sobota, 17.11.2018 -  09:00
Do Niedziela, 18.11.2018 - 13:00
Odsłon : 289  

 

Temat:

Terapia dzieci autystycznych i niepełnosprawnych intelektualnie metodą WST

Prowadzący:

prof. dr hab. Zbigniew Tarkowski

Forma:

Warsztat

Termin:

17-18.11. 2018

Godziny zajęć:

sobota : 9 – 15 ; niedziela : 9 - 13  (13 godzin dydaktycznych)

Miejsce:

Szczytno (Mazury) , ul. Kajki 11

Cena:

390 zł ( zakwaterowanie gratis )

Organizator:

Centrum Szkoleń Profesora Zbigniewa Tarkowskiego

 

Rejestracja:

 

Osoby zainteresowane szkoleniem w małej grupie (do 10 uczestników) są proszone o kontakt mailowy ( tarkowskizbigniew @wp.pl ) lub telefoniczny (506 24 99 85)

 

Dla kogo przeznaczony jest warsztat?

logopedzi ,  neurologopedzi , psycholodzy, terapeuci

Tematyka:

       Zdecydowana większość dzieci z rozpoznaniem autyzmu  to osoby niepełnosprawne intelektualnie , najczęściej w stopniu głębszym .Niemal wszystkie demonstrują różne formy dysfunkcji zachowania i komunikacji słownej. Pytanie zasadnicze brzmi następująco : czy w takim zestawieniu  zaburzeniem podstawowym jest autyzm,  czy niepełnosprawność intelektualna ? Na ogół eksponuje się autyzm , a marginalizuje niepełnosprawność intelektualną , co ma fatalne skutki. Niezależnie od trafności rozpoznania problemy pozostają ciągle takie same . Metoda WST (Wychowanie – Stymulacja – Terapia) jest skoncentrowana na ich rozwiązywaniu , odrzucając etykietowanie i  proces stygmatyzacji. Zakłada ona , że dzieci autystyczne i niepełnosprawne intelektualnie  należy przede wszystkim wychować, bo niewychowane dziecko nie korzysta z żadnej terapii. Poza modyfikacją zachowania i uczeniu samoobsługi oraz samodzielności istotne znaczenie ma stymulacja  mowy , gdyż jej brak lub poważne opóźnienie rozwoju rzutuje negatywnie na funkcje poznawcze i społeczne. O efekcie końcowym decyduje  nie różnorodność metod terapii , lecz ich odpowiedni dobór . 

Program szkolenia

1.Autyzm czy niepełnosprawność intelektualna ? Rodzaje autyzmu a typy niedorozwoju umysłowego.

  1. Skala Aktywności Dzieci Autystycznych i Niepełnosprawnych Intelektualnie.
  2. Analiza Próbek Zachowania i Mowy.
  3. Metody wychowania dzieci autystycznych i niepełnosprawnych intelektualnie.
  4. Modyfikowanie zachowania .
  5. Stymulacja rozwoju mowy .
  6. Terapia nastawiona na rozwiązywanie problemów.
  7. Współpraca z nauczycielami i rodzicami / opiekunami.
  8. Efektywność wychowania , stymulacji i terapii.

 

 

Miejsce Szczytno (Mazury)
Kontakt e-mail: tarkowskizbigniew@wp.pl, tel.: 506 24 99 85