Terapia dzieci autystycznych i niepełnosprawnych intelektualnie metodą WST | |||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczony jest warsztat? logopedzi , neurologopedzi , psycholodzy, terapeuci Tematyka: Zdecydowana większość dzieci z rozpoznaniem autyzmu to osoby niepełnosprawne intelektualnie , najczęściej w stopniu głębszym .Niemal wszystkie demonstrują różne formy dysfunkcji zachowania i komunikacji słownej. Pytanie zasadnicze brzmi następująco : czy w takim zestawieniu zaburzeniem podstawowym jest autyzm, czy niepełnosprawność intelektualna ? Na ogół eksponuje się autyzm , a marginalizuje niepełnosprawność intelektualną , co ma fatalne skutki. Niezależnie od trafności rozpoznania problemy pozostają ciągle takie same . Metoda WST (Wychowanie – Stymulacja – Terapia) jest skoncentrowana na ich rozwiązywaniu , odrzucając etykietowanie i proces stygmatyzacji. Zakłada ona , że dzieci autystyczne i niepełnosprawne intelektualnie należy przede wszystkim wychować, bo niewychowane dziecko nie korzysta z żadnej terapii. Poza modyfikacją zachowania i uczeniu samoobsługi oraz samodzielności istotne znaczenie ma stymulacja mowy , gdyż jej brak lub poważne opóźnienie rozwoju rzutuje negatywnie na funkcje poznawcze i społeczne. O efekcie końcowym decyduje nie różnorodność metod terapii , lecz ich odpowiedni dobór . Program szkolenia 1.Autyzm czy niepełnosprawność intelektualna ? Rodzaje autyzmu a typy niedorozwoju umysłowego.
|
|||||||||||||||||||||
Miejsce Szczytno (Mazury) | |||||||||||||||||||||
Kontakt e-mail: tarkowskizbigniew@wp.pl, tel.: 506 24 99 85 | |||||||||||||||||||||