Od słowotoku do dialogu – jak kształtować kompetencje komunikacyjne mówiącego dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym |
|
|
|
Sobota, 6.10.2018, 14:00 - 16:30
|
|
Odsłon : 646 |
|
|
Temat:
|
Od słowotoku do dialogu – jak kształtować kompetencje komunikacyjne mówiącego dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
|
Prowadzący:
|
mgr Aleksandra Dąbrowska
|
Forma:
|
Warsztat
|
Termin:
|
6.10.2018
|
Godziny zajęć:
|
14.15 – 16.45 (3 godziny dydaktyczne)
|
Miejsce:
|
Kampus Wielicki, ul. Piłsudskiego 105, 32-020 Wieliczka
|
Cena:
|
60,00 zł
|
Organizator:
|
Wydawnictwo Komlogo, ul. Wiejska 21, 47-143 Niezdrowice,
www: www.komlogo.pl, e-mail: info@komlogo.pl, tel.: (32) 233-54-71
|
Rejestracja:
|
przejdź do rejestracji
|
Prowadzący:
- Aleksandra Dąbrowska – mama autystycznego 9-latka. Z wykształcenia – politolog, z pasji i życiowej konieczności – specjalista od zaburzeń ze spektrum autyzmu. W ciągu 7 lat terapii przeszła ze swoim synem długą drogę – od metody krakowskiej do terapii behawioralnej. Dzieli się wiedzą i doświadczeniem z perspektywy świadomego i zaangażowanego w proces terapeutyczny rodzica. Ukończyła 3-modułowy kurs bazowy „Terapia behawioralna w teorii i praktyce”. Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim oraz Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie.
Dla kogo przeznaczony jest warsztat?
Zajęcia są adresowane do logopedów, którzy chcą wzbogacić swój warsztat pracy z mówiącymi autystami w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, w szczególności zaś dla osób stawiających pierwsze kroki w pracy logopedycznej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ponadto warsztaty będą pomocne terapeutom innych specjalności, zainteresowanym efektywnym wspieraniem kompetencji komunikacyjnych mówiących dzieci z ASD. Do udziału w zajęciach zapraszamy również rodziców dzieci autystycznych, którzy poszukują inspiracji do pracy terapeutycznej w domu.
Tematyka:
Zajęcia składają się z dwóch modułów – części teoretycznej oraz warsztatowej. Pierwszy moduł stanowi tło niezbędne do zrozumienia specyficznych deficytów w obszarze kompetencji komunikacyjnych u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W części praktycznej uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z wybranymi problemami w sferze komunikacji u mówiących dzieci z ASD (teoria umysłu, prowadzenie dialogu, adekwatne komunikaty, strukturyzowanie informacji, mowa ciała) i propozycjami metod pracy nad tymi deficytami.
Program szkolenia:
I Część teoretyczna
- Deficyty w obszarze komunikacji jako kryterium diagnostyczne ASD
- Kompetencje językowe a kompetencje komunikacyjne
- Rozwój mowy i umiejętności komunikowania się – specyficzne trudności dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
II Część praktyczna
- Dlaczego teoria umysłu jest kluczową umiejętnością w interakcjach społecznych i jak jej uczyć?
- Raz ty, raz ja – czyli jak powstrzymać słowotok i uczyć rozmowy
- Kształtowanie adekwatnych, społecznie akceptowanych komunikatów
- Od ogółu do szczegółu – czyli jak uczyć hierarchizowania informacji
- Czego się nie dowiem, kiedy nie patrzę na rozmówcę – komunikacja niewerbalna
|
Miejsce Wieliczka |
Kontakt e-mail: info@komlogo.pl, tel.: (32) 233-54-71 |
|