SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) zakończone egzaminem i certyfikatem  
Od Sobota, 8.09.2018 -  09:00
Do Niedziela, 9.09.2018 - 16:00
Odsłon : 349  

 

Temat:

"Trening Umiejętności Społecznych" (TUS) 
szkolenie kompleksowe, zakończone egzaminem
i certyfikatem potwierdzającym nabycie kompetencji

Prowadzący:

Paulina Zawadzka

Forma:

szkolenie

Termin:

8-9 września 2018 (sob.-niedz.)

Godziny zajęć:

9:00 – 16:00

Miejsce :

Warszawa

Cena:

530 zł

Organizator:

Fundacja Pomoc Autyzm

https://www.pomocautyzm.org/trening-umiejetnosci-spolecznych

szkolenia@pomocautyzm.org

tel. 660 330 220

Cel szkolenia:

Szkolenie ma na celu zapoznanie specjalistów (nauczycieli, terapeutów, studentów) z Treningiem Umiejętności Społecznych jako jedną z form terapii dla dzieci ze spektrum autyzmu (ze szczególnym uwzględnieniem Zespołu Aspergera). Uczestnicy zapoznają się z założeniami pracy grupowej wg. Goldsteina, zasadami tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć. Podczas drugiego dnia zajęć uczestnicy zaplanują plan pracy grupy oraz przygotują zestaw materiałów na zajęcia.

Certyfikacja:

Dla chętnych jest możliwość zakończenia szkolenia egzaminem pisemnym, którego zaliczenie uprawnia do otrzymania certyfikatu Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli potwierdzającego nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć Treningu Umiejętności Społecznych (TUS). Zarówno egzamin jak i certyfikat są wliczone w cenę szkolenia. Poza tym, wszyscy uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu kursu prowadzenia zajęć Treningu Umiejętności Społecznych (TUS).

Podczas szkolenia uczestnicy:

  • Zapoznają się z modelem kształtowania umiejętności wg. Arnolda Goldsteina
  • Poznają metody planowania przebiegu zajęć grupowych oraz zasady doboru grup.
  • Zapoznają się z dostępnymi na rynku pomocami do prowadzenia zajęć grupowych i indywidualnych z dziećmi z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu.
  • Przygotują przykładowy plan zajęć grupowych i indywidualnych dostosowany do danej grupy wiekowej oraz poziomu funkcjonowania dzieci.
  • Poznają metody radzenia sobie z trudnymi zachowaniami w trakcie zajęć
  • Nauczą się na co zwrócić uwagę w procesie terapii.

Metody i formy pracy stosowane podczas szkolenia:

  • wykład
  • ćwiczenia praktyczne
  • dyskusja
  • praca w grupach

 

 Prowadzenie:

Paulina Zawadzka, pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej

11-letnie doświadczenie w terapii osób ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera

Doświadczenie zdobywała podczas pracy z dziećmi i dorosłymi ze spektrum autyzmu w ośrodkach terapii, środowisku domowym, przedszkolu i szkole, wizyt i projektów w ośrodkach i placówkach zajmujących się terapią autyzmu w Wielkiej Brytanii, Grecji, Stanach Zjednoczonych. Współtwórczyni bloga "Autonomia - autyzm blog". Autorka publikacji m.in. dla Szkoły Specjalnej, Głosu Pedagogicznego oraz Wydawnictwa PWN.  W terapii propaguje podejście bazujące na akceptacji i autonomii każdej osoby. W pracy wykorzystuje wiedzę z zakresu neuropsychologii i neurodydaktyki. Pomysłodawczyni i współorganizatorka I Międzynarodowej Konferencji NIC O NAS BEZ NAS (będącej głosem osób ze spektrum autyzmu). Prowadzi terapię indywidualną, współpracuje z rodzicami oraz szkołami. Uwielbia podróżować, odkrywać nieznane kultury, smaki i barwy.

Program:

DZIEŃ PIERWSZY - 9:00 - 16:00 (7 godzin)

  • Omówienie modelu kształtowania umiejętności wg. Arnolda Goldsteina
  • Prowadzenie Treningu Umiejętności Społecznych ogólne zasady
  • Zasady doboru do grup terapeutycznych – praktyczne wskazówki
  • Planowanie przebiegu zajęć grupowych – dostosowywanie planu do potrzeb i możliwości uczestników.
  • Formy pracy oraz materiały terapeutyczne wykorzystywane w pracy z uczniami
  • Trudne sytuacje na zajęciach – sposoby reagowania w sytuacjach                      problemowych
  • Kształtowanie motywacji – zasady doboru systemów motywacji
  • Generalizacja i transfer umiejętności, kształtowanie nawyków celowej aktywności
  • Rola współpracy z rodziną podczas terapii dziecka.

DZIEŃ DRUGI – 9:00 - 16:00 (7 godzin)

  • Omówienie grupy docelowej zajęć TUS
  • Opracowanie adekwatnego do grupy TUS systemu motywacji
  • Przygotowanie programu zajęć TUS na semestr/rok szkolny
  • Planowanie scenariuszy zajęć
  • Dobór aktywności do różnych grup wiekowych (przedszkole, szkoła podstawowa, młodzież)
  • Przygotowywanie pomocy do zajęć
  • Egzamin/zakończenie szkolenia

 

Chcecie Państwo uzyskać więcej informacji - zapraszamy do kontaktu

telefon: 660 330 220

e-mail: szkolenia@pomocautyzm.org

https://www.pomocautyzm.org/trening-umiejetnosci-spolecznych

Miejsce Warszawa
Kontakt tel: 660 330 220, e-mail: szkolenia@pomocautyzm.org