SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Zaburzenia płynności mowy. Teoria i praktyka. Edycja III  
Od Piątek, 31.08.2018 -  09:00
Do Sobota, 1.09.2018 - 17:00
Odsłon : 329  

MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA LOGOPEDYCZNA: ZABURZENIA PŁYNNOŚCI MOWY – TEORIA I PRAKTYKA. EDYCJA III

INTERNATIONAL CONFERENCE ON LOGOPEDICS: FLUENCY DISORDERS: THEORY AND PRACTICE, THIRD EDITION

Serdecznie zapraszamy do udziału w trzeciej już Międzynarodowej Konferencji Logopedycznej „Zaburzenia płynności mowy”. Ze względu na ogromne zainteresowanie oraz wysoki poziom merytoryczny poprzednich odsłon tej konferencji, także 3. edycję konferencji zaprojektowaliśmy jako spotkanie dwudniowe.  Będziemy mieli więcej czasu na wysłuchanie wykładów mistrzowskich, prezentację wyników badań i doświadczeń logopedów-praktyków (w postaci referatów, posterów, warsztatów i mini-seminariów), a także na wymianę poglądów i dyskusje. Wierzymy, że nie zabraknie nam również czasu na nawiązanie nowych znajomości i integrację naszego środowiska.

Podczas tej kolejnej edycji konferencji również zaplanowaliśmy szereg wydarzeń towarzyszących o charakterze społeczno-edukacyjnym w ramach kampanii pod nazwą „Labirynty Komunikacji”. Zapraszamy do regularnego odwiedzania strony internetowej konferencji (http://www.konferencja-zpm.edu.pl/pl/109-2/) oraz wydarzenia na Facebooku, gdzie będziemy na bieżąco o wszystkim informować.

Miejsce: Katowice, Wydział Teologiczny Uniwersytetu Śląskiego (ul. Jordana 18)

 

PONIŻEJ PROGRAM KONFERENCJI

31 sierpnia 2018, I dzień konferencji

31st August – the first day of the conference

8.00-9.00

Rejestracja

Registration

9.00-9.15

Otwarcie konferencji

Opening ceremony

 

Wykłady mistrzowskie cz. I

Aula Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Śląskiego

(sesja tłumaczona symultanicznie na język angielski lub polski)

Keynote speaker session, part one

Main Auditorium of the Faculty of Theology at the University of Silesia

(session with simultaneous interpretation into English or Polish)

9.15- 10.00

dr hab. prof. UMCS Tomasz Woźniak

Zaburzenia płynności mowy – stan badań i praktyki logopedycznej na początku XXI wieku

Prof. Tomasz Woźniak

Fluency disorders:  the state of research and clinical practice at the beginning of the 21st century

 

10.00-10.45

dr Joseph Agius

W terapii jąkania przepisuję pacjentom humor… i wcale nie żartuję!

Dr. Joseph Agius

Prescribing humour in stuttering intervention…and I ain’t kiddin!

10.45-11.15

Dyskusja

Discussion

11.15-11.45

Przerwa na kawę

Coffee break

 

Sesje panelowe

Panel Sessions

11.45-13.45

Panel I

Panel II

Panel III

Panel IV

11.45-12.05

Referaty

Papers

 

mgr Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska

Coaching kluczem do motywacji w terapii jąkania u osób dorosłych

Coaching as a key to motivation in stuttering therapy for adults

Referaty

Papers

 

dr Maria Faściszewska

Test Rozwoju Językowego (TRJ) w diagnostyce logopedycznej dzieci jąkających się w wieku przedszkolnym i wczesnym wieku szkolnym

Polish Language Development Test - Comprehension (TRJ) in speech assessment for preschoolers and young school-age children who stutter

Miniseminarium

Mini-seminar

 

 Selma Saad Merouwe, MA

Szycie” terapii na miarę potrzeb osoby jąkającej się

 

‘Tailoring’ the treatment to the needs of the person who stutters

 

*Sesja w języku angielskim (bez tłumaczenia)

*Session in English, without interpretation

 

 

Warsztaty

Workshop

 

Dr. Joseph Agius

Humor i kreatywność w terapii jąkania

 

Stuttering intervention: Humor and creativity

 

 

* Tłumaczenie konsekutywne na język polski mgr K. Gaweł

*Consecutive interpretation into Polish by K. Gaweł, MA

 

12.05-12.25

mgr Magdalena Ławecka,

dr Natalia Moćko

Wpływ stymulacji słuchowej w kontekście lewouszności na poprawę płynności mowy – studia przypadków

Effect of auditory stimulation in terms of left-eared patients to improve speech fluency – case studies

mgr Łukasz Kowalczyk

Praktyki rodzicielskie (zachowania, postawy, style wychowania i przywiązania) a jąkanie się dzieci. Wstępne wyniki badań

Parental practices (behavior, attitudes and styles of upbringing and attachment) and stuttering of children. Preliminary findings

12.25-12.45

Dyskusja

Discussion

Dyskusja

Discussion

12.45-13.30

Miniseminarium

Mini-seminar

 

mgr Aleksandra Boroń

 

Możliwości i ograniczenia terapii jąkania u dzieci prowadzonej na odległość z wykorzystaniem Internetu

Possibilities and limitations of remote stuttering therapy for children via internet

Miniseminarium

Mini-seminar

 

dr Krzysztof Szamburski

mgr  Agnieszka Siwińska

 

Metoda wystukiwania sylab jako skuteczny sposób upłynniania mówienia w jąkaniu

Tapping out syllables as an effective method for improving fluency in stuttering

Miniseminarium

Mini-seminar

 

Francesca Del Gado, MA

 

MIDA – Program terapii jąkania: wielowymiarowe, zintegrowane podejście do jąkania przy wykorzystaniu sztuki

MIDA - Stuttering Program: multidimensional, integrated art-mediated approach on stuttering

 

*Sesja w języku angielskim (bez tłumaczenia)

*Session in English, without interpretation

13.30-14.00

Obiad

Lunch break

14.00-14.45

Sesja posterowa

Poster Session

Wykłady mistrzowskie cz. II

Aula Wydziału Teologicznego

(sesja tłumaczona symultanicznie na język angielski lub polski)

Keynote speaker session, part two

Main Auditorium of the Faculty of Theology

(session with simultaneous interpretation into English or Polish)

14.45 -15.30

dr Trudy Stewart

Wsparcie osób jąkających się w procesie zmiany

Dr. Trudy Stewart

Helping people who stammer to change

 

15.30-16.15

dr Mieczysław Chęciek

Mówienie bardziej płynne czy jąkanie bardziej płynne - rozważania teoretyczne i praktyczne na temat dwóch podejść w terapii jąkających się (młodzieży i dorosłych)

 

Dr. Mieczysław Chęciek

Fluency-shaping therapy or stuttering modification therapy: theoretical and practical reflections on two approaches in therapy of people who stutter (adolescents and adults)

16.15-16.30

Dyskusja    Discussion

Sesje panelowe

Panel Sessions

16.30-18.00

Panel I

Panel II

Panel III

16.30-17.15

Otwarty panel dyskusyjny

Open discussion panel

 

Uczestnicy panelu:

Panel participants:

mgr Grzegorz Chmielewski, mgr Lucyna Jankowska-Szafarska, mgr Katarzyna Ploch, mgr Izabela Michta, mgr Agata Sakwerda

 

Wehikuł czasu: co chcielibyśmy powiedzieć naszym nauczycielom i logopedom o jąkaniu

A time machine: what we wish we had shared with our teachers and speech-language therapists about stuttering 

 

 

Panel moderuje dr hab. Katarzyna Węsierska

The panel will be moderated by Dr. Katarzyna Węsierska

 

Miniseminarium

Mini-seminar

 

Jan Dezort, MA

 

Ocena i podsumowanie doświadczeń w pracy z Palin Parent Rating Scales w Czechach

 

Evaluation and summary of our experience with using the Palin Parent Rating Scales in the Czech Republic

 

*Sesja w języku angielskim (bez tłumaczenia)

 

*Session in English, without interpretation

 

Miniseminarium

Mini-seminar

 

mgr Marlena Puchowska

 

Transkorowa afazja motoryczna a niepłynność mówienia

Transcortical motor aphasia and disfluent speech

 

17.15-18.00

Miniseminarium

Mini-seminar

 

Aleksandra Krawczyk, MA

 

Rozważania etyczne w badaniach i praktyce logopedycznej

Ethical considerations in SLST research and clinical practice

 

*Sesja w języku angielskim (bez tłumaczenia)

*Session in English, without interpretation

Miniseminarium

Mini-seminar

 

mgr Justyna Solecka-Głodek

 

Umiejętności interpersonalne logopedy

Speech-therapist’s  interpersonal skills

19.30

UROCZYSTA KOLACJA
GALA DINNER

1 września 2018, II dzień konferencji

1st September – the second day of the conference

8.00-9.00

Rejestracja

Registration

 

Wykłady mistrzowskie cz. III

Aula Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Śląskiego

(sesja tłumaczona symultanicznie na język angielski lub polski)

Keynote speaker session, part third

Main Auditorium of the Faculty of Theology at the University of Silesia

(session with simultaneous interpretation into English or Polish)

9.00-9.45

prof. dr Kurt Eggers
Funkcje wykonawcze w jąkaniu wczesnodziecięcym

 Dr. Kurt Eggers

Executive functioning in childhood stuttering

 

9.45-10.30

Benny Ravid

Ja i jąkanie

Benny Ravid, MSc.,

Me and Stuttering

10.30-11.00

Dyskusja

Discussion

11.00-11.15

Przerwa na kawę

Coffee break

Sesje panelowe   

Panel Sessions

11.15-13.30

Panel I

Panel II

 

Panel III

 

Panel IV

 

11.15-11.35

Referaty

Papers

 

dr Mieczysław Chęciek,

mgr Edwin Bażański

Objawy niepłynności mówienia u osób dorosłych oraz propozycje terapeutyczne z użyciem dominującego podejścia „mówić bardziej płynnie” – studia przypadków

Symptoms of dysfluency in adults and therapy proposals using fluency shaping as a dominant approach: a  case study

Referaty

Papers

 

mgr Urszula Antończuk-Grab,

mgr Grzegorz Chmielewski

Wsparcie społeczne dla rodzin dzieci z niepłynnością w mówieniu

Social support for families of children with fluency disorders

Miniseminarium

Mini-seminar

 

mgr Łukasz Kowalczyk

Postawy i emocje wobec jąkania. Modyfikacja modelu góry lodowej Sheehana

Attitudes and emotions towards stuttering. A modification of Sheehan’s iceberg model

 

Warsztaty

Workshop

 

Dr. Trudy Stewart

Working with schools

Współpraca ze szkołami

 

 

* Tłumaczenie konsekutywne na język polski mgr K. Gaweł

*Consecutive interpretation into Polish by K. Gaweł, MA

 

11.35-11.55

mgr inż. Robert Zielonka

 

Jąkanie – objawy, metody oraz skuteczność terapii

Stuttering: symptoms, methods and the effectiveness of therapy

 

mgr Karolina Jankiewicz,

mgr Grzegorz Chmielewski


Wiedza o jąkaniu wśród nauczycieli
Teachers’ knowlege of stuttering

11.55-12.15

dr n. med. Maria Mielnik

 

Przebieg początkowego etapu rehabilitacji zaburzenia płynności mowy u leworęcznej pacjentki z afazją motoryczną, powstałego na skutek lewopółkulowego udaru niedokrwiennego

The course of initial stages of rehabilitating of a speech fluency disorder in a left-handed patient with motor aphasia caused by the left hemispheric ischemic stroke

Aleksandra Krawczyk, MA

 

Wyniki badań nad jąkaniem i typowymi zaburzeniami płynności mowy u osób bilingwalnych, posługujących się językiem polskim i angielskim

Cross-Linguistic Findings of Stuttering and Typical Disfluencies in Polish-English Bilinguals

 

12.15-12.45

Dyskusja

Discussion

Dyskusja

Discussion

Miniseminarium

Mini-seminar

 

 

mgr Lucyna Jankowska-Szafarska 

 

 

Wzmacnianie samoakceptacji i poczucia sprawstwa w terapii modyfikacji jąkania

Improving self-acceptance and self-efficacy in the stuttering modification approach

 

12.45-13.30

Miniseminarium I

Mini-seminar

 

mgr Dorota Kamińska

Teoria ograniczeń  i jej praktyczne zastosowanie w terapii jąkania

Theory of Constraints and its practical application in stuttering therapy

 

 

Miniseminarium II

Mini-seminar

 

mgr Anna Szerszeńska

Aspekt dwujęzyczności w pracy z jąkającym się dzieckiem i jego rodziną

Aspects of bilingualism in working with a child who stutters and his/her family

13.30-14.00

Obiad

Lunch break

14.00-14.45

Sesja posterowa

Poster Session

 

Wykłady mistrzowskie cz. IV

Aula Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Śląskiego

(sesja tłumaczona symultanicznie na język angielski lub polski)

Keynote speaker session, part fourth

Main Auditorium of the Faculty of Theology at the University of Silesia

(session with simultaneous interpretation into English or Polish)

14.45-15.30

 

mgr Manon Spruit

Czy to naprawdę giełkot? Rozpoznanie różnicowe pomiędzy giełkotem, jąkaniem i innymi zaburzeniami

 

Manon Spruit, MSc.,

Is this really cluttering? Differentiation between cluttering, stuttering and other disorders

15.30- 16.15

 

dr hab. Katarzyna Węsierska

Jak najlepiej wspierać dorosłe osoby jąkające się – międzynarodowe wytyczne oparte na dowodach

 

Dr. Katarzyna Węsierska

How to support adults who stutter most efficiently: International evidence-based guidelines

16.15-16.30

Zamknięcie konferencji

                                                           Closing Ceremony

Miejsce Katowice
Kontakt info@konferencja-zpm.edu.pl