SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Bilingwizm - jak pracować z dzieckiem dwujęzycznym? Warsztaty dla nauczycieli dzieci dwujęzycznych i logopedów.  
Sobota, 11.08.2018, 10:00 - 16:30
Odsłon : 326  

Temat

Bilingwizm - jak pracować z dzieckiem dwujęzycznym? Warsztaty dla nauczycieli dzieci dwujęzycznych i logopedów.

Prowadzący:

dr Aneta Nott-Bower - absolwentka logopedii w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, doktorantka Uniwersytetu Śląskiego. Wieloletnia badaczka dwujęzyczności. Jako logopeda pracuje z dziećmi dwujęzycznymi z Wielkiej Brytanii oraz z innych krajów. Prowadzi szkolenia dotyczące dwujęzyczności dla rodziców, nauczycieli oraz logopedów dzieci dwujęzycznych w różnych krajach Europy. Opracowuje własne materiały do nauczania języka polskiego u dzieci dwujęzycznych. Tworzy stronę internetową bilingualhouse.com w całości poświęconą dwujęzycznemu wychowaniu i edukacji. Prywatnie matka dwojga dzieci dwujęzycznych.

Forma:

warsztaty

Czas trwania:

11 sierpnia 2018 r.

Godziny zajęć:

10:00-16:30

Miejsce :

Warszawa

Cena:

430 zł

Organizator:

Instytut Edukacji Logopedycznej

www.instytutlogopedyczny.pl

biuro@instytutlogopedyczny.pl

tel. 505 255 435 lub 502 642 535

Dla kogo przeznaczony jest kurs?

Nauczyciele, pedagodzy i logopedzi

Cel szkolenia:
 
Przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy z zakresu dwujęzyczności w aspekcie logopedycznym i pedagogicznym. Prezentacja praktycznych sposobów wykorzystania tej wiedzy podczas planowania zajęć oraz w kontaktach z rodzicami dzieci dwujęzycznych.

Zakres treści:

1. Dwujęzyczność kiedyś i dziś.

  • mity dotyczące dwujęzyczności
  • integracja a asymilacja - zróżnicowanie postaw społecznych wobec dwujęzyczności w różnych krajach

2. Strategie dwujęzycznego wychowania i wspomagania dwujęzycznego rozwoju w środowisku rodzinnymi i szkolnym.

  • określanie i kształtowanie dominacji językowej u dziecka dwujęzycznego
  • postępowanie wobec błędów językowych i mieszania systemów językowych

3. Przebieg rozwoju mowy u dzieci dwujęzycznych.

  • rozwój komunikacji przy symultanicznym przyswajaniu dwóch lub większej liczby języków
  • stadia przyswajania drugiego języka u dzieci początkowo jednojęzycznych

4. Wpływ dwujęzyczności na rozwój dziecka.

  • korzyści poznawcze i warunki ich uzyskania
  • trudności związane z dwujęzycznością

5. Profilaktyka, diagnoza i interwencja w przypadkach zaburzeń mowy najczęściej występujących u dzieci dwujęzycznych.

  • różnicowanie zaburzeń mowy o podłożu anatomiczno funkcjonalnym i problemów wynikających z przenikania się systemów językowych u dziecka dwujęzycznego
  • kształtowanie priorytetów w terapii logopedycznej dziecka dwujęzycznego

6. Wyzwania w nauczaniu oraz terapii logopedycznej u dzieci dwujęzycznych, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci powracających.

  • strategie ułatwiające adaptację dziecka dwujęzycznego w nowym środowisku
  • sposoby na pracę w grupie o zróżnicowanym poziomie kompetencji w języku polskim

7. Wpływ czynników kulturowych na pracę z dzieckiem dwujęzycznym i oraz na współpracę z jego rodziną.

  • rola dwukulturowości w podtrzymaniu i rozwijaniu dwujęzyczności


Formularz zgłoszeniowy: http://bit.ly/Warszawa_Bilingwizm
Miejsce Warszawa
Kontakt biuro@instytutlogopedyczny.pl tel. 505 255 435