SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Terapia neurorozwojowa dziecka zgodna z Koncepcją Karela i Berty Bobath z uwzględnieniem innych wiodących metod  
Od Poniedziałek, 5.08.2019 -  09:00
Do Środa, 14.08.2019 - 16:30
Odsłon : 3066  

 

 

 

Temat:

 "Terapia neurorozwojowa dziecka zgodna z Koncepcją Karela i Berty Bobath z uwzględnieniem innych wiodących metod

Prowadzący:

Dr Emilia Mikołajewska specjalista fizjoterapii

Forma:

kurs

Termin:

5-14.08.2019

Godziny zajęć:

09.00-16.30 (łącznie 100h wykładowych)

Miejsce :

Bydgoszcz

Cena:

7800 zł

Organizator:

Fizjoterapia Emilia Mikołajewska

http://www.emikolajewska.netstrefa.eu/kursy.html

e.mikolajewska@wp.pl

607-88-77-07

Dla kogo przeznaczony jest kurs - fizjoterapeuci, logopedzi, terapeuci zajęciowi, pedagodzy specjalni, lekarze, rodzice

Prowadzący:

 Dr Emilia Mikołajewska specjalista fizjoterapii, Autorka 16 książek z zakresu fizjoterapii
 i rehabilitacji oraz ok. 400 artykułów i rozdziałów w monografiach. Adiunkt w Katedrze Fizjoterapii Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Naukowiec w Laboratorium Neurokognitywnym w Interdyscyplinarnym Centrum Nowoczesnych Technologii UMK w Toruniu. Wieloletnie doświadczenie praktyczne zdobywała m.in. w Klinice Paraplegii Pourazowej i Klinice Rehabilitacji 10 WSzKzP w Bydgoszczy. Wynalazca w dziedzinie wózków dla niepełnosprawnych, recenzent wniosków grantowych, członek ośmiu Rad Wydawniczych oraz recenzent w ponad  100 czasopismach krajowych i zagranicznych. Ukończone kursy: NDT-Bobath dla dzieci i NDT-Bobath Baby,
NDT Bobath dla dorosłych, Cyriax, Kinesiotaping, Terapia Lustrzana, Terapia odruchów, Terapia ortoptyczna, Diagnostyka dziecka wg Prechtla i inne.

 

Program kursu:
    1. Co to jest terapia neurorozwojowa?
    2. Koncepcja i metoda Karela i Berty Bobath.
    3. Podstawowe założenia wybranych metod używanych w terapii dzieci.
    4. Rozwój fizjologiczny ruchowy dziecka.
    5. Rozwój fizjologiczny odruchowy dziecka.
    6. Rozwój motoryczny patologiczny dziecka.
    7. Patologie w zakresie rozwoju odruchowego.
    8. Konsekwencje odruchów słabych i przetrwałych.
    9. Charakterystyka najczęstszych zaburzeń ruchowych ze szczególnym uwzględnieniem MPD.
    11. Podstawy neuroplastyczności mózgu.
    12. Zasady właściwej pielęgnacji dziecka.
    13. Akcesoria i pomoce funkcjonalne w rozwoju dziecka: analiza zalet i wad (nosidełka, chusty, chodziki, pchacze, skoczki, rowerki biegowe i inne).
    14. Elementy otoczenia niewskazane w opiece nad dzieckiem.
    15. Wspomagania w terapii dziecka z opóźnieniem ruchowym w zakresie motoryki dużej aż do osiągnięcia chodu.
    16. Specyficzne techniki wspomagające terapię.
    17. Napięcie mięśniowe: podstawy fizjologiczne.
    18. Patologie w napięciu mięśniowym i ich konsekwencje: wiotkość, spastyczność.
    19. Podstawowe formy terapii w spastyczności.
    20. Formy terapii w przykurczach: fizykoterapia, terapia ruchem, zaopatrzenie ortopedyczne, łuski.
    21. Łuski gipsowe (technika wykonania) jako element terapii przykurczy.
    22. Gipsy ćwiczebne: podstawowe założenia.
    23. Mobilizacja łopatki, mobilizacja miednicy.
    24. Sposoby terapii w obniżonym napięciu mięśniowym, pozycje wspierające, wspomagania.
    25. Sposoby terapii w zaburzeniach czucia powierzchownego, głębokiego.
    26. Sposoby terapii w asymetrii.
    27. Sposoby terapii w kręczu szyi.
    28. Podstawy terapii ruchem w uszkodzeniu splotu barkowego.
    29. Sposoby terapii przetrwałych odruchów: analiza, diagnoza, terapia.
    30. Rozwój fizjologiczny aktywności stóp dziecka.
    31. Patologie w obrębie stóp, obraz, diagnoza u dziecka małego.
    32. Testy diagnostyczne stóp u dziecka starszego.
    33. Sposoby terapii stopa końska.
    34. Sposoby terapii stopa płasko-koślawa.
    35. Sposoby terapii stopa piętowa.
    36. Sposoby terapii stopa szpotawa.
    37. Zasady pionizacji.
    38. Analiza chodu fizjologicznego.
    39. Problemy w zakresie chodu: analiza i diagnoza.
    40. Sposoby wsparcia chodu.
    41. Wybrane zaopatrzenie ortopedyczne w zakresie kończyn dolnych.
    42. Wybrane zaopatrzenie ortopedyczne w zakresie kończyny górnej.
    43. Wybrane zaopatrzenie ortopedyczne w zakresie mobilności: zasady doboru wózka inwalidzkiego dla dziecka,
    balkoniki.
    44. Trakt orofacjalny: wspomagania dla karmienia, picia, gryzienia, połykania z wykorzystaniem
    pozycji i metody kinesiotapingu w logopedii.
    45. Terapia zajęciowa: problemy i potrzeby.
    46. Terapia zajęciowa: rozwój chwytu.
    47. Terapia zajeciowa: co wpływa na sprawność ręki.
    48. Terapia zajęciowa: przygotowanie pozycji ciała i ręki.
    49. Terapia zajęciowa: zasady stosowane przy grafomotoryce.
    50. Terapia zajęciowa: zasady wdrażania formy zabawowej.
    51. Terapia zajęciowa: pomoce funkcjonalne.
    52. Diagnostyka w ocenie rozwoju ruchowego dziecka.
    53. ICF w ocenie potrzeb dziecka.
    54. Układanie planu terapii zgodnie z ICF: cele długo terminowe, krótkoterminowe.
    55. Analiza przypadków, globalna ocena problemów dziecka, terapia kompleksowa.
    56. Analiza przypadków, proces tworzenia planu terapii.

    Kurs obejmuje pracę na uczestnikach, pracę w grupach, pracę z lalkami, analizę materiału zdjęciowego
    i filmowego, omawianie różnych przypadków.
    Każdy dzień uwzględnia czas na pytania uczestników jako element stały.

Miejsce Bydgoszcz
Kontakt e-mail: e.mikolajewska@wp.pl, tel.: 607 887 707