Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć? Diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych. |
|
|
|
Niedziela, 20.05.2018, 09:00 - 16:00
|
|
Odsłon : 214 |
|
|
Temat:
|
Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć? Diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych.
|
Prowadzący:
|
dr Marzena Machoś
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
20.05.2018
|
Godziny zajęć:
|
9.00-16.00
|
Miejsce :
|
Łódź, ul. Piotrkowska 56, I piętro
|
Cena:
|
420 zł
|
Organizator:
|
Łódzkie Centrum Terapii i Szkolenia – Neurologopeda Agata Deckert-Brzezińska
www.lctis.pl
lodzkie.centrum.tis@gmail.com
505-949-270
|
Dla kogo przeznaczona jest szkolenie?
- do terapeutów pracujących w ramach wczesnego wspomagania rozwoju;
- do rodziców dzieci, u których przyswajanie języka nie przebiega zgodnie z normą;
- do logopedów pracujących z małym dzieckiem niemówiącym (autyzm, upośledzenie umysłowe, alalia).
Dr Marzena Machoś
Jest zwolennikiem holistycznego podejścia do procesu terapii dziecka niemówiącego. Szkolenie prezentuję strategię wyrosłą na gruncie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z problemami w komunikowaniu się. Warsztatowa prezentacja budowania fundamentalnych zachowań komunikacyjnych u dziecka stanowi podejście eklektyczne, którego bazą jest normatywny rozwój funkcji poznawczych zdrowego dziecka. Niewątpliwą zaletą prezentowanego podejścia jest stosowanie w czasie terapii przedmiotów codziennego użytku. Dr Machoś jest autorką licznych artykułów, „Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia”, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji, „Kart obserwacji bazowych umiejętności komunikacyjnych” i poradników „Od zabawy do mówienia” i „Dla oczka i uszka, pierwsze dźwięki maluszka”.
Program:
- Wprowadzenie: rozwój umiejętności poznawczych 1 do 12 miesiąca życia, a praca ze starszym dzieckiem niemówiącym. Specyfika terapii pacjenta z deficytami w zakresie bazowych umiejętności komunikacyjnych.
2. Po co baza? Rola czynności prymarnych i bazowych umiejętności poznawczych w rozwoju mowy.
3. Autorskie karty diagnozy bazowych umiejętności komunikacyjnych (BUK, wydawnictwo Egro-Sum, 2017) - omówienie.
4. Budowanie kontaktu wzrokowego A. I. Lovaas B. J. Cieszyńska C. Propozycje autorskie (konkretne strategie): D. Gradacja w budowaniu kontaktu wzrokowego (punkt, ruch, oko za ręką).
5. Bazowy trening słuchowy: A. Nauka reagowania na dźwięk B. Podążanie za źródłem dźwięku C. Identyfikacja źródła dźwięku D. Pamięć słuchowa.
6. Nauka budowania wspólnego pola uwagi.
7. Oko-ręka a mowa.
8. Gest wskazywania palcem, a budowanie rozumienia.
9. Pamięć słuchowa, pamięć ruchowa, pamięć wzrokowa.
10. Nauka imitacji (od ruchu ręki do ruchu języka).
11. Dźwięki prymarne
|
Miejsce Łódź |
Kontakt e-mail: lodzkie.centrum.tis@gmail.com, tel.: 505 949 270 |
|