SZKOLENIA KOMLOGO
korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć? Diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych.  
Niedziela, 20.05.2018, 09:00 - 16:00
Odsłon : 214  

 

 

Temat:

Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć? Diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych.

Prowadzący:

dr Marzena Machoś

Forma:

szkolenie

Termin:

20.05.2018

Godziny zajęć:

9.00-16.00

Miejsce :

Łódź, ul. Piotrkowska 56, I piętro

Cena:

420 zł

Organizator:

Łódzkie Centrum Terapii i Szkolenia – Neurologopeda Agata Deckert-Brzezińska

www.lctis.pl

lodzkie.centrum.tis@gmail.com

505-949-270

Dla kogo przeznaczona jest szkolenie?

- do terapeutów pracujących w ramach wczesnego wspomagania rozwoju;
- do rodziców dzieci, u których przyswajanie języka nie przebiega zgodnie z normą;
- do logopedów pracujących z małym dzieckiem niemówiącym (autyzm, upośledzenie umysłowe, alalia).

Dr Marzena Machoś

Jest zwolennikiem holistycznego podejścia do procesu terapii dziecka niemówiącego. Szkolenie prezentuję strategię wyrosłą na gruncie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z problemami w komunikowaniu się. Warsztatowa prezentacja budowania fundamentalnych zachowań komunikacyjnych u dziecka stanowi podejście eklektyczne, którego bazą jest normatywny rozwój funkcji poznawczych zdrowego dziecka. Niewątpliwą zaletą prezentowanego podejścia jest stosowanie w czasie terapii przedmiotów codziennego użytku. Dr Machoś jest autorką licznych artykułów, „Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia”, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji, „Kart obserwacji bazowych umiejętności komunikacyjnych” i poradników „Od zabawy do mówienia” i „Dla oczka i uszka, pierwsze dźwięki maluszka”.

Program:

  1. Wprowadzenie: rozwój umiejętności poznawczych 1 do 12 miesiąca życia, a praca ze starszym dzieckiem niemówiącym. Specyfika terapii pacjenta z deficytami w zakresie bazowych umiejętności komunikacyjnych.

    2. Po co baza? Rola czynności prymarnych i bazowych umiejętności poznawczych w rozwoju mowy.

    3. Autorskie karty diagnozy bazowych umiejętności komunikacyjnych (BUK, wydawnictwo Egro-Sum, 2017) - omówienie.

    4. Budowanie kontaktu wzrokowego A. I. Lovaas B. J. Cieszyńska C. Propozycje autorskie (konkretne strategie): D. Gradacja w budowaniu kontaktu wzrokowego (punkt, ruch, oko za ręką).

    5. Bazowy trening słuchowy: A. Nauka reagowania na dźwięk B. Podążanie za źródłem dźwięku C. Identyfikacja źródła dźwięku D. Pamięć słuchowa.

    6. Nauka budowania wspólnego pola uwagi.

    7. Oko-ręka a mowa.

    8. Gest wskazywania palcem, a budowanie rozumienia.

    9. Pamięć słuchowa, pamięć ruchowa, pamięć wzrokowa.

    10. Nauka imitacji (od ruchu ręki do ruchu języka).

    11. Dźwięki prymarne

 

 

 

Miejsce Łódź
Kontakt e-mail: lodzkie.centrum.tis@gmail.com, tel.: 505 949 270