SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Psychomotoryka - kurs podstawowy.  
Od Sobota, 28.04.2018 -  09:00
Do Niedziela, 29.04.2018 - 16:00
Odsłon : 372  

 

 

Temat:

 

Psychomotoryka - kurs podstawowy.

Prowadzący:

dr Andrzej Majewski i mgr Jolanta Majewska (http://www.majewski-akademie.de/pl/)

Forma:

szkolenie

Termin:

28-29.04.2018

Godziny zajęć:

09.00-18.00 [sobota]

09.00-18.00 [niedziela]

Miejsce :

Gdynia, ul. Traugutta 2 - siedziba fundacji "Między Słowami"

Cena:

670 zł

Organizator:

Fundacja Wsparcia Osób z Zaburzeniami Komunikacji „Między Słowami”

 www.miedzy-slowami.org.pl

e-mail: fundacja@miedzy-slowami.org.pl

tel.: 535 936 019

 

 

Prowadzenie:

dr Andrzej Majewski - na stałe pracuje w Niemczech, gdzie prowadzi Akademię Motopedagogiki i Psychomotoryki. 
Własną praktykę w zakresie systemicznej psychomotoryki i psychomotorycznego wspomagania rozwoju prowadzi od 1992r. 
Jest wykładowcą akademickim w Niemczech, gdzie prowadzi także warsztaty i szkolenia. 
Autor licznych publikacji w czasopismach specjalistycznych oraz autor książek: „Zarys Psychomotoryki. Główne nurty psychomotorycznego wspierania rozwoju dzieci i młodzieży Teoria i Praktyka“,  „Integracja sensoryczna w dialogu z psychomotoryką. Teoria i praktyka wspomagania rozwoju poprzez ruch”, „Fördern und Heilen durch Bewegung” (pol. Wspieranie i leczenie przez ruch), „Psychomotorische Abenteuerspiele” (pol. Psychomotoryczne gry przygodowe), „Kinder stärken. Ein Leitfaden durch die psychomotorische Entwicklungsförderung“ (pol. Dać  siłę  dzieciom. Przewodnik psychomotorycznego wspierania rozwoju) . Współautor książek: Das Erste Mal (Pierwszy raz), Theaterstücks "Flinki" (Sztuka teatralna „Flinki”) Unser Körper (Nasze ciało), Spielend das Mittelalter erleben (Poznawanie średniowiecza przez zabawę). Praca doktorska o nowych założeniach wspierania w pedagogice i w terapii.

mgr Jolanta Majewska - na stałe mieszka i pracuje w Niemczech. Jest dyrektorką ośrodka holistycznej pedagogiki integracyjnej, poradni psychologicznej oraz centrum terapii i rehabilitacji dla dzieci o młodzieży. Jest także wykładowcą, terapeutką systemową rodzin, psychomotorykiem. 
Autorka licznych publikacji w czasopismach specjalistycznych oraz autorka książek: „Zarys Psychomotoryki. Główne nurty psychomotorycznego wspierania rozwoju dzieci i młodzieży Teoria i Praktyka“,  „Integracja sensoryczna w dialogu z psychomotoryką. Teoria i praktyka wspomagania rozwoju poprzez ruch”, „Fördern und Heilen durch Bewegung” (pol. Wspieranie i leczenie przez ruch), „Psychomotorische Abenteuerspiele” (pol. Psychomotoryczne gry przygodowe), „Kinder stärken. Ein Leitfaden durch die psychomotorische Entwicklungsförderung“ (pol. Dać  siłę  dzieciom. Przewodnik psychomotorycznego wspierania rozwoju) 
Wraz z mężem prowadzi Akademię Motopedagogiki i Psychomotoryki w Polsce i Niemczech.

 

Psychomotoryka Empowermentu® jest metodą Integratywnego Pedagogiczno-Teraputycznego Wspieranie Rozwoju, w której profesjonalizm i postawa pedagoga lub terapeuty odgrywa elementarną rolę.


Psychomotoryka Empowermentu opiera się zasadniczo na dwóch filarach: prewencji i terapii, jest metodą zorientowaną na ruch, która poprzez różnorodne możliwości działania i rozwiązywania problemów w specjalnie zaaranżowanym scenariuszu psychomotorycznym wywiera pozytywny wpływ na całościowy rozwój klienta/dziecka bez względu na jego stopień rozwoju, sprawności oraz sprawczości. Psychomotoryka Empowermentu zajmuje się ścisłą zależnością pomiędzy percepcją, ruchem, przeżywaniem, nauką i działaniem. Metody którymi się posługuje pomagają wykształcić umiejętności formułowania własnych wyobrażeń i życzeń, podejmowania decyzji, poszerzają kompetencje Własne i autonomię, podnoszą stopień samostanowienia ułatwiając realizację samego siebie, otwierając możliwość bycia ekspertem we własnej sprawie. A wszystko po to aby klient mógł brać aktywny udział w życiu społecznym wykorzystując optymalnie swoje zdolności i umiejętności w kontekście, który jest moralnie i społecznie akceptowany.

Takie podejście do klienta implikuje odkrywanie potencjałów i zdolności człowieka, aktywowanie ich i wykorzystanie w procesie pedagogiczno-terapeutycznego wspomagania rozwoju. Używając określenia naszej koncepcji Psychomotoryka Empowarmentu, podkreślamy autonomiczny wizerunek człowieka. W konsekwencji celem naszego pedagogiczno-terapeutycznego postępowania jest zwiększenie autonomii, samodzielności i samostanowienia klienta.

W naszym podejściu wychodzimy z założenia, że w procesie tworzenia koncepcji samego siebie nacisk powinien być położony na mocne strony i zainteresowania klienta.
Za najważniejszą przyczynę zaburzeń rozwojowych u dzieci uznaje się w Psychomotoryce negatywną koncepcję samego siebie. Z tego względu w centrum zainteresowania starań terapeutycznych leży zmiana struktury koncepcji siebie.

W związku z tym uważamy, że najważniejszym zadaniem psychomotoryki jest „budowanie pozytywnej koncepcji siebie”.

Właśnie dlatego przykładamy wiele uwagi do aktywnego i samodzielnego działania dziecka/klienta. Za punkt wyjścia przyjmujemy przy tym wizerunek człowieka zakładający, że każdy posiada wrodzone dążenie do samorealizacji i samodoskonalenia (aktualizacji), które w korzystnych warunkach zapewnia doskonalenie i dojrzewanie osobowości. „Dziecko należy zaprowadzić do wody, ale napić musi się samo” (Bateson).

Optymalnie rozwinięte kompetencje pozwalają na samozadawalające, ale i społecznie adekwatne realizowanie własnych planów i dążeń oraz na zbudowanie optymalnej koncepcji samego siebie.

 

Dlatego też pedagog lub terapeuta korzystający z tej metody stara się ustalić na początku, czego tak naprawdę potrzebuje klient w chwili obecnej:

  • Wsparcia w rozwoju, zrozumienia, reguły, bliskości, zaufania, wyjaśnienia, odwagi, poszerzenia kompetencji?
  • Co czuje, myśli, robi i czego chce? Jakie kierują nim motywy? Co go zajmuje najbardziej? Czy ma jakieś pragnienia, plany, hobby?
  • W jakich warunkach i w jakim otoczeniu żyje? Co w danej chwili wydaje się sensowne i możliwe do osiągnięcia?
  • Co potrzebuje aby trwale poprawić jakość swojego życia nie szkodząc innym?

 

Psychomotoryczne zajęcia ruchowe są przeznaczone dla różnych odbiorców w rozmaitych instytucjach. Dydaktycznym „drogowskazem“ dla zajęć ruchowych jest koncepcja inkluzji:

  • jako metoda profilaktyczna: w przedszkolach, szkołach, sanatoriach, klubach sportowych itd.
  • dla osób niepełnosprawnych
  • dla dzieci i młodzieży z problemami w nauce
  • dla młodzieży sprawiającej trudności wychowawcze
  • dla młodzieży z problemami związanymi z rozwojem
  • w procesie integracji i włączania do grupy
  • w psychiatrii
  • dla całych rodzin/psychomotoryka systemiczna
  • dla osób starszych/ psychomotoryka geriatryczna

 

Zalecana literatura:

Jolanta Majewska, Andrzej Majewska, Jolanta Parankiewicz, Marzenna Zaorska

Integracja sensoryczna w dialogu z psychomotoryką

Teoria i praktyka wspomagania rozwoju poprzez ruch


Wydawnictwo Akapit 2016
ISBN 978-83-63955-39-7

 

Prowadzimy zapisy online pod adresem:  www.miedzy-slowami.org.pl/zapisyonline

Regulamin szkoleń dostępny jest na naszej stronie internetowej pod adresem: www.miedzy-slowami.org.pl/regulamin

Miejsce Gdynia
Kontakt e-mail: fundacja@miedzy-slowami.org.pl tel.: 535 936 019