SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym  
Od Sobota, 17.02.2018 -  09:00
Do Niedziela, 18.02.2018 - 13:00
Odsłon : 474  

 

Temat:

Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym

Prowadzący:

mgr Aneta Giczewska – fizjoterapeuta, terapeuta NDT - Bobath, pedagog specjalny, doradca noszenia ClauWi;

mgr Renata Ulman–Bogusławska – psycholog dziecięcy, logopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka z grupy wysokiego ryzyka, terapeuta karmienia, Certyfikowany Instruktor masażu Shantala dla niemowląt; współzałożyciel Szkoły Terapii Karmienia „Od pestki do ogryzka”.

Forma:

warsztaty

Czas trwania:

 
17-18 lutego 2018 r.

Godziny zajęć:

 
sobota 9:00 – 17:00, niedziela 8:00 – 13:00 (16h dydaktycznych)

Miejsce :

Lublin, ul. Matki Teresy z Kalkuty 18A, lok. 6-7

Cena:

450 zł

Organizator:

Instytut Edukacji Logopedycznej

www.instytutlogopedyczny.pl

biuro@instytutlogopedyczny.pl

tel. 502 642 535 lub 505 255 435

Dla kogo przeznaczony jest kurs?

Logopedzi, studenci logopedii, fizjoterapeuci i terapeuci różnych specjalności

Cel szkolenia:

Nabycie wiedzy na temat diagnostyki rozwoju psychoruchowego oraz zapoznanie z programem wczesnej interwencji terapeutycznej.

 

Program szkolenia:

BLOK I. „Wczesna diagnostyka rozwoju psychoruchowego. Elementy pielęgnacji, stymulacji oraz terapii”

 

-        Prawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka od 0. -12. miesiąca.

-        Uwarunkowania rozwoju dziecka.

-        Niepokojące objawy rozwoju dziecka.

-        Stymulacja rozwoju oraz organizacja najbliższego otoczenia dziecka zgodnie z  potrzebami rozwojowymi.

-        Zasady pielęgnacji dziecka w pierwszych miesiącach życia.

-        Elementy terapii dziecka ryzyka (część praktyczna).

-        Zasady pielęgnacji, pozycje ułożeniowe oraz sposoby rehabilitacji dzieci urodzonych przedwcześnie (część praktyczna).

-        Dotyk - noszenie, masowanie, kołysanie.

-        Podstawowe założenia usprawniania neurorozwojowego według B. i K. Bobath.  

 

BLOK II. „Elementy pediatrii i neonatologii”

 

-        Model wczesnej interwencji. Podejście interdyscyplinarne.

-        Prenatalne uwarunkowania rozwoju dziecka. Rozwój płodowy i jego wpływ na dalszy rozwój dziecka.

-        Czynniki zakłócające przebieg rozwoju w okresie płodowym.

-        Uwarunkowania rozwoju dziecka.

-        Wpływ porodu na dalszy rozwój dziecka. Poród naturalny a cięcie cesarskie.

-        Noworodek – ocena kliniczna po urodzeniu. Skala Apgar. Skala Dubowitza. Skala Ballarda. Skala Amiel – Tison.

-        Noworodek z niską masą urodzeniową ciała a wcześniak. Cechy kliniczne. Czynniki ryzyka. Konsekwencje dla dalszego rozwoju.

-        Żółtaczka fizjologiczna noworodka. Żółtaczka patologiczna. Żółtaczka jąder podkorowych. Hiperbilirubinemia.

-        Niedotlenienie okołoporodowe (system Cool – Cap).

 

BLOK III. „Elementy diagnozy małego dziecka”

 

-        Obserwacja małego dziecka – wielowymiarowość. 

-        Kryteria/ aspekty obserwacji dziecka w 1. roku życia (ruch, zabawa, karmienie, komunikacja, interakcja).

-        Dziecko z grupy wysokiego ryzyka – obserwacja.

 

BLOK IV. „Wczesna interwencja logopedyczna”

 

-        Zdolności oralno – motoryczne małego dziecka. Etapy rozwoju w 0.-12. m.ż.

 -        Medycyna w logopedii – logopeda na oddziale noworodkowym (patologia noworodka, neonatologia).

 -        Profilaktyka logopedyczna noworodków i niemowląt – podstawy warunkujące rozwój najwcześniejszych funkcji aparatu artykulacyjnego, tj. pokarmowych.

 -        Odruchowe reakcje oralne (norma i patologia). Proces rozwoju odruchów istotnych dla rozwoju mowy – kalendarz neurologiczny.

-        Wpływ sposobu karmienia na rozwój mowy dziecka w 1. roku życia.                   

-        Kalendarz funkcji pokarmowych - wprowadzanie pokarmów stałych (łyżeczka, kubeczek, słomka, konsystencja). Gryzienie, żucie - elementy.

-        Pozycjonowanie małego dziecka – kryteria ważności dla terapeuty. „Bird feeding”.

-        Czynniki ograniczające warunki oralno - motoryczne – skrócone wędzidełko podjęzykowe. Materiał filmowy.

-        Rozwój mowy i komunikacji w pierwszych 12. miesiącach życia. Formy aktywności prelingwalnej. Stymulacja orofacjalna. Monitoring.

 

BLOK V. „Wczesna interwencja terapeutyczna - elementy”

 

-        Wczesna interwencja terapeutyczna

 

W celu aplikacji na szkolenie, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy:

http://bit.ly/2nA3aPD

Miejsce Lublin
Kontakt email: biuro@instytutlogopedyczny.pl, tel.: 502 642 535 lub 505 255 435