SZKOLENIA KOMLOGO
korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Metoda Strukturalna, Karty Oceny Czytania i Pisania - KOCP. Diagnoza i terapia trudności w czytaniu i pisaniu.  
Niedziela, 14.01.2018, 09:00 - 16:00
Odsłon : 417  

Temat: Metoda Strukturalna, Karty Oceny Czytania i Pisania – KOCP. Diagnoza i terapia trudności w czytaniu i pisaniu
Prowadzący: dr Joanna Guzik-Iwińska
Forma: szkolenie
Termin: 14.01.2018 r (niedziela)
Godziny zajęć: 9.00 - 16.00 (8 godzin dydaktycznych)
Miejsce: Lublin, Fundacja OIC Poland ul. Gospodarcza 26
Cena: 350 zł
Organizator:
Ośrodek Szkoleniowy SAVANTIA www.szkolenialogopedyczne.pl e-mail: savantia@o2.pl tel. 516 103 405
Wydawnictwo Komlogo, ul. Wiejska 21, 47-143 Niezdrowice, www: www.komlogo.pl, e-mail: info@komlogo.pl, tel.: (32) 233-54-71
Rejestracja: http://szkolenialogopedyczne.pl/formularz/
PROWADZĄCY dr Joanna Guzik-Iwińska – autorka Metody Strukturalnej, pedagog specjalny, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta z zakresu psychopedagogiki, wykładowca akademicki, doradca metodyczny, praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Zajmuje się diagnozą i terapią uczniów z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami zachowania. Autorka licznych publikacji naukowych z zakresu pedagogiki specjalnej i terapii psychopedagogicznej.
DLA KOGO PRZEZNACZONE JEST SZKOLENIE?
Szkolenie adresowane jest do osób posiadających operatywną wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii rozwojowej ─ nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów szkolnych, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów i innych specjalistów. Ukończenie szkolenia i uzyskanie certyfikatu daje uprawnienia do wykorzystywania Metody Strukturalnej oraz Kart Oceny Czytania i Pisania KOCP w praktyce zawodowej.
TEMATYKA
Metoda Strukturalna oraz Karty Oceny Czytania i Pisania KOCP to nowatorskie rozwiązanie metodyczne przeznaczone do diagnozy i terapii trudności w czytaniu i pisaniu. Narzędzie diagnostyczne KOCP przeznaczone jest do szczegółowej diagnozy poziomu czytania i pisania oraz uwarunkowań procesu nabywania tych umiejętności (funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, motorycznych oraz sfery emocjonalno-motywacyjnej).
Nauczyciel/ terapeuta, na podstawie wyników badania narzędziem KOCP, uzyskuje informacje o przyczynach trudności w nauce czytania i pisania. Metoda Strukturalna jest bezpośrednio powiązana z KOCP – umożliwia podjęcie nauki/ terapii trudności w czytaniu i pisaniu dostosowanej do potrzeb i możliwości konkretnego ucznia. Metoda Strukturalna zalicza się do analityczno-syntetycznych, sekwencyjnych metod nauki czytania i pisania w oparciu o sylaby. Uwzględnia wieloetapowość procesu nabywania umiejętności czytania i pisania. Pomoce do nauki umożliwiają intensywny trening i automatyzację tych umiejętności.
Wysoka skuteczność Metody Strukturalnej została potwierdzona w eksperymentalnych badaniach naukowych prowadzonych w ramach doktoratu obronionego na Uniwersytecie Śląski przez autorkę metody dr Joannę Guzik-Iwińską (promotor rozprawy: prof. dr hab. Zenon Gajdzica, recenzenci: prof. dr hab. Marta Bogdanowicz, prof. dr hab. Ewa Ogrodzka-Mazur). Metoda Strukturalna jest skuteczna w pracy z osobami, u których występują trudności w czytaniu i pisaniu ze względu na deficyty funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, motorycznych, poznawczych oraz zaburzenia sfery emocjonalno-motywacyjnej. Najczęściej są to osoby z dysleksją rozwojową, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, niedowidzeniem, ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera, zaburzeniami zachowania, afazją i innymi problemami utrudniającymi nabywanie umiejętności czytania i pisania lub utratą tych umiejętności np. po udarach.
PROGRAM SZKOLENIA
Wykład 1. Pojęcie czytania i pisania w Metodzie Strukturalnej. 1h
Wykład 2. Uwarunkowania procesu nabywania umiejętności czytania i pisania. 1h
Wykład 3. Narzędzia diagnostyczne Metody Strukturalnej – Karty Oceny Czytania i Pisania KOCP. 2h Prezentacja narzędzia, film demonstracyjny, analiza filmu, zastosowanie praktyczne na przykładzie.
Wykład 4. Narzędzia terapeutyczne Metody Strukturalnej – ćwiczenia do nauki czytania i pisania. 1h
Prezentacja pomocy terapeutycznych, film demonstracyjny, analiza filmu.
Konstruowanie programu nauki/ terapii z wykorzystaniem Metody Strukturalnej w oparciu o diagnozę z wykorzystaniem KOCP. 2h
Warsztat – praca w dwuosobowych grupach.
5. Podsumowanie szkolenia. 1h
Dyskusja, pytania i odpowiedzi,
ewaluacja szkolenia.

Miejsce Lublin
Kontakt e-mail: savantia@o2.pl tel. 516 103 405