SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Nowe sposoby pracy nad komunikacją u osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i osób z autyzmem.  
Sobota, 9.12.2017, 10:00 - 18:00
Odsłon : 263  

Temat: Nowe sposoby pracy nad komunikacją u osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z autyzmem.
Prowadzący: Joanna Kuś, Anna Różańska-Gał
Forma: Szkolenie
Termin: 9.12.2017r
Godziny zajęć: (sobota 10.00-18.00, 9 godz. dydaktycznych)
Miejsce: Lublin, Polska Fundacja Ośrodków Wspierania Rozwoju Gospodarczego OIC Poland, ul. Gospodarcza 26
Cena: 390 zł
Organizator: Ośrodek Szkoleniowy SAVANTIA, www.szkolenialogopedyczne.pl, e-mail : savantia@o2.pl, tel. 516 103 405
Prowadzący: Joanna Kuś – pedagog, oligorfenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta ręki. Pracuję z dziećmi z wieloraką niepełnosprawnością począwszy od wieku niemowlęcego. Na co dzień pracuję w przedszkolu, stowarzyszeniu pomocy dzieciom oraz z ramienia NFZ. Prowadzę gabinet terapeutyczny. Ciągle się rozwijam, uczę się od innych oraz tworzę własne metody pracy. W życiu prywatnym – mama Natalki i być może kogoś jeszcze ;)
Anna Różańska-Gał – magister filologii polskiej, logopeda, terapeuta dysleksji, autorka bajek terapeutycznych blogująca w tym temacie. Zajmuję się terapią problemów komunikacyjnych u dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Ciągle poszerzam swój warsztat pracy oraz tworzę własne metody terapeutyczne. Prywatnie – mama Olka i Małgosi.
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie: Szkolenie przeznaczone jest dla logopedów, rodziców, nauczycieli.
Tematyka:
Program:
1) Blok tematyczny „ja i mój dzień”: - rola poczucia bezpieczeństwa w rozwoju osoby niepełnosprawnej inetlektualnie; - sposób porządkowania bodźców sensorycznych kierowanych w stronę osoby niepełnosprawnej inetlektualnie; - struktura i organizacja sesji terapeutycznych według programu „Ja i mój dzień”; - praktyczna prezentacja i omówienie siedmiu poszczególnych wersji tematycznych programu „Ja i mój dzień”; - wręcenie uczestnikom kompletnych materiałów do przeprowadzenia sesji terapeutycznych (książka + płyta CD); - pytania, dyskusja.
2) Blok tematyczny „Ja i moje potrzeby”: - rola komunikacji w rozwoju człowieka; - rola identyfikowania własnych potrzeb w rozwoju człowieka; - prezentacja systemu gestów oznaczających podstawowe potrzeby; - mapa sytuacji – co to jest i jak ja samodzielnie tworzyć?; - połączenie mapy sytuacji oraz gestów oznaczających potrzeby jako spójny system komunikacyjny; - wręczenie uczestnikom materiałów (książa); - pytania, dyskusja.
OPIS METOD PRACY
Pracujemy autorskimi metodami wspomagania komunikacji opisanymi w publikacjach „Ja i mój dzień” oraz „Ja i moje potrzeby”.
Program pracy „Ja i mój dzień” Jest to program zajęć stymulująco- terapeutycznych, który powstał z myślą o dzieciach z niepełnosprawności intelektualną i ruchową jako forma wspomagania rozwoju motorycznego i rozwoju mowy. Program za pomocą tak podstawowej aktywności, jaką jest ruch, oddziałuje na wszystkie sfery rozwojowe dziecka – motoryczną, emocjonalną i społeczną. Natomiast w połączeniu ze stymulacją dźwiękową wspiera rozwój poznawczy, buduje poczucie bezpieczeństwa, przyczynia się do rozwoju rozumienia mowy oraz kształtuje mowę czynną w jej najprostszej postaci, jaką są wokalizacje i dźwiękonaśladownictwo. Udział w ćwiczeniach stwarza dziecku z niepełnosprawnością intelektualną okazję do poznania własnego ciała oraz przestrzeni, w której się znajduj i w której zaczyna czuć się bezpiecznie i aktywnie.
Program pracy „Ja i moje potrzeby”. Jest on skierowany głównie do rodziców dzieci z głęboka i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Powstał w odpowiedzi na potrzeby związane z chęcią ułatwienia dziecku funkcjonowania w środowisku domowym na podstawowym poziomie. O również doskonała pomoc dla terapeutów, którzy wiedzą, jak ważne jest obranie wraz z rodzicami wspólnego modelu oddziaływania na dziecko. Pierwsza część publikacji poświęcona jest utworzeniu prostego systemu komunikowania podstawowych potrzeb. Zawiera system opartych na założeniach terapii wielozmysłowej znaków symbolizujących najważniejsze potrzeby dziecka. Druga część przedstawia propozycję tworzenia mapy sytuacji, czyli systemu komunikacji bazującego na rzeczywistych fotografiach.
Obydwa programy terapii stawiają na pierwszym miejscu dziecko, jego komfort psychiczny i poczucie bezpieczeństwa.

Miejsce Lublin
Kontakt email: savantia@o2.pl, tel.: 516 103 405