Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy dzieci z uszkodzeniami oun. |
|
|
|
Sobota, 18.11.2017, 09:00 - 17:00
|
|
Odsłon : 292 |
|
|
Temat:
|
Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy dzieci z uszkodzeniami oun.
|
Prowadzący:
|
mgr Bożenna Odowska-Szlachcic
|
Forma:
|
warsztat/szkolenie
|
Termin:
|
18.11.2017 (sobota)
|
Godziny zajęć:
|
9.00-17.00
|
Miejsce:
|
Gdynia, ul. Traugutta 2 – siedziba Fundacji „Między Słowami”
|
Cena:
|
370 zł
|
Organizator:
|
Fundacja Wsparcia Osób z Zaburzeniami Komunikacji „Między Słowami”
www.miedzy-slowami.org.pl
e-mail: fundacja@miedzy-slowami.org.pl
tel.: 535 936 019
|
Rejestracja:
|
www.miedzy-slowami.org.pl/zapisy
|
Cel:
- Zapoznanie z metodą Integracji Sensorycznej w odniesieniu do dzieci z opóźnionym rozwojem psychoruchowym.
- Wprowadzenie w diagnozę sensoryczną zaburzeń rozwoju mowy.
- Praktyczne stosowanie wielozmysłowej stymulacji rozwoju mowy czynnej u dzieci od 3-go roku życia ze sprzężoną niepełnosprawnością.
Program:
- Zależność między rozwojem ruchowym dziecka a kształtowaniem funkcji poznawczych.
- Ocena stanu dziecka po urodzeniu według czterech skal rozwojowych.
- Test dotykowy - ocena funkcjonowania oun.
- Rozwój i funkcje mózgu w pierwszych latach życia dziecka.
- Znaczenie systemów zmysłowych w kształtowaniu i rozwoju mowy.
- Rola układu limbicznego.
- Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego.
- Dysfunkcje procesów SI u dzieci z zaburzeniami mowy i uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego.
- Przyczyny opóźnionego rozwoju mowy w aspekcie procesów integracji sensorycznej.
- Poziomy rozwoju mowy w świetle integracji sensorycznej.
- Mózgowa organizacja funkcji językowych.
- Dyspraksja werbalna i dysfazja rozwojowa – podobieństwa i różnice.
- Wspomaganie rozwoju mowy poprzez normalizację i stymulację systemów zmysłowych – przykłady ćwiczeń.
- Film – fragmenty sesji terapeutycznych u dzieci z uszkodzeniami oun.
- Strategie terapeutyczne wyciszające i pobudzające.
- Wpływ przetrwałych odruchów na rozwój mowy.
- Film – sesja terapeutyczna dziecka z zespołem uwarunkowanym genetycznie.
- Dysfunkcje ustno-twarzowe
- Korekcja zaburzeń w obrębie twarzy i jamy ustnej
- Terapia zapachami we wspomaganiu rozwoju mowy
- Planowanie terapii
- Demonstracja drobnego, pomocniczego sprzętu wspomagającego rozwój mowy.
- Propozycje ćwiczeń
- Dyskusja
Regulamin szkoleń dostępny jest na naszej stronie internetowej: www.miedzy-slowami.org.pl/regulamin
|
Miejsce Gdynia |
Kontakt e-mail: fundacja@miedzy-slowami.org.pl tel.: 535 936 019 |
|