SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

KOLD – Karty Oceny Logopedycznej Dziecka - Test do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9 roku życia. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka.  
Sobota, 21.10.2017, 10:00 - 17:00
Odsłon : 429  
 

KOLD – Karty Oceny Logopedycznej Dziecka - Test do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9 roku życia. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka.

Prowadzący:

dr Joanna Gruba, mgr Martyna Polczyk

Forma:

Warsztat/szkolenie

Termin:

21 październik 2017 r.

Godziny zajęć:

10.00-17.00 (8 godzin dydaktycznych)

Miejsce:

 Kędzierzyn-Koźle/Opole

Cena:

 350 zł

Organizator

Gabinet Diagnozy, Terapii i Logopedii "Empatia" Kędzierzyn - Koźle

katarzyna.frac@gmail.com, 510 895 555

Wydawnictwo Komlogo, ul. Wiejska 21, 47-143 Niezdrowice,

www: www.komlogo.pl, e-mail: info@komlogo.pl, tel.: (32) 233-54-71

Prowadzący:

  • dr Joanna Gruba: doktor nauk humanistycznych, absolwentka pedagogiki na Wydziale Pedagogiki i Psychologii na Uniwersytecie Śląskim, logopedii i terapii pedagogicznej na Uniwersytecie Opolskim oraz informatyki szkolnej na Uniwersytecie Śląskim Jest autorką i współautorką narzędzi diagnostycznych oraz licznych książek naukowych i dydaktyczno-naukowych. Była również kierownikiem projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
  • mgr Martyna Polczyk: absolwentka filologii polskiej (studia I i II stopnia), logopedii (studia podyplomowe) i neurologopedii (studia podyplomowe) na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Pracuje jako neurologopeda i nauczyciel języka polskiego.

 

Dla kogo przeznaczony jest warsztat?

Warsztat adresowany jest dla neurologopedów, logopedów, którzy chcą dokonać oceny rozwoju mowy dziecka w wieku od 1. miesiąca życia do końca 9. roku życia.

 Tematyka:

Karty Oceny Logopedycznej Dziecka - KOLD są testem służącym do oceny najważniejszych obszarów mowy dziecka w wieku od 1 miesiąca życia do ukończenia 9 roku życia. Obecnie w Polsce dostępnych jest wiele logopedycznych narzędzi diagnostycznych, jednak najczęściej są to narzędzia niewystandaryzowane, czyli kwestionariusze badania. Ponadto dostępne narzędzia obejmują zazwyczaj jeden przedział wiekowy, najczęściej jest to okres przedszkolny, rzadziej wczesnoszkolny. Wiele narzędzi diagnostycznych skupia się głownie na diagnozie artykulacji pomijając inne istotne obszary mowy.

KOLD jest pierwszym polskim testem logopedycznym służącym do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca życia do ukończenia 9 roku życia. Badanie KOLD-em obejmuje 12 grup wiekowych w następujących obszarach: rozumienie mowy, nadawanie mowy, reakcje słuchowe, narządy mowy, artykulację i sprawność narządów artykulacyjnych (od 2 roku życia) oraz umiejętności pragmatyczno-społeczne (od 3 roku życia). Konstrukcja testu umożliwia szybką i sprawną ocenę umiejętności dzieci w poszczególnych grupach wiekowych, a ustalenie norm rozwojowych pozwala na zorientowanie się, czy badane dziecko rozwija się w poszczególnych obszarach badania logopedycznego prawidłowo, czy wykazuje nieprawidłowości.

KOLD składa się między innymi z podręcznika, w którym opisano teoretyczne założenia testu i jego główne cechy. Ponadto przedstawiono w nim charakterystykę grupy normalizacyjnej oraz własności psychometryczne KOLD-a. W części końcowej podręcznika przedstawiono procedurę badania i wynikające z badań wnioski diagnostyczne. Podręcznik kończy bibliografia i aneks, w którym zamieszczono przykładowe badania KOLD-em oraz wynikające z nich opinie diagnostyczne.

            Z kolei część praktyczna KOLD-a składa się z instrukcji szczegółowych przeznaczonych dla każdego przedziału wiekowego, indywidualnych kart badania KOLD-a oraz pomocy diagnostycznych (łyżeczki, okularów, imitacji zegarka i bransoletki) i unikalnych materiałów obrazkowych i tekstowych.

            Dodatkowo narzędzie zawiera niewystandaryzowaną część „Badania uzupełniające”, obejmujące: ocenę motoryki dużej, sprawności grafomotorycznej (w tym: chwytu, tempa pisania i nacisku narzędzia pisarskiego), percepcji wzrokowej, pamięci wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz ustalenie modelu lateralizacji.

            Badanie KOLD-em daje logopedzie możliwość opracowania diagnozy opisowej, która powinna być platformą współpracy pomiędzy specjalistami zajmującymi się terapią dziecka a także na opracowanie planu terapii dla dzieci z nieprawidłowościami w rozwoju mowy.

Narzędzie składa się z:

1) indywidualnych kart badania - 12 kart diagnostycznych:
    a) wiek niemowlęcy:
        - od 1 m. ż.  do 4 m. ż.
        - od 5 m. ż.  do 8 m. ż.
        - od 9 m. ż.  do 11 m. ż.
      b) wiek poniemowlęcy:
        - od 12 m. ż,  do 17 m. ż.
        - od 18 m. ż.  do 23 m. ż.
        - od 24 m. ż.  do 35 m. ż.
      c) wiek poniemowlęcy:
        - 3 r. ż.
        - 4 r. ż.
        - 5 r. ż.
        - 6 r. ż.
      d) wiek wczesnoszkolny:
        - 7 r. ż.
        - 8-9 r. ż.
2) karta wywiady KOLD-W,
3) karta profilu KOLD-P,
4) Materiały diagnostyczne:
    - książeczka, 5 talii kart z obrazkami, wyrazy i zdania, liniatura, ołówek, historyjka obrazkowa,
    - pomoce: łyżeczka, okulary, bransoletka, imitacja zegarka, piórka.
5) podręcznik,
6) instrukcja szczegółowa,
7) materiały do badań uzupełniających.

Program szkolenia:

  1. Karty Oceny Logopedycznej Dziecka na tle innych narzędzi do diagnozy logopedycznej
  2. Teoretyczne podstawy KOLD-a
  3. Własności psychometryczne KOLD-a
  4. Charakterystyka i struktura kart wchodzących w skład testu (KOLD-A, KOLD-W, KOLD-P)
  5. Charakterystyka pomocy wchodzących w skład testu KOLD
  6. Badania uzupełniające diagnozę logopedyczną
  7. Procedura badania, sposoby pozyskiwania danych
  8. Analiza wypowiedzi dziecka, zapis wad wymowy
  9. Interpretacja wyników o charakterze jakościowym i ilościowym
  10. Podsumowanie badań, profil, wnioski diagnostyczne, badania dodatkowe
  11. Praktyczne zastosowanie testu KOLD dla dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym

– analiza przypadku, formułowanie opinii diagnostycznej

  1. Praktyczne zastosowanie testu KOLD dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

– analiza przypadku, formułowanie opinii diagnostycznej

  1. KOM-Kod – komputerowe wsparcie diagnozy KOLD

 Płatność - Kwota: 350zł

Płatność przelewem na konto lub osobiście ( w przypadku instytucji publicznych z środków publicznych po uprzednim zgłoszeniu)

 Zgłoszenie – Email katarzyna.frac@gmail.com, nr kontaktowy 510 895 555

UWAGA

Szkolenie nie zawiera w swoim składzie testu. Otrzymują Państwo certyfikat, który uprawnia do korzystania z KOLD, test jest dodatkowo płatny w promocyjnej cenie z 990 zł na 490 zł do końca roku 2017 r. 

Miejsce  Kędzierzyn-Koźle/Opole
Kontakt email: katarzyna.frac@gmail.com, tel.: 510 895 555