Terapia jąkania u dzieci w wieku szkolnym |
|
|
|
Od Sobota, 14.10.2017 - 09:00
Do Niedziela, 15.10.2017 - 13:30
|
|
Odsłon : 434 |
|
|
Temat:
|
Terapia jąkania u dzieci w wieku szkolnym
|
Prowadzący:
|
dr Katarzyna Węsierska - adiunkt w Instytucie Języka Polskiego Uniwersytetu Śląskiego; założyła i prowadzi Centrum Logopedyczne w Katowicach. Jej zainteresowania naukowe oraz praktyka logopedyczna koncentrują się na zaburzeniach płynności mowy. Jest współautorką i autorką książek z zakresu terapii logopedycznej oraz licznych publikacji z tej dziedziny – naukowych i popularnonaukowych, w tym narzędzi diagnostycznych. W ramach prowadzonych przez nią projektów badawczych współpracuje z ośrodkami logopedycznymi w kraju i za granicą. Jest koordynatorką terapeutycznej grupy samopomocowej dla osób jąkających się działającej na Uniwersytecie Śląskim. Jako pierwsza polska logopedka ukończyła Europejską Kliniczną Specjalizację Zaburzeń Płynności Mowy – ECSF (European Clinical Specialization in Fluency Disorders). Uczestniczyła także w licznych stażach i szkoleniach, w kraju i za granicą.
|
Forma:
|
warsztaty
|
Czas trwania:
|
14-15 października 2017 r.
|
Godziny zajęć:
|
sobota 09:00-17:00 niedziela 09:00-13:30 (15h dydaktycznych)
|
Miejsce :
|
Kraków, ul. Prądnicka 10 - Niepubliczne Przedszkole 'Przystanek Przedszkolak'
|
Cena:
|
420 zł
|
Organizator:
|
Instytut Edukacji Logopedycznej
www.instytutlogopedyczny.pl
biuro@instytutlogopedyczny.pl
tel. 502 642 535 lub 505 255 435
|
Dla kogo przeznaczony jest kurs?
Logopedzi, studenci logopedii, psychologowie oraz terapeuci różnych specjalności
Cel szkolenia:
Zapoznanie z metodyką działania w terapii jąkania u dzieci w wieku szkolnym.
Program szkolenia:
1. Jąkanie – wprowadzenie teoretyczne, ustalenia terminologiczne i etiologia zaburzenia.
2. Stadia rozwoju jąkania.
3. Wieloaspektowa diagnoza jąkania chronicznego – z uwzględnieniem modelu ICF (International Classification of Functioning, Disability, and Health) i założeń EBP (evidence-based practice) – praktyki logopedycznej opartej na dowodach.
4. Od czego zacząć? Przygotowanie fundamentów pod skuteczną terapię.
5. Rodzaje interwencji terapeutycznej w jąkaniu chronicznym:
- kształtowanie płynności mówienia – mówienie bardziej płynne,
- modyfikowanie jąkania – jąkanie bardziej płynne,
- terapie hybrydowe – kombinacja obu podejść.
6. Wykorzystanie elementów wybranych podejść wywodzących się z psychoterapii (np. (ACT – Acceptance and Commitment Therapy, CBT – Cognitive Behavioral Therapy, Mindfulness, SFBT – Solution Focus Brief Therapy i in.).
7. Zasady budowania optymalnej relacji terapeutycznej logopeda-dziecko i jego rodzina.
8. Praktyczne strategie udzielania wsparcia uczniowi jąkającemu się w środowisku szkolnym.
9. Rekomendacja pomocnych materiałów i źródeł przydatnych informacji na temat jąkania.
W celu aplikacji na szkolenie, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy:
http://bit.ly/2nQ9FOc
|
Miejsce Kraków |
Kontakt biuro@instytutlogopedyczny.pl tel. 502 642 535 lub 505 255 435 |
|