Metoda Dobrego Startu |
|
|
|
Od Sobota, 7.10.2017 - 08:00
Do Niedziela, 8.10.2017 - 17:00
|
|
Odsłon : 260 |
|
|
Dla kogo przeznaczony jest kurs
Psychologów
Pedagogów i pedagogów specjalnych (nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych, ośrodków szkolno-wychowawczych, ośrodków rehabilitacyjno-wychowawczych, szkół specjalnych, klas integracyjnych)
Logopedów
Fizjoterapeutów
Kurs ma na celu zapoznanie z teoretycznymi podstawami Metody Dobrego Startu, przedstawienie struktury i organizacji. MDS może być wykorzystana we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego, profilaktyce niepowodzeń szkolnych, edukacji diagnozie i terapii. Metoda Dobrego Startu (MDS) została opracowana przez prof. Martę Bogdanowicz.
Marta Bogdanowicz prof. dr hab. – psycholog kliniczny dziecięcy, była dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, założycielka, wieloletnia przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji, wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji (European Dyslexia Association), członek międzynarodowych towarzystw naukowych. Jej zainteresowania, prace i badania dotyczą głównie psychologii klinicznej dziecka, dysleksji rozwojowej, leworęczności, profilaktyki niepowodzeń szkolnych i terapii pedagogicznej. Opracowała kilka narzędzi diagnostycznych (Skalę Ryzyka Dysleksji, Skalę Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców, Skalę Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu). Jest jednym z pionierów pracy w Polsce i jednocześnie należy do niewielkiej liczby trenerów w tej dziedzinie.
Program – Poziom 1:
- Czytanie i pisanie a uczenie się polisensoryczne i integracja percepcyjno - motoryczna
II. Geneza Metody Dobrego Startu (MDS):
1. Geneza metody Dobrego Startu - film holenderski "Le Bon Depart"
2. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz w Polsce.
III. Podstawy teoretyczne i zastosowanie Metody Dobrego Startu (MDS)
1. Założenia Metody Dobrego Startu.
2. Zastosowanie MDS we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego, terapii zaburzeń rozwoju oraz w edukacji
3. Zastosowanie MDS w diagnostyce zaburzeń rozwoju psychoruchowego.
IV. Rodzaje ćwiczeń i struktura zajęć w MDS – omówienie i ćwiczenia praktyczne
1. Rodzaje zajęć i ćwiczeń
2. Struktura zajęć - film "Metoda Dobrego Startu"
V. Wersje i programy Metody Dobrego Startu - prezentacja materiału filmowego
1. Łatwe wzory i piosenki (dla dzieci od 2-5 r.ż)
2. Wzory literopodobne i piosenki/wierszyki (dla dzieci od 5 - 7 r.ż)
3. Litery/ cyfry i piosenki/wierszyki (dla dzieci 6 -10 letnich)
VI. Organizowanie zajęć prowadzonych MDS
1. Zespołowe i indywidualne formy zajęć.
2. Dobór i liczebność grupy.
3. Czas trwania zajęć.
4. Urządzenie sali i pomoce do ćwiczeń.
VII. Programowanie zajęć
1. Plan długoterminowy i krótkoterminowy (konspekt) - założenia, programowanie
VIII. Ćwiczenia praktyczne
|
Miejsce Katowice |
Kontakt email: kursy@fundacjaincorpore.pl, tel.: 882024648 |
|