Jak efektywnie prowadzić terapię logopedyczną w przypadku wady zgryzu lub rozszczepu? | |||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Odbiorcy: logopedzi, studenci logopedii Ramowy program: Specyfika mowy rozszczepowej. Diagnozowanie. Cele terapii. Zasady terapii. Ćwiczenia mechanizmu podniebienno-gardłowego. Podczas szkolenia prezentowane będą nagrania video prezentujące mowę dzieci z problemami artykulacyjnymi pochodzenia obwodowego (z wadami wrodzonymi twarzoczaszki), w tym w znacznej większości z rozszczepami podniebienia. Omówione zostaną sposoby pracy logopedycznej z problemami spotykanymi w czasie terapii takich zaburzeń, takimi jak: - trudności z wywoływaniem głosek, - nosowanie (otwarte i zamknięte), - narządy o obniżonej sprawności (język, wargi, podniebienie), - zaburzony tor oddychania, - długotrwałe leczenie (laryngologiczne, ortodontyczne, chirurgiczne) - problemy środowiskowe (ostracyzm społeczny, niechęć do leczenia) - niedosłuch (jako konsekwencja rozszczepu), - współpraca ze specjalistami (ortodontami, lekarzami innych specjalności, psychologami, nauczycielami), - współpraca z rodzicami. Nagrania będą ukazywały dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, ale nie wyłącznie. Uwaga! Słuchacze mogą przynieść własne przypadki w celu konsultacji - nagranie w popularnym rodzaju pliku na pendrivie oraz podstawowe informacje o dziecku/osobie na kartce. Słuchacze powinni mieć ze sobą lusterka.
|
|||||||||||||||||||||
Miejsce Warszawa | |||||||||||||||||||||
Kontakt tel.: 22/403-69-88, email: szkolenia@dobrakadra.edu.pl | |||||||||||||||||||||