SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Współwystępowanie zaburzeń psychicznych, neurorozwojowych oraz zachowania u dzieci i młodzieży ujawniających zaburzenia ze spektrum autyzmu - postępowanie diagnostyczne oraz terapeutyczne z uwzględnieniem farmakoterapii  
Sobota, 16.09.2017, 09:00 - 17:00
Odsłon : 267  

 

 

Temat:

"Współwystępowanie zaburzeń psychicznych, neurorozwojowych oraz zachowania u dzieci i młodzieży ujawniających zaburzenia ze spektrum autyzmu - postępowanie diagnostyczne oraz terapeutyczne z uwzględnieniem farmakoterapii"

Prowadzący:

Ewa Urbanowicz

Forma:

szkolenie

Termin:

16.09.2017

Godziny zajęć:

9.00-17.00 (sobota)

Miejsce :

Warszawa

Cena:

300zł

Organizator:

Fundacja Pomoc Autyzm

www.pomocautyzm.org

szkolenia@pomocautyzm.org

tel. 660 330 220

Dla kogo: Szkolenie przeznaczone jest dla psychologów, pedagogów, terapeutów, nauczycieli przedszkolnych i szkolnych oraz rodziców.

Wprowadzenie:

Pomoc dzieciom i młodzieży ujawniających zaburzenie ze spektrum autyzmu (ASD- Autism Spectrum Disorder) oparta jest na wzajemnej współpracy ich rodziców, nauczycieli przedszkoli, szkół, terapeutów oraz lekarzy wielu specjalności. Stwarza to szansę na kompleksową pomoc w różnych obszarach funkcjonowania dziecka. Biorąc pod uwagę wyniki aktualnych badań, u 83% dzieci ujawniających zaburzenia ze spektrum autyzmu współwystępuje co najmniej jedno inne zaburzenie, np.: neurologiczne, neurorozwojowe, psychiczne, zachowania, genetyczne, somatyczne. (1)

Niektóre z zaburzeń, jak na przykład ADHD- objawiające się nadruchliwością, impulsywnością, zaburzeniem uwagi, mogą nawet maskować objawy zaburzeń ze spektrum autyzmu. ASD u dzieci ze współistniejącym ADHD, jest rozpoznawane średnio o 3 lata później niż u dzieci bez ADHD. (2)

Rola lekarza psychiatry to nie tylko uczestnictwo w procesie diagnostycznym dzieci i młodzieży, u których istnieje podejrzenie występowania zaburzeń ze spektrum ASD, ale również obserwacja w kierunku współistniejących zaburzeń. Dzieci z powodu uwarunkowań neurobiologicznych oraz z powodu trudności w postrzeganiu i interpretacji otaczającego je świata, mogą być narażone na liczne czynniki stresogenne, powodujące pewną dekompensację psychiczną, powodującą ujawnienie się zaburzeń, np.: lękowych, nastroju, psychotycznych, obsesyjno- kompulsyjnych, trudnych zachowań- agresji, autoagresji, zaburzeń snu oraz innych wymienionych poniżej.

 

  1. Levy, S. E., Giarelli, E., Lee, L. C., Schieve, L. A., Kirby, R. S., Cunniff, C., et al. (2010). Autism spectrum disorder and co-occurring developmental, psychiatric, and medical conditions among children in multiple populations of the United States. Dev. Behav. Pediatr. 31,
    267–275. doi: 10.1097/DBP.0b013e3181d5d03b
  2. Miodovnik A., Harstadt E., Sideridis G. i wsp.: Timing of the diagnosis of attention-deficit/ hyperactivity disorder and autism spectrum disorder. Pediatrics, 2015

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przedstawienie zakresu pomocy oferowanej przez lekarzy psychiatrów w terapii dzieci i młodzieży z ASD. Świadomość w jaki sposób lekarz psychiatra może pomóc dzieciom zadbać o ich stan psychiczny, by w komforcie, bez ograniczeń uwarunkowanych współistniejącymi zaburzeniami, mogły korzystać z innych form terapii, nabywać wiedzę, rozwijać się w innych dziedzinach swojego życia, czerpać radość z poznawania „nowego”, co budziło lęk. Dziecko, które jest w dobrej kondycji psychicznej, to dziecko spokojne, pogodne, gotowe do współdziałania.

Celem szkolenia jest też uświadomienie ewentualnych ograniczeń farmakoterapii, by postępowanie terapeutyczne było bezpieczne. Wiedza w tym zakresie pozwoli nam wybrać adekwatne rozwiązania i zapewni poczucie komfortu w naszej wzajemnej współpracy, służącej dzieciom ujawniającym zaburzenia ze spektrum autyzmu.

Program szkolenia:

  1. Praktyka medyczna dotycząca osób z ASD oparta na wiarygodnych i aktualnych publikacjach – EBM – Evidence Based Medicine
  2. Wybrane zaburzenia psychiczne, zachowania oraz neurorozwojowe współistniejące z CASD z uwzględnieniem postępowania farmakoterapeutycznego:
  3. a) Tiki, Zespół Gilles de la Tourette’a
  4. b) Zaburzenia obsesyjno – kompulsywne
  5. c) Zespół nadpobudliwości psychoruchowej
  6. d) Zaburzenia lękowe
  7. e) Zaburzenia nastroju
  8. f) Zaburzenia psychotyczne
  9. g) Zaburzenia snu
  10. h) Zaburzenia odżywiania
  11. i) Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych (dysleksja, dysgrafia, dysortografia,

    dyskalkulia, mieszane zaburzenia)

  1. j) Zachowania agresywne i autoagresywne
  2. k) Zaburzenia napadowe
  3. Rola stresu psychospołecznego u osób ujawniających objawy ze spektrum autyzmu.

Jak pomóc, by otoczenie osoby z ASD było przez nią postrzegane jako bardziej bezpieczne

  1. ASD – rola multidyscyplinarnej pomocy medycznej (np. neurologicznej, audiologicznej, okulistycznej, alergologicznej, gastroenterologicznej)

Certyfikacja:

Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie Niepublicznej Palcówki Doskonalenia Nauczycieli o ukończeniu kursu.

Czas trwania szkolenia:

godz. 9:00 - 17:00

Prowadzenie:

Ewa Urbanowicz - specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży. Ukończyła Wydział Lekarski Akademii Medycznej w Gdańsku. Pracuje w Poradni dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem i Ich Rodzin w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Zajmuje się diagnozą dzieci i młodzieży ujawniających objawy ze spektrum autyzmu oraz terapią współistniejących zaburzeń psychicznych.

Cena:

Koszt udziału w szkoleniu  - 300 zł/osobę

Chcecie Państwo uzyskać więcej informacji - zapraszamy do kontaktu

telefon: 660 330 220

e-mail: szkolenia@pomocautyzm.org

 

Miejsce Warszawa
Kontakt tel: 660 330 220, e-mail: szkolenia@pomocautyzm.org