SZKOLENIA KOMLOGO
korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Sprawdź, jak się porozumiewam - diagnoza, I i II stopień  
Od Piątek, 15.09.2017 -  08:00
Do Niedziela, 17.09.2017 - 17:00
Odsłon : 502  

 

 

Temat:

Szkolenie z zakresu oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących z użyciem narzędzia "Sprawdź, jak się porozumiewam" - diagnoza, I i II stopień

Prowadzący:

Magdalena Grycman

Forma:

Warsztaty

Termin:

15. – 17.09.2017

Godziny zajęć:

10.00-18.00 [piątek]

10.00-18.00 [sobota]

9.00-16.00 [niedziela]

Miejsce :

Katowice,  ul. Bażantów, osiedle Bażantów

Cena:

1050 zł

Organizator:

Fundacja In Corpore

www.fundacjaincorpore.pl

kursy@fundacjaincorpore.pl

telefon 882024648

 

Dla kogo przeznaczony jest kurs?
- logopedów i neurologopedów
- pedagogów specjalnych i psychologów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi
- fizjoterapeutów
- rodziców dzieci
- lekarzy

Celem szkolenia jest zapoznanie z zagadnieniami z zakresu  AAC (ang. Augmentative and Alternative Communication – AAC) – diagnozą i ogółem metod, które są stosowane do wspierania komunikacji osób mających trudności w werbalnym porozumiewaniu się. Metody te umożliwiają takim osobom wyrażanie swoich potrzeb, preferencji, myśli, opinii, a w konsekwencji pomagają w nawiązywaniu relacji z innymi osobami.  AAC wspiera budowanie tożsamości osoby niemówiącej. Nauka porozumiewania się jest najistotniejszym ze wszystkich oddziaływań terapeutycznych podejmowanych wobec osób niemówiących.


Cykl szkoleniowy z zakresu AAC oparty na metodzie aktywizacji i superwizji , opracowany przez dr Magdalenę Grycman, adresowany jest do osób pragnących wykorzystywać w swojej pracy sposoby komunikacji wspomagającej – logopedów, terapeutów, pedagogów, nauczycieli i innych osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się: upośledzeniem umysłowym (od głębokiego do lekkiego), mózgowym porażeniem dziecięcym, autyzmu, opóźnionym rozwojem mowy (afazja, opóźnienie psychoruchowe, uszkodzenia aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego lub oddechowego i in.), w stanach po uszkodzeniu mózgu w wyniku wypadków, wylewów i zatorów, niepełnosprawnością sprzężoną.

Magdalena Grycman -  dr nauk humanistycznych w zakresie psychologii, dyplomowany neurologopeda, specjalista ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Jest założycielem i kierownikiem Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie. Była stypendystką Prentke Romich Scholarship, konsultantem wiodącym „Sieci instytucji pomagających dzieciom niepełnosprawnym – alternatywne i wspomagające metody porozumiewania” przy UNDP Umbrella Projekt, przewodniczącą Komitetu Krajów Rozwijających ISAAC (International Society for Augumentative and Alternative Communication). W 2008 roku po „34. Konkursie projektów badawczych własnych promotorskich” uzyskała grant ministerialny na realizację badań dotyczących porozumiewania się dzieci i młodzieży niemówiących. We wrześniu 2009 roku obroniła dysertację doktorską pt. „Wpływ komunikacji wspomagającej i alternatywnej na efektywność porozumiewania się dzieci i młodzieży niemówiącej”. Jest autorką artykułów dotyczących problematyki komunikacji wspomagającej i książek: ,,Porozumiewanie się z dziećmi ze złożonymi zaburzeniami komunikacji. Poradnik nie tylko dla rodziców”, „Porozmawiajmy”, „Porozmawiajmy – poradnik dla nauczyciela”, „Dom malowany” i wielu innych,  jest współautorem książki „Wiem, czego chcę” oraz ,,Podręcznego Słownika Terminów AAC” - pierwszej w Polsce tego rodzaju publikacji, adresowanej do szerokiego grona zarówno specjalistów, jak i rodziców, opiekunów, przyjaciół.  Jest wykładowcą na różnych uczelniach w Polsce. Otrzymała dyplomy i wyróżnienia od Ministra Zdrowia, Wojewody Pomorskiego, Przewodniczącego Rady Miasta i Burmistrza Miasta Kwidzyna za szczególne osiągnięcia w dziedzinie ochrony zdrowia. Pod jej kierownictwem Samodzielny Publiczny Ośrodek Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie,

 

Program warsztatów:
- Jak wprowadzać AAC? Omówienie modelu diagnostycznego
- Funkcje zachowań komunikacyjnych
- Schemat oddziaływań z zakresu komunikacji wspomagającej i alternatywnej – AAC
- Diagnoza i planowanie terapii osób z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się
- Wyznaczanie celów oddziaływań dla poszczególnych poziomów porozumiewania się     

   użytkowników AAC
- Omówienie istotnych elementów indywidualnego systemu komunikacji
- Stymulacja wczesnych sposobów porozumiewania się – poziom 0 i 1
- Identyfikacja stadium komunikacji dziecka niepełnosprawnego
- Zachowania służące porozumiewaniu się. Funkcje zachowań komunikacyjnych
- Procedura konstruowania „Profilu umiejętności porozumiewania się”
- Stymulujące zabawki
- Znaczenie pracy z rodziną dziecka z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się
- Omówienie programów wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi     

   zaburzeniami porozumiewania się „Jedzenie”, „Emocje”.
- Wykorzystanie komputera – poziom 1 i 2
- Tworzenie aplikacji komputerowych z wykorzystaniem zdjęć z najbliższego otoczenia,
- Wykorzystywanie programów komputerowych w początkowych etapach pracy.
- Wyznaczanie celów oddziaływań dla poszczególnych poziomów (0, 1, 2), opisywanie   

   oddziaływań terapeutycznych oraz określanie zachowań docelowych użytkowników na  

   omawianych poziomach.
- Prezentacja przykładowych diagnoz i programów terapeutycznych opracowanych w różnych   

  ośrodkach wykorzystujących model oparty na metodzie aktywizacji i superwizji.

 

 

 

Miejsce Katowice
Kontakt mail: kursy@fundacjaincorpore.pl, tel.: 882024648