Kalendarz wydarzeń

Poprzedni miesiąc Poprzedni dzień Następny dzień Następny miesiąc
W roku W miesiącu W tygodniu Według dnia Szukaj Przejdź do miesiąca
KOZE – narzędzie oceny i opisu nieprawidłowości w zachowaniu i reakcji emocjonalnych dziecka od wieku niemowlęcego do końca okresu szkolnego  
Sobota, 28.05.2016, 10:00 - 16:00
Odsłon : 523  

Prowadzący: mgr Anna Bogacz-Rybczak

Termin: 28.05.2015

Godzinyzajęć: 10.00 - 14.30 (5 godzin dydaktycznych)

Miejsce: Puławy, Osiedlowy Dom Kultury AMiK, ul. Skłodowskiej 4

Cena: 270 zł

Organizator: ,,Alternatywa" Justyna Gotthardt, www.alternatywa-szkolenia.pl, mail: justynagotthardt@wp.pl, nr tel. 505 778 442.

Prowadzący:  mgr Anna Bogacz: psycholog, specjalista terapii pedagogicznej, rewalidacji i wczesnego wspomagania. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci w wieku szkolnym z zaburzeniami zachowania i emocji oraz niepełnosprawnościami. Pracuje w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Gliwicach – w gimnazjum i liceum z oddziałami integracyjnymi. Współautorka narzędzia KORP.

Dla kogo przeznaczony jest warsztat?

Szkolenie jest adresowane do pedagogów, psychologów, logopedów, nauczycieli, wychowawców i opiekunów, a także innych specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą z podejrzeniem zaburzeń zachowania i emocji.

Tematyka:

Karty oceny zachowania i emocji (KOZE) są narzędziem oceny i opisu nieprawidłowości w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka od wieku niemowlęcego do końca okresu szkolnego – od 1. miesiąca do końca 15. roku życia.

Kwestionariusz KOZE jest adresowany do pedagogów, psychologów, logopedów, nauczycieli, wychowawców i opiekunów, a także innych specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą z podejrzeniem zaburzeń zachowania i emocji.

Karty oceny zachowania i emocji są narzędziem pozwalającym na wykrycie niepokojących objawów w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dziecka oraz sklasyfikowanie ich w określonych obszarach. Dokonywana przy pomocy Kart skategoryzowana obserwacja oraz opis zachowania i emocji pozwala na wyodrębnienie zachowań, które są ilościowo i/lub jakościowo nieprawidłowe na poszczególnych etapach rozwoju dziecka, z uwzględnieniem różnych obszarów zachowań.

Informacje zebrane przy pomocy Kart ułatwiają opracowanie opisowej opinii psychopedagogicznej, skierowanie dziecka do dalszej diagnostyki, a także komunikowanie się z innymi specjalistami. Zastosowanie Kart pozwala również na bardziej obiektywną, w porównaniu ze swobodnym opisem, ocenę zmian w zachowaniu dziecka po upływie czasu.

W opracowaniu opisu prawidłowych, oczekiwanych zachowań i reakcji emocjonalnych dziecka kierowano się wiedzą z zakresu psychologii rozwojowej, a także kategoriami z Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia ICF oraz ICF-CY (wersja dla dzieci i młodzieży).

Poszczególne rodzaje nieprawidłowości, jako objawy zaburzeń, zostały skategoryzowane i opracowane na podstawie stosowanych powszechnie klasyfikacji zaburzeń psychicznych ii zaburzeń zachowania: ICD-10, DSM-IV, DC: 0-3R. Wykorzystano również opisy kliniczne zaburzeń emocji i zachowania u dzieci i młodzieży zawarte w dostępnej literaturze z zakresu psychopatologii i psychiatrii dziecięcej.

Kwestionariusz KOZE zawiera trzy karty oceny początkowej dla poszczególnych przedziałów wiekowych zawierające kategorie opisu odnoszące się do prawidłowych form zachowań i reakcji emocjonalnych i społecznych, a także trzydzieści cztery karty oceny szczegółowej zawierających listę niepokojących reakcji i zachowań w następujących obszarach:

    • ­ sen;
    • ­ wydalanie;
    • ­ odżywianie;
    • ­ samodzielność;
    • ­ nawyki;
    • ­ aktywność ruchowa i napęd;
    • ­ poziom impulsywności, koncentracja i uwaga;
    • ­ emocje;
    • ­ zachowanie (wzorce behawioralne);
    • ­ relacje społeczne.

Integralną częścią narzędzia KOZE jest także karta wstępnego wywiadu rozwojowego(wspólna dla narzędzia KORP i KOZE) i karta podsumowująca diagnozę.  

KOZE jako doskonałe uzupełnienie diagnozy KORP

Karty oceny zachowania i emocji (KOZE) są samodzielnym narzędziem, ale są również propozycją pogłębionej diagnozy psychopedagogicznej wykrytych zaburzeń i nieprawidłowości w rozwoju zdiagnozowanych za pomocą Kart oceny rozwoju psychoruchowego (KORP) w sferach: emocjonalno-społecznej i funkcji behawioralnych, a także jakościowych nieprawidłowości w zachowaniu opisanych w Karcie obserwacji (KORP-O).

 

 
 
 
Miejsce Puławy
Kontakt mail: justynagotthardt@wp.pl, nr tel. 505 778 442