SZKOLENIA KOMLOGO
korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Certyfikowany Ogólnopolski Kurs dla Logopedów "Diagnoza logopedyczna małego dziecka, dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym"  
Od Sobota, 24.01.2015 -  10:00
Do Sobota, 21.02.2015 - 13:00
Odsłon : 5424  

 

Temat:

Certyfikowany Ogólnopolski Kurs dla Logopedów Diagnoza logopedyczna małego dziecka, dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym

Prowadzący:

Dr Ewa Małachowska, dr Karina Szafrańska

Forma:

Szkolenie online

Termin:

24.01.2015-21.02.2015

Godziny zajęć:

10.00-13.00

Miejsce :

online

Cena:

1099 zł

Organizator:

Forum Media Polska sp. z o.o.

www.forum-media.pl

Marlena.fiedorow@forum-media.pl

61 66 83 105

Dla kogo przeznaczony jest kurs?

Kurs adresujemy do logopedów i osób, które chcą zostać logopedami. 

Dr Ewa Małachowska – logopeda, neurologopeda, logorytmik, glottodydaktyk; nauczyciel dyplomowany, ekspert MEN, posiada certyfikat zawodowy logopedy. Pracuje na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie prowadzi zajęcia praktyczne i teoretyczne ze studentami studiów stacjonarnych i podyplomowych Wydziału Filologicznego oraz Wydziału Nauk Pedagogicznych. Współpracuje z ośrodkami doskonalenia nauczycieli, prowadząc kursy i warsztaty logopedyczne. Pełni funkcję Przewodniczącej Polskiego Związku Logopedów.

 Dr Karina Szafrańska – logopeda, neurologopeda, terapeuta niepłynności mowy, współzałożyciel kierunku Logopedia Medialna w WSKMS im. Gierdroycia, kierownik rocznych studiów podyplomowych Logopedia Medialna.

 Program:

           

Szkolenie online: 24.01.2015

Wstępna diagnoza logopedyczna – wywiad, obserwacja, orientacyjne badanie mowy

  • O co trzeba zapytać opiekuna dziecka w trakcie wywiadu, by nie przeoczyć żadnego aspektu rozwoju mowy pacjenta
  • Z jakich narzędzi warto skorzystać w trakcie obserwacji dziecka, by miarodajnie ocenić jego rozwój mowy, sprawność komunikacyjną i zasób słownictwa
  • Jak prawidłowo zdiagnozować poziom rozumienia mowy – rekomendowane metody diagnostyczne
  • Jak przeprowadzać badania uzupełniające: sprawności aparatu artykulacyjnego, funkcji połykowej, oddechowej, słuchu fonematycznego, płynności mowy
  • Jakie stosować narzędzia diagnostyczne w badaniach przesiewowych dla 2-, 4- i 6-latków, by szybko wykryć i poprawnie określić rodzaj i stopień zaburzenia
 
 
 
 

Szkolenie online: 31.01.2015

Diagnozowanie dyslalii

  • Jak określić przyczyny występującej dyslalii – sprawdzone narzędzia diagnostyczne
  • Sygmatyzm, rotacyzm, kappacyzm, gammacyzm, lambdacyzm i mowa bezdźwięczna – jak prawidłowo ocenić stopień zaburzenia mowy
  • Jak zdiagnozować rodzaj dyslalii wywołany wadami zgryzu
  • Kluczowe kryteria oceny stopnia zaburzenia w wypadku dyslalii jedno- i wielorakiej
  • Pomocne metody w diagnozie różnicowej form zaburzonego i opóźnionego rozwoju mowy

Lekcja multimedialna: 7.02.2015

 Diagnoza jąkania

  • Podstawowe metody diagnozy jąkania: analiza próbek mowy, kwestionariusz zaburzeń płynności mówienia, skale wystandaryzowane i znormalizowane
  • Jak zdiagnozować wpływ emocji na sposób mówienia dziecka jąkającego się, by prawidłowo zaplanować program terapii
  • Jak rozróżnić jąkanie wczesnodziecięce od jąkania chronicznego – rekomendowane narzędzia diagnostyczne
  • Mowa bezładna a jąkanie – symptomy i cechy osobowości dzieci, u których podejrzewa się to zaburzenie mowy
 
 
 

Szkolenie online: 14.02.2015

Diagnoza wymowy dzieci z wadami twarzoczaszki

  • Rodzaje wad zgryzu i ich wpływ na nieprawidłową artykulację
  • Skuteczne metody diagnostyczne wad wymowy u dzieci z nieprawidłowym zgryzem
  • Jak rozpoznać zaburzenie rozwoju mowy spowodowane zbyt krótkim wędzidełkiem języka
  • Jak rzutuje rozszczep wargi i podniebienia na zaburzenia mowy u dzieci – cechy dyslalii i alalii rozszczepowej
 
 
 

Szkolenie online: 21.02.2015

Diagnoza alalii i afazji

  • Charakterystyczne cechy mowy dzieci cierpiących na alalię – jak prawidłowo zdiagnozować zaburzenie
  • Czego nie można pominąć w trakcie wywiadu z opiekunem dziecka, by trafnie zdiagnozować przyczyny alalii
  • Na co trzeba zwrócić uwagę, by poprawnie zdiagnozować alalię percepcyjną
  • Jak ocenić stopień rozwoju mowy u dzieci alalicznych
  • Afazja rozwojowa i wrodzona – sprawdzone metody diagnostyczne
  • Jak rozgraniczyć alalię od afazji – podstawowe kryteria różnicujące oba zaburzenia

 

Miejsce online
Kontakt e-mail: Marlena.fiedorow@forum-media.pl, tel.: 61 66 83 105