Wielkie problemy małego człowieka - jak wspierać dziecko w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w trudnych dla niego sytuacjach? |
|
|
|
Sobota, 17.01.2015, 10:00 - 14:30
|
|
Odsłon : 524 |
|
|
Temat:
|
Wielkie problemy małego człowieka - jak wspierać dziecko w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w trudnych dla niego sytuacjach?
|
Prowadzący:
|
Agnieszka Wrzesiak
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
17.01.2015
|
Godziny zajęć:
|
10.00-14.30 [sobota]
|
Miejsce :
|
Łódź, ul. Przestrzenna 98
|
Cena:
|
60zł
|
Organizator:
|
Moje Bambino Sp. z o.o. Sp. k.
www.mojebambino.pl
e-mail: u.krakowska@mojebambino.pl
tel. 504 185 351
|
Dla kogo przeznaczona jest konferencja?
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, studentów pedagogiki i psychologii.
Celem szkolenia jest:
- Poznanie metod wspierania dziecka w trudnych dla niego sytuacjach (trauma, adaptacja do nowych sytuacji).
- Zapoznanie uczestników z technikami rozładowywania u dzieci emocji.
- Pogłębienie wiedzy na temat wybranych zaburzeń emocjonalnych u dzieci.
Agnieszka Wrzesiak
Jest psychologiem klinicznym. W codziennej pracy zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi, nadpobudliwych psychoruchowo, z zaburzeniami rozwojowymi oraz prowadzi terapię rodzin. Współzałożycielka Centrum Psychologiczno-Logopedycznego MAVICUS w Łodzi, przez wiele lat pracownik Oddziału Psychiatrycznego dla Dzieci oraz Oddziału Neurologii Dziecięcej. Prywatnie mama 16-letniej Ani i 8-letniego Kuby.
Program:
- Specyfika rozwoju emocjonalnego dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Codzienne wsparcie – pomaganie dziecku w rozpoznawaniu i wyrażaniu trudnych emocji (smutek, strach, złość). Propozycje ćwiczeń wizualizacyjnych i relaksacyjnych dla dzieci.
- Zasady rozmawiania z dziećmi o problemach, które są dla nich trudne do zrozumienia (kto?, jak?, kiedy?).
- Kryzysy, traumy i duże zmiany – jak pomóc dziecku w sytuacji:
- rozpoczęcia przedszkola lub szkoły
- narodzin młodszego rodzeństwa
- rozwodu rodziców
- choroby
- choroby lub śmierci bliskiej osoby
- utrzymywania się lęków rozwojowych (np. lęku przed zwierzętami, ciemnością, burzą).
5. Jak reagować na przejawy trudności emocjonalnych obserwowane u dzieci (np. tiki, moczenie, mutyzm wybiórczy, czynności nawykowe) – ogólne wskazówki do pracy z dzieckiem lękowym w przedszkolu i szkole.
6. Współpraca rodziców i nauczycieli w sytuacji, gdy dziecko ma „problem”.
|
Miejsce Łódź |
Kontakt warsztaty@mojebambino.pl, tel. 504 185 351, u.krakowska@mojebambino.pl |
|