Dziecko afatyczne w szkole i przedszkolu
zawiera 5% VAT |
13,00 zł
Rabat |

Opis
Dziecko afatyczne w szkole i przedszkolu
Redakcja: Anna Paluch, Elżbieta Drewniak-Wołosz
Liczba stron: 96
Format: B5
Rok wydania: 2017
Oprawa: miękka
ISBN: 978-83-61339-11-3
Ze wstępu:
Prezentowana publikacja jest wynikiem pracy zespołu osób od wielu lat zajmujących się problematyką dzieci afatycznych. Specyficzne zaburzenie, dotyczące głównie rozwoju mowy i sprawności językowej, o którym mowa w podręczniku, ma istotny wpływ na proces uczenia się dziecka. W różnym stopniu ujawnia się w toku rozwoju dziecka, towarzysząc mu zwykle przez całe życie. Wiedza o niedokształceniu mowy o typie afazji (specyficznym zaburzeniu języka) jest niewystarczająco rozpowszechniona wśród rodziców i nauczycieli. Ich rolą nie jest diagnozowanie, to pozostawiamy specjalistom. Natomiast to oni zwykle jako pierwsi zauważają trudności dziecka i w głównej mierze wspierają je na co dzień.
Prezentowany poradnik jest próbą dialogu specjalistów z nauczycielami i rodzicami. Autorki dążyły do stworzenia przejrzystego i czytelnego obrazu dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji.
Bardzo cennym fragmentem poradnika jest materiał przygotowany przez rodziców, którzy założyli i prowadzą Fundację dla Osób z Afazją „Wyrazić siebie”. Ta część poradnika jest niezależna. Głos rodziców jest dowodem ich zaangażowania w działania na rzecz poprawy warunków oraz możliwości diagnozy, terapii i edukacji ich dzieci.
Zdajemy sobie sprawę, że niniejsza publikacja nie rozwiąże wszystkich dotkliwych, praktycznych problemów związanych z nauczaniem i wspieraniem uczniów z tym zaburzeniem. Liczymy jednak na to, iż w niewielkim choćby stopniu pozwoli zrozumieć trudności dzieci i nauczyć się dostrzegać ich mocne strony. Wiemy przecież, że chcąc dziecku pomóc, musimy je poznać, zrozumieć i zaakceptować.
Anna Paluch
SPIS TREŚCI
- Anna Paluch, WPROWADZENIE – PODSTAWOWE INFORMACJE O ZABURZENIU.
- Izabela Jackowska, Katarzyna Komar, Katarzyna Świątkowska, SPECYFICZNE I NIESPECYFICZNE OBJAWY NIEDOKSZTAŁCENIA MOWY O TYPIE AFAZJI
- Jadwiga Polakiewicz, WARUNKI EFEKTYWNEJ EDUKACJI DZIECI AFATYCZNYCH
- Jadwiga Polakiewicz, TRUDNOŚCI SZKOLNE DZIECI AFATYCZNYCH – WSKAZÓWKI DLA NAUCZYCIELI
- Mariola Słupek, „NIEZBĘDNIK” NAUCZYCIELA W PRACY Z DZIECKIEM AFATYCZNYM
- Katarzyna Gorzko, Anna Paluch, Anna Pasek, JAK POSTĘPOWAĆ W PRZYPADKU OPÓŹNIENIA LUB ZABURZENIA ROZWOJU JĘZYKA I MOWY DZIECKA. KOLEJNE KROKI – WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI
- Elżbieta Drewniak-Wołosz, WSTĘP DO STUDIÓW ZABURZENIA DZIECI AFATYCZNYCH
- Izabela Jackowska, PIOTRUŚ – DZIECKO Z NIEDOKSZTAŁCENIEM MOWY O TYPIE AFAZJI MIESZANEJ Z PRZEWAGĄ ZABURZEŃ EKSPRESJI MOWY
- Katarzyna Świątkowska, ANIA – DZIECKO Z NIEDOKSZTAŁCENIEM MOWY O TYPIE AFAZJI MIESZANEJ Z PRZEWAGĄ ZABURZEŃ PERCEPCJI MOWY
- Katarzyna Komar, KRZYŚ – DZIECKO Z NIEDOKSZTAŁCENIEM MOWY O TYPIE AFAZJI MIESZANEJ Z PRZEWAGĄ ZABURZEŃ PERCEPCJI MOWY
- SŁOWNICZEK TERMINÓW OPISUJĄCYCH ISTOTNE OBJAWY WYSTĘPUJĄCE U DZIECI Z NIEDOKSZTAŁCENIEM MOWY O TYPIE AFAZJI
- ZALECANA LITERATURA
- NOTKI O AUTORACH
- OPINIE I DOŚWIADCZENIA RODZICÓW
- EDUKACJA DZIECKA Z AFAZJĄ
- PRZYKŁADOWE OPINIE RODZICÓW W CAŁOŚCI
- NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO PRZEZ DZIECI Z AFAZJĄ