Chrz__szcz_Szcze_4e7b393b809da

Chrząszcz Szczepan - Pszczółki Tuptusie

Typ: Gra planszowa
39,00 zł

Cena sprzedaży netto: 31,71 zł
Gra wspomagająca terapię głosek sz, ż/rz, cz, dż (nagłos, śródgłos, wygłos) oraz głosek t, d (nagłos, śródgłos, wygłos). #graplansz

Opis

Chrząszcz Szczepan i Pszczółki Tuptusie
Zawartość pudełka: dwustronna plansza do gry, 16 pionków, kostka do gry, instrukcja.

Chrząszcz Szczepan i Pszczółki Tuptusie to planszowe gry logopedyczne wspomagające rozwój językowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W czasie zabawy dzieci uczą się poprawnej wymowy głosek, poszerzają słownik bierny i czynny oraz rozwijają percepcję słuchową. Dodatkowo ćwiczą: spostrzeganie, orientację przestrzenną, pamięć wzrokową i słuchową, koncentrację uwagi, myślenie logiczne i inne umiejętności niezbędne w nauce mówienia, czytania i pisania.
Poziomy gry do wyboru:
Poziom I. Gracze nazywają wszystkie obrazki na mijanych polach, zwracając uwagę na prawidłową wymowę ćwiczonych głosek.
Poziom II. Gracze nazywają obrazki na mijanych polach i układają z ich nazwami zdania pojedyncze, po jednym zdaniu do każdego obrazka.
Poziom III. Gracze nazywają obrazki na mijanych polach i układają jedno zdanie rozwinięte lub złożone z nazwami tych obrazków.
Gry można wykorzystać do zabaw w domu, w przedszkolu lub szkole oraz do ćwiczeń na zajęciach terapeutycznych indywidualnych i grupowych.

Chrząszcz Szczepan – sz, ż, cz, dż (nagłos, śródgłos, wygłos)
Gra przeznaczona jest do ćwiczenia głosek sz, ż, cz, dż w nagłosie, śródgłosie i wygłosie słów.
W grę może grać od 2 do 4 graczy. Każdy gracz może wykorzystać od 1 do 4 pionków w jednym kolorze. Na zewnątrz planszy są pola startowe, a wewnątrz są 4 domki, w których należy ustawić pionki po skończonej grze.
Rozgrywkę zaczyna osoba, która pierwsza wyrzuci kostką 6 oczek. Gracze startują z pól znajdujących się najbliżej ich domków (odpowiednio: orzech, czajnik, dżem, dżentelmen) i przesuwają pionki do przodu o tyle pól, ile wskazuje kostka. Jeżeli pionek gracza zatrzyma się na polu, gdzie stoi pionek rywala, ten musi rozpocząć grę od początku. Aby wejść do swojego domku, każdy gracz musi przejść pionkiem przez wszystkie obrazki znajdujące się na obwodzie brzucha chrząszcza Szczepana. Gracz, którego pionek stanie na polu umożliwiającym przejście przez środek planszy, może skrócić sobie drogę. Wygrywa osoba, która pierwsza doprowadzi wszystkie swoje pionki do domków.

Pszczółki Tuptusie – t, d (nagłos, śródgłos, wygłos)
Gra przeznaczona jest do ćwiczenia głosek t, d w nagłosie, śródgłosie i wygłosie słów.
W grę może grać od 2 do 4 graczy. Każdy może wykorzystać od 1 do 4 pionków w jednym kolorze. Na zewnątrz plastra miodu są 4 kolorowe ule z 4 komórkami dla pionków każdego gracza.
Rozgrywkę zaczyna osoba, która pierwsza wyrzuci kostką 6 oczek. Start następuje z pierwszych czterech komórek plastra miodu, leżących po przeciwnej stronie wybranego przez gracza ula. Każdy gracz przesuwa pionek do przodu o tyle pól, ile wskazuje kostka. Pionek porusza się po kolejnych leżących obok siebie komórkach plastra miodu w stronę ula. Jeżeli pionek gracza zatrzyma się na polu, gdzie stoi pionek rywala, ten musi rozpocząć grę od początku. Wygrywa osoba, która pierwsza doprowadzi wszystkie swoje pionki do ula na zewnątrz plastra miodu.

Wróć do: Gry planszowe