PAKIET Metoda Strukturalna, KOCP - nauka czytania i pisania
PRODUKT NIE JEST PRZEZNACZONY DO DALSZEJ ODSPRZEDAŻY
zawiera 5% VAT |
390,00 zł
Rabat |

Opis
WAŻNE! PRODUKT NIE JEST PRZEZNACZONY DO DALSZEJ ODSPRZEDAŻY. ZAKUPU NALEŻY DOKONAĆ Z TZW. WOLNEJ RĘKI. PROSIMY NIE UMIESZCZAĆ PRODUKTU W PRZETARGACH.
PAKIET Metoda Strukturalna - nauka czytania i pisania
Autor: dr Joanna Guzik-Iwińska
Konsultacja merytoryczna: dr Joanna Gruba, dr Anna Łobos
Pakiet Metoda Strukturalna oraz Karty Oceny Czytania i Pisania KOCP to nowatorskie rozwiązanie metodyczne przeznaczone do diagnozy i terapii trudności w czytaniu i pisaniu.
Narzędzie diagnostyczne KOCP przeznaczone jest do szczegółowej diagnozy poziomu czytania i pisania oraz uwarunkowań procesu nabywania tych umiejętności (funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, motorycznych oraz sfery emocjonalno-motywacyjnej). Nauczyciel / terapeuta, na podstawie wyników badania narzędziem KOCP uzyskuje informacje o przyczynach trudności w nauce czytania i pisania.
Metoda Strukturalna jest bezpośrednio powiązana z KOCP – umożliwia podjęcie nauki / terapii trudności w czytaniu i pisaniu dostosowanej do potrzeb i możliwości konkretnego ucznia.
Metoda Strukturalna zalicza się do analityczno-syntetycznych, sekwencyjnych metod nauki czytania i pisania w oparciu o sylaby. Uwzględnia wieloetapowość procesu nabywania umiejętności czytania i pisania. Pomoce do nauki umożliwiają intensywny trening i automatyzację tych umiejętności.
Metoda Strukturalna jest skuteczna w pracy z osobami, u których występują trudności w czytaniu i pisaniu ze względu na deficyty funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, motorycznych, poznawczych, oraz zaburzenia sfery emocjonalno-motywacyjnej.
Deficyty te występują najczęściej u osób z:
- dysleksją rozwojową,
- niepełnosprawnością intelektualną,
- niedosłuchem,
- niedowidzeniem,
- dyslalią,
- dyzartrią,
- afazją,
- ADHD,
- autyzmem i zespołem Aspergera,
- zaburzeniami zachowania,
- innymi problemami utrudniającymi nabywanie umiejętności czytania i pisania (np. utratą tych umiejętności po udarach).
Metoda Strukturalna opiera się na pięciu elementach:
- Diagnozie poziomu umiejętności czytania i pisania oraz funkcji percepcyjno-motorycznych uczestniczących w tych czynnościach (KOCP - Karty Oceny Czytania i Pisania).
- Motywacji do nauki czytania i pisania podlegającej ocenie wstępnej oraz stosowaniu odpowiednich wzmocnień podczas terapii w celu wytworzenia motywacji wewnętrznej do nauki.
- Terapiiz wykorzystaniem odpowiednio skonstruowanego programu z wykorzystaniem pięciu zestawów ćwiczeń w czytaniu i pisaniu oraz ćwiczeń dodatkowych.
- Współpracy nauczyciela/ terapeuty ze środowiskiem domowym ucznia.
- Systematyczności ćwiczeń.
Wysoka skuteczność Metody Strukturalnej została potwierdzona w eksperymentalnych badaniach naukowych prowadzonych w ramach doktoratu obronionego na Uniwersytecie Śląski przez autorkę metody dr Joannę Guzik-Iwińską (promotor rozprawy: prof. dr hab. Zenon Gajdzica, recenzenci: prof. dr hab. Marta Bogdanowicz, prof. dr hab. Ewa Ogrodzka-Mazur).
Pakiet Metoda Strukturalna zawiera:
- Podręcznik Metoda Strukturalna,
- Karty badania KOCP,
- Instrukcje szczegółowe – i-KOCP,
- Materiały diagnostyczne KOCP:
• książeczka,
• liniatura,
• przesłona,
• ołówek.
5. Materiały terapeutyczne Metoda Strukturalna:
• ćwiczenia do nauki czytania i pisania Metodą Strukturalną - część 1. Czytaj więcej ...
• ćwiczenia do nauki czytania i pisania Metodą Strukturalną - część 2. Czytaj więcej ...
• ćwiczenia do nauki czytania i pisania Metodą Strukturalną - część 3. Czytaj więcej ...
• ćwiczenia do nauki czytania i pisania Metodą Strukturalną - część 4. Czytaj więcej ...
• ćwiczenia do nauki czytania i pisania Metodą Strukturalną - część 5. Czytaj więcej ...
• tabele do ćwiczeń w czytania sylab – 4 części (komplet).
6. Tabele do ćwiczeń w czytania sylab – 4 części (komplet),
7. Arkusz systematyczności i postępów w nauce czytania i pisania Metodą Strukturalną,
8. Kwestionariusz oceny zaangażowania rodziców/opiekunów w naukę czytania i pisania.
UWAGA!!! W trosce o prawidłowe wykorzystanie metody nauki czytania i pisania oraz rzetelną diagnozę, z Metody Strukturalnej korzystać mogą jedynie osoby, które ukończyły szkolenie prowadzone przez autorkę i otrzymały certyfikat.
Adresatem szkolenia są: osoby posiadające operatywną wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii rozwojowej: nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, pedagodzy szkolni, pedagodzy specjalni, psycholodzy, logopedzi, neurologopedzi, terapeuci pedagogiczni i inni.
Wydawnictwo Komlogo organizuje szkolenia dla placówek - tel. kontaktowy 32 233-54-71, 504-245-737, e-mail info@komlogo.pl.
Zobacz terminy najbliższych szkoleń z narzędzia Metoda Strukturalna - nauka czytania i pisania