Wczesne wychwycenie, zdiagnozowanie oraz terapia problemów logopedycznych pozwala uzyskać zadowalające efekty i zniwelować zaistniałe nieprawidłowości w rozwoju mowy dziecka. Szybko podjęta terapia, przynosi rezultaty i wspomaga prawidłowy rozwój mowy. Ćwiczenia logopedyczne dziecko wykonuje z terapeutą w gabinecie i z rodzicami (opiekunami) w domu. Logopeda indywidualnie dobiera rodzaj terapii wspomagając się fachową wiedzą oraz licznymi akcesoriami logopedycznymi. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się dokładniej wybranym produktom, stosowanym przy ćwiczeniach logopedycznych.

 

Jakie pomoce są stosowane w terapii logopedycznej?

 

  • Lusterka logopedyczne to bezpieczne i praktyczne lusterka, w których dzieci przeglądają się i obserwują swoją mimikę. Lusterko pomaga naśladować ruchy narządów artykulacyjnych logopedy (rodzica), umożliwia dziecku autokontrolę i korektę, dzięki czemu wspiera terapię logopedyczną

 

  • Pomoce do dmuchania służą do ćwiczenia i usprawniania aparatu oddechowego, artykulacyjnego oraz fonacyjnego. Uczą dziecko wyczucia, koncentracji i kontrolowania oddechu, co ma znaczący wpływ na prawidłową wymowę.

 

  • Akcesoria do żucia i gryzienia wykonane są z bezpiecznych materiałów. Ćwiczą symetrię żuchwy, wspomagają proces ząbkowania, są też stosowane przy leczeniu problemów ze zgryzem.

 

  • Pacynki logopedyczne to atrakcyjne zabawki, które spełniają wiele funkcji. Zachęcają dzieci do wykonywania ćwiczeń, naśladowania, wypowiadania się, nawiązywania dialogu oraz utrwalania głosek.

 

  • Kubki logopedyczne pomagają odzwyczaić dzieci od picia z butelki. Ich specjalistyczna konstrukcja i atrakcyjny wygląd zachęcają dzieci do nauki  samodzielnego picia napojów.

 

 

Są to często używane i polecane przez logopedów akcesoria wspomagające terapię logopedyczną. Wszystkie produkty wykonane są z bezpiecznych materiałów, są łatwe w czyszczeniu i umożliwiają wykonywanie ćwiczeń w atrakcyjnej dla maluchów formie. Dmuchanie, gryzienie, żucie i naśladowanie to najskuteczniejsze metody ćwiczeń narządów artykulacyjnych u dzieci.