wróć do zestawienia uczelni
Akademia Ignatianum w Krakowie
studia podyplomowe
placówka publiczna, woj. małopolskie
Wypełnionych ankiet: 2
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
0 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego1 GŁOSinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)11 GŁOS
(50%)20 GŁOSÓW
(0%)30 GŁOSÓW
(0%)41 GŁOS
(50%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)11 GŁOS
(50%)21 GŁOS
(50%)30 GŁOSÓW
(0%)40 GŁOSÓW
(0%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOSdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych2 GŁOSYinneTERAPIA
1 GŁOSdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych2 GŁOSYinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOSdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinneTERAPIA
1 GŁOSdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Logopedia artystyczna, zaburzenia naurologiczne dorosłych - diagnoza i terapia
przede wszyatkim rozwiązań praktycznych. bylo dużo teorii też często przedmioty które miały się nijak do zawodu logopedy. też często wykładowcy byłi tylko teoretykami i nie mieli przygotowania praktycznego i było widać że nie wiedzą o czym mówią. ich wiedza była wyuczona z innych studiów. - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Pedagogika dziecięca
np socjioligwistyka, multilingwinizm. przedmioty które nie są wykorzystywane w pracy logopedy - Czym kończyły się studia?
0 GŁOSÓWegzaminem1 GŁOSobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną0 GŁOSÓWopisem przypadku1 GŁOSinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Plusy: zajęcia ze specjalistami w danej dziedzinie np. mutyzm, dyzartria, ORM. Minusy: za mało ćwiczeń w stosunku do wykładów, treści na wykładach pokrywają się na kilku przedmiotach, brak komunikacji wykładowców co do realizowanych treści. Dwujęzyczność bez ćwiczeń, brak standardów postępowania.
chciałabym by studia podyplomowe były studiami praktycznymi. na ten rodzaj studiów idą osoby z doświadczeniem, wiec też już z jakąś wiedzą teoretyczną i praktyczną. moje oczekiwania od studiów podyplomowych były zupełnie inne niż to co zastałam. chciałam by wykładowcy którczy prowadzą np ćwiczenia dawali nam przykłady ze swojej pracy a nie po raz kolejny robienie prezentacji czy programów które powielałam z wcześniejszych studiów.
Wypełnionych ankiet: 6
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
5 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy1 GŁOSnie było etapu weryfikacyjnego0 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)21 GŁOS
(16,67%)32 GŁOSY
(33,33%)43 GŁOSY
(50%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)11 GŁOS
(16,67%)21 GŁOS
(16,67%)33 GŁOSY
(50%)41 GŁOS
(16,67%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
6 GŁOSÓWdyslalia4 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
6 GŁOSÓWdyslalia4 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja3 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja3 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Terapia karmienia Pisanie opinii Praca z pacjentem dorosłym Anatomia i fizjo logia
Wady rozszczepowe
Więcej praktyk w szpitalach z pacjentami po udarach
Zdecydowanie tych dotyczących nieplynnosci
Brakowało zagadnień związanych z pracą z osobami dorosłymi. Blok neurologiczny był słabo przygotowany, psychiatryczny prawie nie istniał.
z obszaru glottodydaktyki - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Niczego nie było za dużo
Chyba nie było takich
Zagadnień stricte lingwistycznych
Logorytmika, psychoterapia z wykorzystaniem bajek, takie "zapchaj dziury".
metody krakowskiej - Czym kończyły się studia?
2 GŁOSYegzaminem5 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej1 GŁOSpracą pisemną teoretyczną0 GŁOSÓWopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Konieczne wrowqdzenke jednakowego programu studiów na wszystkich uczelniach Obowiązkowe wykłady z neuroanatomii zakończone egzaminem! Zajęcia dotyczące pracy z dorosłymi i dziećmi a także zagadnienia dotyczące współpracy z rodzicami
Polecam studia na tej uczelni, konkretne informacje od wykładowców, poznałam różne metody pracy z dziecmi ( inne niż Krakowska Metoda)
Ogólnie że studiów byłam bardzo zadowolona, dały solidną podwalinę pod późniejsze dokształcanie i specjalizację z neurologopedii. Wykładowcami byli uznani specjaliści tacy jak prof. Cieszyńska, prof. Korendo, prof. Michalik. Było dozo praktyk. Jednak dla świeżaka jakim byłam w tamtym momencie zabrakło mi konkretnych propozycji dotyczących narzędzi do diagnozowania oraz różnych metod terapeutycznych. Było dużo wiedzy dotyczącej samych zaburzeń i ich etiologii ale zabrakło informacji o możliwościach terapeutycznych.
Najlepszym wykładową na tych studiach oraz ich organizatorem jest dr Anna Skoczek - to jej wszystko zawdzięczam. Autorytet i fachowiec pierwszej klasy!
W tym okresie uczelnia odpowiednio przygotowała studentów do pracy w charakterze logopedy. Przeraża mnie to, że inne uczelnie nie przeprowadzają rozmów rekrutacyjnych. Z przykrością stwierdzam, że słyszę od młodszych koleżanek i kolegów o studentach powyższego kierunku z wadą wymowy.