wróć do zestawienia uczelni
Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości w Gliwicach (w likwidacji)
studia podyplomowe
placówka niepubliczna, woj. śląskie
Wypełnionych ankiet: 2
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
2 GŁOSYrozmowa kwalifikacyjna2 GŁOSYprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego1 GŁOSinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)20 GŁOSÓW
(0%)31 GŁOS
(50%)41 GŁOS
(50%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)20 GŁOSÓW
(0%)31 GŁOS
(50%)41 GŁOS
(50%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
2 GŁOSYdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
2 GŁOSYdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Rozszczepy
Opóźnionego rozwoju mowy, zaburzeń neurologicznych dzieci, pogłębienia zaburzeń neurologicznych dorosłych, alternatywnych metod komunikacji, standardów postępowania. - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Teoria psychologii
Emisji głosu, psychologii. - Czym kończyły się studia?
0 GŁOSÓWegzaminem2 GŁOSYobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną0 GŁOSÓWopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Studia z bardzo dobrą kadrą wykładowców.
Studia prowadzone rzetelnie i sumiennie. Zajęcia prowadzili znani logopedzi, jak dr Chęciek, dr Węsierska, dr Polewczyk, dr Gruba. Wiele zajęć prowadzili prawdziwi pasjonaci logopedią, specjaliści w zakresie balbutologopedii, oligofrenologopedii i surdologopedii, jak np. p. mgr Szalińska, p. mgr Kasica. Bardzo ciekawe również zajęcia w Centrum Rehabilitacyjnym w Reptach na oddziale neurologicznym i po udarowym oraz zajęcia w Ośrodku Wczesnej Interwencji Logopedycznej. Praktyki również odbyłam, w moim przypadku akurat w przedszkolu pod okiem doświadczonego logopedy, gdzie miałam możliwość prowadzenia diagnozy i terapii logopedycznej. Samodzielnie konstruowałam pomoce logopedyczne do zajęć.
Wypełnionych ankiet: 1
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
1 GŁOSrozmowa kwalifikacyjna1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego0 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)20 GŁOSÓW
(0%)30 GŁOSÓW
(0%)41 GŁOS
(100%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)20 GŁOSÓW
(0%)30 GŁOSÓW
(0%)41 GŁOS
(100%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOSdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
1 GŁOSdyslalia1 GŁOSopóźniony rozwój mowy0 GŁOSÓWafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia1 GŁOSniedosłuch0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci0 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja0 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia0 GŁOSÓWniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Podczas studiów podyplomowych zajęcia były ciekawe, wiele zagadnień było poruszanych, włącznie z zagadnieniami dotyczącymi układu nerwowego, jednakże uważam, że wiedza nie była należycie weryfikowana w późniejszych etapach i nie została utrwalona. Osobiście rozważam studia podyplomowe z neurologopedii, aby uzupełnić swoje wiadomości.
- Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
- Czym kończyły się studia?
1 GŁOSegzaminem1 GŁOSobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną1 GŁOSopisem przypadku0 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Uważam, że sumienna weryfikacja przed przyjęciem na studia powinna być obowiązkowa. Podczas praktyk spotkałam się ze studentką logopedii, u której ewidentnie widać było sygmatyzm międzyzębowy. Praktyki uważam za cenne źródło wiedzy, lecz niestety nie każdy jest w stanie "dostać się" na dobrą praktykę, często nie może uczestniczyć w żadnych zajęciach, bo niestety nie każdy logopeda chce się dzielić swoim warsztatem lub też studenci w tygodniu mają swoje zajęcia. Wiem, że część osób miała praktyki "zaliczane" jedynie w oparciu o uczestnictwo w jednych zajęciach. Ale nie jest to zjawisko znane tylko w logopedii, o czym doskonale wiemy.