wróć do zestawienia uczelni
Uniwersytet Łódzki
studia podyplomowe
placówka publiczna, woj. łódzkie
Wypełnionych ankiet: 8
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
8 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna6 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego1 GŁOSinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)23 GŁOSY
(37,5%)33 GŁOSY
(37,5%)42 GŁOSY
(25%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)23 GŁOSY
(37,5%)33 GŁOSY
(37,5%)42 GŁOSY
(25%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
7 GŁOSÓWdyslalia3 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
7 GŁOSÓWdyslalia3 GŁOSYopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci2 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
1 GŁOSdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy5 GŁOSÓWafazja4 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia4 GŁOSYniedosłuch4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinneTERAPIA
1 GŁOSdyslalia2 GŁOSYopóźniony rozwój mowy5 GŁOSÓWafazja5 GŁOSÓWjąkanie/niepłynność mówienia4 GŁOSYniedosłuch4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci3 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych0 GŁOSÓWinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
logorytmiki, terapii miofunkcjonalnej, praktyk w zakresie logopedii artystycznej
Gerontologopedia, afazjologia.
Terapia
Żadnych wszystko było przygotowane na odpowiednim poziomie.
terapia ORM
Wszystkich zaznaczonych w punkcie 6 oraz anatomii z uwzględnieniem f-cjonowania mięśni w orofacjum
praktycznych, refleksyjnych, podanych w przystępny sposób. Wiedza o jąkaniu przestarzała, o dykcji z błędami (np. ćwiczenia z korkiem), dyslalia tylko przez jeden semestr i to dużo przed praktykami, więc ciężko zapamiętać, kiedy nie jest to potrzebne.
Malo profesjonalne przygotowanie do wywolywania glosek- wykladowca, po raz pierwszy w naszym roczniku prowadzácy te zajecia, nie umial lub nie chcial dzielic sie wiedza... - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
dla mnie niczego nie było za dużo.
"Medialnych", ale inna logopedia w Łodzi się nie uruchomiła
Diagnoza
Żadnych wszystko było przygotowane na odpowiednim poziomie.
medycznych
Warsztat logopedy
Teorii, za starej wiedzy,m
Jezykoznawstwo. - Czym kończyły się studia?
2 GŁOSYegzaminem0 GŁOSÓWobroną pracy dyplomowej0 GŁOSÓWpracą pisemną teoretyczną0 GŁOSÓWopisem przypadku6 GŁOSÓWinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
studia podyplomowe z logopedii to za mało, by czuć się w tym zawodzie pewnie. dlatego nieustannie się dokształcam
Studia przygotowały mnie w sposób wyczerpujący do pracy jako nauczyciel logopeda.
jestem zadowolona, bardzo dużo praktyk
Przykre jest to, że specjaliści nie chcą się dzielić wiedzą. Najwięcej i tak nauczyłam się na praktykach, chociaż w szpitalu "logopeda" śmiała się z pacjentów z afazją i to w ich obecności. Studia dały mi bardzo małe przygotowanie - dopiero kursy nauczyły mnie więcej.
Fantastyczne praktyki w zróznicowanych miejscach, dajace mozliwosc weryfikacji w praktyce zdobytej wiedzy. Praktyki w 100 % obowiázkowe, nie bylo mozliwosci zaliczenia bez pelnej frekwencji. Super!
Wypełnionych ankiet: 6
- Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
6 GŁOSÓWrozmowa kwalifikacyjna4 GŁOSYprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa1 GŁOSprzedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty0 GŁOSÓWprzedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy0 GŁOSÓWnie było etapu weryfikacyjnego0 GŁOSÓWinne
- Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)10 GŁOSÓW
(0%)20 GŁOSÓW
(0%)35 GŁOSÓW
(83,33%)41 GŁOS
(16,67%)5 - Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
0 GŁOSÓW
(0%)11 GŁOS
(16,67%)21 GŁOS
(16,67%)33 GŁOSY
(50%)41 GŁOS
(16,67%)5 - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
6 GŁOSÓWdyslalia5 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja2 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinneTERAPIA
6 GŁOSÓWdyslalia5 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy1 GŁOSafazja1 GŁOSjąkanie/niepłynność mówienia2 GŁOSYniedosłuch1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dzieci1 GŁOSzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinne - Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?
DIAGNOZA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja3 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinneTERAPIA
0 GŁOSÓWdyslalia0 GŁOSÓWopóźniony rozwój mowy2 GŁOSYafazja4 GŁOSYjąkanie/niepłynność mówienia3 GŁOSYniedosłuch5 GŁOSÓWzaburzenia neurologiczne dzieci4 GŁOSYzaburzenia neurologiczne dorosłych1 GŁOSinne - Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
Bardzo dużo nauczyłam się na zajęciach praktycznych w różnych placówkach.Idealnie byłoby tak zorganizować praktyki by choć raz mieć okazję poznać rzeczywiste, indywidualne przypadki.
zaznaczonych powyższych
Diagnozy i terapii jakania w rozszerzonym zakresie
Choroby neurodegeneracyjne, zaburzenia integracji sensorycznej, zaburzenia neurologiczne dzieci,dysfagia
diagnoza iterapia wzd wymoey dzieci ze spektrum autyzmu, mutyzm,
obserwacji diagnozy i terapii "na żywo", zwłaszcza jąkania, niedosłuchów, afazji - Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
Trudno powiedzieć,bo z perspektywy czasu mogę stwierdzić,że wszystko wykorzystuję. Najbardziej cenię sobie zawsze zajęcia praktyczne, bo to pozwala na odniesienie się w przyszłości w swojej praktyce,a jednocześnie budować swój "warsztat".Najmniej przydają mi się zagadnienia dotyczące różnych zawiłości języka polskiego.Teorię zawsze można doczytać lub korzystać z bogatej bazy dostępnych szkoleń.
niczego nie było za dużo
Fonetyki
teoria lingwistyczna
historii logopedii - Czym kończyły się studia?
2 GŁOSYegzaminem1 GŁOSobroną pracy dyplomowej1 GŁOSpracą pisemną teoretyczną2 GŁOSYopisem przypadku2 GŁOSYinne
- Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
Bardzo polecam te studia z kilku powodów:1.Dobor kadry, bo: w większości byli to praktycy, dzielący się swoim doświadczeniem 2. Świetnie zorganizowane praktyki (choć mogłoby ich być więcej) bo: kończąc te studia mialam,jak każdy obawy czy dam radę- po pierwszym pacjencie wiedziałam,że jestem dobrze przygotowana, "czuję", nie boję się żadnego pacjenta. 3. Nie musiałam pisać pracy, studia sprawdzały moją wiedzę na każdym kroku i praktycy ocenili dodatkowo mają pracę jako przyszłego logopedy dając mi przy tym wiele trafnych i pomocnych uwag (nie należę do osób chętnych do pisania prac)
Za dużo wiedzy teoretycznej a za mało praktyki
praktyk za mało, a na tych praktykach za mało obserwacji terapii "na żywo", a za dużo opowiadania o terapii