wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Łódzki

studia magisterskie

placówka publiczna, woj. łódzkie

Wypełnionych ankiet: 8

  1. Jaki etap weryfikacyjny musiała Pani/musiał Pan przejść przed przyjęciem na studia logopedyczne?
    5 GŁOSÓW
     
    rozmowa kwalifikacyjna
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od audiologa
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia lekarskiego od ortodonty
    0 GŁOSÓW
     
    przedłożenie zaświadczenia logopedycznego o braku wad wymowy
    1 GŁOS
     
    nie było etapu weryfikacyjnego
    2 GŁOSY
     
    inne
    Odpowiedzi dla inne (zachowano oryginalną pisownię)Ukończenie studiów logopedycznych I stopnia, przed którymi przeprowadzana była rozmowa kwalifikacyjna
    oceny ze studiów licencjackich
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie teoretyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    1 GŁOS
    (12,5%)
     
    3
    5 GŁOSÓW
    (62,5%)
     
    4
    2 GŁOSY
    (25%)
     
    5
     
  3. Jak ocenia Pani/Pan w skali 1 do 5 przygotowanie praktyczne do zawodu logopedy podczas studiów (gdzie 1 oznacza, że studia nie przygotowały mnie do pracy, a 5 oznacza bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie)?
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    2 GŁOSY
    (25%)
     
    2
    4 GŁOSY
    (50%)
     
    3
    1 GŁOS
    (12,5%)
     
    4
    1 GŁOS
    (12,5%)
     
    5
     
  4. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najlepiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najlepsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    7 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    7 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    3 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    7 GŁOSÓW
     
    dyslalia
    7 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    4 GŁOSY
     
    afazja
    3 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    1 GŁOS
     
    niedosłuch
    5 GŁOSÓW
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    4 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  5. Do diagnozy i terapii jakiego rodzaju zaburzeń mowy studia przygotowały Panią/Pana najsłabiej (w diagnozie i terapii których zaburzeń mowy czuje Pani/Pan najsłabsze przygotowanie - można zaznaczyć kilka odpowiedzi)?

    DIAGNOZA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    0 GŁOSÓW
     
    opóźniony rozwój mowy
    2 GŁOSY
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    3 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    1 GŁOS
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne

    TERAPIA

    1 GŁOS
     
    dyslalia
    1 GŁOS
     
    opóźniony rozwój mowy
    1 GŁOS
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    jąkanie/niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    niedosłuch
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dzieci
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia neurologiczne dorosłych
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  6. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach? (zachowano oryginalną pisownię)
    Nie brakowało mi zagadnień, mało praktyki to główny zarzut. Niektórzy wykładowcy jakby przypadkowi, bez werwy. Dodatkowo masa przedmiotów z dziedziny językoznawstwa (moim zdanie mocno rozbudowanego). Zamiast uczyć się pisać indywidualne bądź grupowe programy terapeutyczne, uczyć się jak uzupełniać dokumentację bądź pisać opinie logopedyczne rozbijaliśmy zdanie na części itp.
    Neurologii, przetwarzania słuchowego
    Praca z pacjentem dorosłym (afazja, otępienia)
    Zdecydowanie brakowało praktycznych informacji np. pisania opinii, orzeczeń, programu terapii
    Zasady pracy, bezpieczeństwo pracy, zasady funkcjonowania gabinetu logopedycznego, bhp
    Zdecydowanie za mało o AAC, terapii ORM, mutyzmie, mpd (brak praktyki logopedycznej, omawiana tylko teoria diagnostyczna i metody pedagogiczne), brak wiedzy fizjoterapeutycznej (np. podstawy pozycjonowania do karmienia, postawa ciała podczas terapii), anatomia przeprowadzona w sposób nieciekawy, zbyt mało anatomii (jedynie na studiach licencjackich i w ograniczonym zakresie), bardzo mało o karmieniu, brak o karmieniu niemowląt, wybiórczości pokarmowej, karmieniu dzieci z wyzwaniami rozwojowymi, bardzo nikła wiedza z zakresu wczesnej interwencji, zero praktyki z niemowlakami, ograniczona i czysto teoretyczna wiedza o autyzmie
    Praktyki
    niedosłuch, jąkanie
     
  7. Jakich zagadnień według Pani/Pana było na studiach za dużo? (zachowano oryginalną pisownię)
    Językoznawstwo
    Raczej nie było takich zagadnień
    Wiedza z zakresu pedagogiki i językoznawstwa
    Za dużo ?zapełniaczy? programowych jak statystyka i inne całkowicie zbędne przedmioty, w których miejsce można było wstawić więcej praktyki
    Językoznawcze, statystyka, audiologia,
    Powielanie treści ze studiów licencjackich, dużo zagadnień teoretycznych, mniej praktycznego podejścia, na studiach licencjackich cały semestr z zakresu audiologii, z którego mało można wnieść do warsztatu pracy logopedy, a zamiast tego barki w podstawowych, ważnych aspektach, zdecydowanie zbyt duża wiedza w dziedzinach językoznawca (dialektologia, składania itd.) oraz pedagogicznych w kontraście do zbyt małego przygotowania z dziedzin medycznych.
    Filozofia
     
  8. Czym kończyły się studia?
    1 GŁOS
     
    egzaminem
    8 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    1 GŁOS
     
    pracą pisemną teoretyczną
    1 GŁOS
     
    opisem przypadku
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Co chciałaby Pani/chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk? (zachowano oryginalną pisownię)
    Nie wiem jak jest na innych uczelniach, ja (pracując w zawodzie) widzę ogromne braki w prymarnej wiedzy. Jestem dopiero na początku swojej kariery zawodowej, planuję wybrać się na szkolenia. Na studiach powinno być więcej praktyk (i to prawowitych, dobrych miejscach - znaleźć placówkę, która przyjmie praktykantów ale nie poświęci im wystarczającej ilości czasu jest mało edukacyjne. Uważam, że powinno się skupić głównie na pokazaniu nam jak programować terapię w konkretnych przypadkach.
    Praktyki powinny odbywać się również z teoretykami. Nie każdy logopeda, nie będący wykładowcą posiada odpowiednie umiejętności oraz najnowszą wiedzę do nauki studentów.
    Niestety, było to powielanie informacji ze studiów licencjackich zamiast poszerzania wiedzy
    Plusem studiów jest możliwość studiowania w trybie I + II stopień, do tego w trybie dziennym. Większość wykładowców jest praktykami, są pomocni i doświadczeni, wśród nich są też bardzo znane w świecie logopedycznym osoby z ogromną wiedzą, a zajęcia przez nich prowadzone są na bardzo wysokim poziomie. Jest możliwość uczestniczenia w kole naukowym, laboratorium logopedycznym oraz zapisania się na dodatkowe praktyki u wykładowców.
    Studia powinny być jednolite i kończyć się egzaminem ogólnym ze wszytskich zagadnień
     

Wypełnionych ankiet: 0

Brak danych